Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Hei hei!! I går kom den lille valpen vi skulle passe. Vi har en gammel rottis fra før, og denne valpen har vi prøvd å hatt sammen med henne uten hell.. Hun ble bare sjalu og glefset og bet etter henne. Så denne helgen (ca.1,5 mnd etter) skulle vi prøve igjen... Fikk beskjed om at ho va så å si husrein. Alt begynte vel. De var ute i hagen og lekte litt. Så tok vi de på tur. Når vi var tilbake og fikk komme inn begynte gamle mor å glefse litt igjen.. men hun ville bare ha fred,vi tok henne opp så hun fikk fred. Når natta kom var jeg spent. Hadde avtalt at jeg skulle ha lille jenta på soverommet og gamle mor fikk sove i stuen. Jeg bar henne opp.. Hun kvein og kvein.. Plutselig tisset hun på gulvet. Da var det opp med grønnsåpevann og vaske. Tok begge med meg ut igjen for å se om de kom seg på do. Inn igjen,og la meg i senga... Der begynte det med mye piping,så hørte jeg fra stua piping tilbake. Dette holdt på ca en time.. Så sovnet jeg endelig i halv 2 tiden. Voknet i 5 tiden,trøtt og fæl av bjeffing.. Da hadde hun tisset to plasser og gjort fra seg en gang.. Inne på soverommet.. Med klumpen i halsen bar det ned etter nytt såpevann. Opp å vaske mitt på natta. Tok begge med meg ut igjen å luftet de i hagen ca 20 min.. Opp å prøve å sove igjen..og der begynte det med kvining igjen.. men denne gangen bare oppifra.. Kan tro jeg var trett i dag tidlig da jeg skulle på jobb... Da jeg kom heim fra jobb,tok jeg lillejenta inn (som hadde vært ute i 4,5 time). Det første og andre og tredje og fjerde og femte gangen.. Ja,fem ganger tisset hun rundt om i gangene,stua og på kjøkkenet... Da kjente jeg d i hele kroppen at jeg var skikkelig sliten. Litt senere,da min samboer kom ned etter noen timers søvn(han jobber natt nå),tisset hun igjen. Jeg tok dem ut i hagen,og stengte porten. Lot dem være alene. Og det gikk KJEMPE BRA! Nå går d sammen som bare d. Jeg sovnet på sofaen i kveld,og voknet opp med en hund på hver side av hjørnesofaen.. SÅ SØTT I natt tenkte jeg jeg skulle prøve å ha begge på samme soverom i hver sine seng og se hvordan dette går.. Er kjempe spent!! Om noen har noen gode tips mot denne "glad-tissingen" er jeg veldig glad i råd fra dere!! Ha en nydelig kveld videre...
Gjest Varg-Menja Skrevet 24. september 2005 #2 Skrevet 24. september 2005 "Glad-tissing" er det ikke så mye å gjøre med, desverre, men det vil gå over når valpen blir eldre. Det man kan gjøre er å sørge for gode tisserutiner, siden det øker sjangsen for at det skjer dersom det er lenge siden sist valpen var på do.
Gjest Gjest Skrevet 26. september 2005 #3 Skrevet 26. september 2005 Hvor gammel er valpen, og hvor lenge skal dere passe den? Dere bør tilbringe tid alene både med gamlemor og valpen, og la hver av dem føle at de er viktige for dere. Ta valpen ut etter soving, leking, spising, og når det er lenge siden den var ute. Det at hun tisser inne hele veien kan også være at hun har f.eks blærebetennelse. Helt små valper har jo ikke hår på magen, og hvis den har ligget på marka, så kan de fort få blærebetennelse. Vi har også rottisvalp nå, og hun er åtte uker, ikke husren, men har ikke hatt mer enn tre tisseuhell inne på en uke. Vi lufter henne alene og sammen med gamlefar. Vi går hvertfall ut 10-12 ganger om dagen, og stort sett tisser hun hver gang. Gamlefar er tålmodigheten selv helt til crazy-valpen finner ut at halen hans er kjempegøy å prøve å fange med de skarpe tennene. Da sier han fra, og det får han lov til. Kan valpen være redd? Tisser hun av redsel? Leyla, i.i
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 26. september 2005 #4 Skrevet 26. september 2005 Ang. "gladskvetting", så er det ikke alle hunder som vokser det av seg, vi har en tispe på 5 1/2 som fortsatt gladskvetter...
forvirret Skrevet 27. september 2005 #5 Skrevet 27. september 2005 Hei! Trådstarter her.. Vi leverte den i går kveld.. Men skal ha den ofte her.. De som eier hunden har ikke så mye kunnskap om hund,så derfor tenkte jeg jeg kunne dele tipsene videre... Tusen takk for alle svar,og enden var god.. Siste gangen hun tisset inne var som jeg skrev da min samboer kom hjem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå