AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg skal strikke en julegenser, og siden den ikke skal brukes spesielt mye ville jeg prøve å gjøre det så billig som mulig. Jeg tenker i utgangspunktet å gå for Drops Karisma, men har noen forslag til andre billige garn i samme tykkelse (eller litt tynnere) som jeg kan vurdere? Jeg tenker det kanskje er noen billigmerker som jeg ikke vet om eller husker eksisterer.... Anonymkode: 22ba0...175 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiramy Skrevet 1. september 2021 #2 Del Skrevet 1. september 2021 Sparkjøp sitt rubin-garn er i samme tykkelse som karisma. Tar jeg ikke helt feil så har dem tilbud på det nå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Del Skrevet 1. september 2021 Knoll Supersoft er billig. Du trenger 4-5 nøster til en genser, og garnet koster 45 pr nøste. Anonymkode: 5c964...42c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille sangfugl Skrevet 1. september 2021 #4 Del Skrevet 1. september 2021 Vil du ha det billigste av det billigste er det akrylgarn du må gå for. Men det anbefaler jeg virkelig ikke. Et annet godt Drops garn er Lima. Mye mykere enn Karisma, har strikket mange gode gensere i det. Karisma er litt stivt, mens Lima er delvis ull og delvis alpakka. Like tykt ca. Nepal er en tykkere versjon av Lima. Drops Flora er også et godt garn som holder i åresvis som er tynnere igjen. Også alpakka+ull. Alle er samme prisklasse, men noen finner du kanskje på salg et sted. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. september 2021 #5 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Jeg har ønsket meg både julegenser og påskegenser i mange år, men har aldri fått gjort noe med det. Kanskje jeg skal gjøre det nå 😂. Synes det er mye fint garn på tilbud, både hos Sparkjøp, Obs og Europris. Kanskje tegne litt i Mariusmønsteret og sette inn litt hjerter og nisser? men..ååå.. nå søkte jeg etter idéer og fant dette i en fb-gruppe. Den var jo både glad og julekoselig. Man finner alltids noe garn som passer til Marius. Vedkommende har tatt utgangspunkt i Marius genser og henta litt her og der når det gjelder mønsterbord. Googla Rudolph stich og laga bakparten selv. jeg synes den var kjempekoselig, men aner jo ikke om jeg får det til. Endret 1. september 2021 av Hvemsomhelst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Del Skrevet 1. september 2021 Dette til kr 14,70 pr nøste? (Kun gul og blå til denne prisen.) https://www.hoy.no/p/Gjestal - Merino Babyull/merino-babyull-gjestal-merino-babyull/104-826 Dette til kr 12,-? https://www.strikkemekka.no/Dale-Falk Anonymkode: f0f4e...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Del Skrevet 1. september 2021 Kr 10,- https://www.garnius.no/outlet/norgesraggen Anonymkode: f0f4e...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Del Skrevet 1. september 2021 Garnhexene har noen farger Drops Karisma til kr 15,- pr nøste. Anonymkode: f0f4e...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Del Skrevet 1. september 2021 Karisma, Rubin. Ville kjent på garnet om du ikke kjenner til det fra før, noe av det billigste ullgarnet er helt forferdelig. Husker jeg min tante kjøpte noe garn til ett teppe hun skulle ha til barnebarnet, garnet var så stivt at det lagde sår på fingrene om jeg strikket med det for lenge. Så måtte strikke sånn maks 15-20 min med det hver dag over noen uker 😅 Håper det ble mykere etter bruk, for om ikke var det teppet bare søppel egentlig. Etter det velger jeg heller litt dyrere garn, selv når jeg strikket ett teppe til svogeren min som egentlig kun er pynt på gamingrommet hans 😛 Anonymkode: 11d70...66f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Del Skrevet 1. september 2021 Takker for alle tips, skal sette meg å gruble over om noen av disse kan funke til formålet mtp tykkelse og slikt. Det er ikke så farlig med slitestyrke siden den bare vil bli brukt noen få ganger i året, men vil nok uansett unngå akryl siden jeg ikke liker å strikke med det. Har nettopp strikket en annen kofte i Karisma og vet det kan funke. Tror jeg har et par nøster Rubin nederst i en kasse et sted, så tror jeg skal grave litt og lage en prøvelapp. Noen av forslagene blir for tynne for denne genseren, men de er notert for senere prosjekter. 😊 Anonymkode: 22ba0...175 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Del Skrevet 1. september 2021 Var det slik at Rubin= Karisma? https://garnhagen.no/produkt/garn/drops/karisma har kornblå, marineblå, rød, hvit, mellomrosa og lys gammelrosa og sitron Karisma til kr 17,90. Anonymkode: f0f4e...346 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Del Skrevet 1. september 2021 Lofotstrikk har alltid garn som er nedsatt mellom 30 og 50%. Anonymkode: f0f4e...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Del Skrevet 1. september 2021 Hæ?! Karisma er vel ikke stivt? Det er jo deilig! Både det og Lima og Nepal bli også mykere om man skyller den ferdige genseren opp i litt varmt vann med hårbalsam i og masserer litt. Men jeg synes karisma er kjempedeilig Anonymkode: e16e8...9e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Del Skrevet 1. september 2021 Det blir kanskje ikke så bilig å kjøpe noen nøster her og noen nøster der, med tanke på fraktkostnader? Garnius avsluttet i går dessverre Drops-salget (mye Dropsgarn var nedsatt med ca 40%). Men de har hatt Dropsgarn på salg mange ganger i år, og kanskje de kjører et Drops-party igjen i høst? Garnius har vel fri frakt ved kjøp over kr 500,- ? Noen garnbutikker gir rabattkupong på 10% når man melder seg på nyhetsbrev. (Så slik kan man spare inn litt, hvis man må betale for frakt). Nostenett har ofte kampanjer med fri frakt for nyhetsbrevmottakere. Anonymkode: f0f4e...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg har nylig lagt merke til at flere nettbutikker har sluttet å føre Drops garn. Jeg fant en butikk (som er ny?) som ser ut til å satse på bla Dropsgarn og som har nedsatte priser: https://mykhygge.no/shop/dropsgarn/drops-karisma Anonymkode: f0f4e...346 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Del Skrevet 1. september 2021 Silja på Sparkjøp er fint til genser. Anonymkode: b9fda...61c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå