AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg har i lang tid vært plaget med ekstremt dårlig dekning på mobil. Folk hører hvert 5-6 ord eller bare spraking før samtalen blir brutt. Den blir ikke brutt av at noen legger på, men antagelig dårlig signaler. Var i kontakt med Telenor i dag og de sa at i mitt omeråde så skal det være utrolig bra dekning da ett av landets største arbeidsplasser har antenne på taket og er ca 500 meter fra meg. De kunne ikke sende tekniker for å se på problemet. De mente problemet kom av at det var høyspentmast mellom denne antennen og meg. Den masta har vært der i minst 50 år og jeg har bodd her i kortere tid enn det. Hadde aldri problemer med mobil før for noen år siden. Nå kommer jeg da ingen vei med å utbedre dette problemet og det hjelper sikkert ikke å bytte leverandør heller. Hva i all verden skal jeg gjøre nå? Det er helt umulig å ha en samtale med folk på tlf om jeg er hjemme og andre som HR vært på besøk har samme problemet. Derfor vet jeg at det ikke er telefonen min som er problemet. Anonymkode: 2096d...975
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Ingen som vet om noen tips? Anonymkode: 2096d...975
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #3 Skrevet 3. september 2021 Bytt mobil. Anonymkode: c2069...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #4 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Bytt mobil. Anonymkode: c2069...2ae Hadde det enda vært problemet. Barna mine har Samsung og gjester som evt kommer på besøk og får en oppringing har samme problemet. Anonymkode: 2096d...975
Wedding Skrevet 4. september 2021 #5 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 15.59): Ingen som vet om noen tips? Anonymkode: 2096d...975 Bytt til Telia.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #6 Skrevet 4. september 2021 Telenor kan ha rett i at det er høyspentmasten som skaper problemer, nye mobilnett som bruker 4G og 5G benytter høyere frekvenser som har dårligere rekkevidde og er mer utsatt for forstyrrelser. Dette var ikke et stort problem med 1G, 2G og 3G siden det ble brukt lavere frekvenser. Du kan sjekke Finnsenderen for se om det er andre sendere i nærheten der signalet ikke blir forstyrret av høyspentmastene. https://finnsenderen.no/#/main Anonymkode: 1ce85...55a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå