AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Selv om jeg hadde råd til det. Er så lei meg nå og skylder på selv for hvor dum jeg har vært. Noen som kan trøste? Akkurat nå føles det bare håpløst. Har ventet et halvt år på et sånt hus og vet at det blir lenge (kanskje aldri!) til et nytt kommer. I den prisklassen jeg har råd til blir det bare mindre og mindre å velge mellom. Anonymkode: b4cdd...0a9
Million Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Trøst deg med at det kan ha vært lurt å ikke strekke seg til maksgrensen. Rentene skal stige nå snart, sies det, og det kan være greit at man da ikke har boliglån som er strukket til pinegrensen. Greit å ha det litt romslig i hverdagen. Og jo, det VIL komme flere hus! Bare vent. 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Ja men det er akkurat det. Jeg hadde 300.000 til jeg var i kategorien for «strukket». Jeg bare ble så feig når vi gikk en halv million over prisantydning - som sikkert var satt alt for lavt. Anonymkode: b4cdd...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Og jeg hadde garantert fått det om jeg bare økte litt til Anonymkode: b4cdd...0a9
Gjest loveli Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men det er akkurat det. Jeg hadde 300.000 til jeg var i kategorien for «strukket». Jeg bare ble så feig når vi gikk en halv million over prisantydning - som sikkert var satt alt for lavt. Anonymkode: b4cdd...0a9 Kan du legge ut link til huset?
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 loveli skrev (4 minutter siden): Kan du legge ut link til huset? Nei Anonymkode: b4cdd...0a9 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Vi mistet også et hus i budrunde for ett par år siden. Det gikk godt over takst, så vi fikk kalde føtter og gav oss. Føltes utrolig kjipt, men nå har vi kjøpt oss drømmehuset. Finere hus, bedre beliggenhet og 20% lavere pris. Er utrloig glad den dag i dag at vi ikke fikk tilslag på det forrige huset. Selv om det føles kjipt nå, er jeg helt sikker på at det kommer til å dukke nye spennende hus opp 😊 Anonymkode: dd627...719 4
Gjest loveli Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei Anonymkode: b4cdd...0a9 Skjønner. Lettere å si om du har vært dum eller ikke når man vet hva det er snakk om. Generelt sett så nytter det ikke å angre. Det var jo en grunn til at du ikke ga de siste 300K for huset da du satt i budrunden. Husker du hva du tenkte som holdt deg tilbake fra å gå all in?
lillevill Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 loveli skrev (1 minutt siden): Skjønner. Lettere å si om du har vært dum eller ikke når man vet hva det er snakk om. Generelt sett så nytter det ikke å angre. Det var jo en grunn til at du ikke ga de siste 300K for huset da du satt i budrunden. Husker du hva du tenkte som holdt deg tilbake fra å gå all in? Vet ikke om TS har lyst å høre at hun har vært dum jeg. Forstår jo at man ikke skaffer seg lån over hodet. Tror TS er smart. Flere hus vil komme. 1
Gjest loveli Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 lillevill skrev (Akkurat nå): Vet ikke om TS har lyst å høre at hun har vært dum jeg. Forstår jo at man ikke skaffer seg lån over hodet. Tror TS er smart. Flere hus vil komme. Veldig uheldig ordbruk av meg der, ser det nå. Min intensjon var faktisk å se på huset og finne masse feil med det. Jeg er ganske aktiv i "eiendom på finn.no"-tråden fordi jeg finner masse hus jeg klager på. 😜 Ja, jeg tenker det er en grunn til at TS ikke gikk de siste 300K. Magefølelsen? Kanskje hun hadde angret verre om hun ga de siste 300 og satt med et helt hus hun syntes hun betalte for mye for. Nye hus vil komme, som du sier.
Ullvott Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 (endret) Det er en mager trøst, men du er verken den første eller siste som har tapt en budrunde, heller ikke på drømmeboligen. Vi er mange som har vært der, og det har dukket opp (minst) like gode boliger etterhvert. Du VET heldigvis ikke om du hadde fått huset dersom du hadde budt litt til. Det er flere ting som kan hende i en budrunde: for det første vet du ikke hva motparten i budrunden hadde som grense. Det har du i alle fall ikke sagt noe om. Det er ikke usannsynlig at motparten ville budt over deg enda en gang. Og enda en gang. For det andre kunne det kommet nye budgivere på banen. Selv om du ikke vil lenke til huset: kan du si noe om hva prisantydningen var og hva huset gikk for? 500 000 over prisantydning kan være mye eller lite, avhengig av hva huset var priset til i utgangspunktet. Endret 1. september 2021 av Ullvott 4
Pudderrosa Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 Støtter også ullvott her, du vet ikke om du hadde hatt råa til det, plutselig hadde du bare vært med å presse prisene på tilsvarende objekter i taket, også hadde den samme budgiveren fortsatt vunnet
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 Det kan godt hende de andre hadde bydd over deg selv om du hadde bydd mer, så forsøk å ikke angre og tenk at det kommer flere hus og neste får du kjøpt uten å måtte gå masse over prisantydning Det trenger ikke bety at den var satt lavt selv om folk går over. Anonymkode: 1956f...7aa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 loveli skrev (19 minutter siden): Det var jo en grunn til at du ikke ga de siste 300K for huset da du satt i budrunden. Husker du hva du tenkte som holdt deg tilbake fra å gå all in? Ja. Jeg tenkte at det ble for høy pris fordi huset ikke hadde eget vaskerom og egentlig ganske dårlig plass til vaskemaskin på badet, at det var for tett mellom soverommene (lite privatliv for ungdommene mine), at bakken opp til huset virket som et helvete på vinteren, at det ikke var bod inne i huset, at det var litt for langt til nærmeste buss-stopp og at det var en innebygd pumpe som måtte fjernes/repareres (pris!?). Loftet var heller ikke ferdig isolert og det var ingen gjesteparkering. Anonymkode: b4cdd...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 I tillegg ble megler så masete, sånn «kom igjen da! Gi litt til!» og det har motsatt effekt på meg. Anonymkode: b4cdd...0a9 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Selv om det føles kjipt nå, er jeg helt sikker på at det kommer til å dukke nye spennende hus opp Håper du har rett! Anonymkode: b4cdd...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Pudderrosa skrev (7 minutter siden): Støtter også ullvott her, du vet ikke om du hadde hatt råa til det, plutselig hadde du bare vært med å presse prisene på tilsvarende objekter i taket, også hadde den samme budgiveren fortsatt vunnet Ja, kanskje, men når prisen bare øker med er par tusen for hvert bud tenker jeg at det nærmer seg slutt... Anonymkode: b4cdd...0a9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, kanskje, men når prisen bare øker med er par tusen for hvert bud tenker jeg at det nærmer seg slutt... Anonymkode: b4cdd...0a9 Det er ofte budrunder med små bud som ender med den høyeste totalprisen. Du vet ikke om du kunne fått det eller ikke, men du hadde satt en makspris og forholdt deg til den. Det gjorde du på bakgrunn av noen analyser du hadde gjort for deg selv på forhånd. For hver budrunde må det være en eller flere tapere, og man skal ikke nødvendigvis gi alt man har i hver runde. Har selv vært i budrunder hvor jeg og en annen har dratt opp prisen med mange hundre tusen, en drøm for selger, men risiko for kjøper. Vi tapte flere budrunder, men endte opp med et flott hus under budsjett, selv om jeg satt og følte på akkurat det du beskriver de gangene jeg tapte. Det er som en kortvarig kjærlighetssorg og så finner du noe som passer deg bedre 😊 Anonymkode: 70cf8...93c 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Syns det er latterlig at i Norge blir hus solgt på auksjonmåten, i Danmark er det ingen budkrig, dårlig altaå Anonymkode: d6de0...14e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Jeg angret selv på at jeg ikke strakk med i budrunde - endte opp med en leilighet som var utrolig mye bedre. Beste jeg har gjort er å ha tapt den budrunden! Anonymkode: 29610...aec 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå