AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Barnet var planlagt, og er absolutt ønsket, så det handler ikke om det. På forhånd hadde jeg trodd at jeg skulle glede meg, være spent, rørt m.m., men foreløpig har det ikke vært sånn. Nå er jeg i uke 13, så jeg vet at det fortsatt er tid til at ting kan endre seg, men jeg er litt skuffet over meg selv fordi jeg føler meg så trist. Jeg går ikke rundt og bekymrer meg for noe, men er generelt litt trist, og noen ganger veldig trist. Andre rundt meg er så glade og rørte, og gleder seg sånn, planlegger ting, og snakker om alt mulig knyttet til graviditet og tiden som kommer, og jeg føler meg mislykket som ikke klarer å føle det samme. Er det flere her inne som kjenner på det samme? Anonymkode: fdfaa...3bd
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Det er slettes ikke uvanlig å oppleve slike tanker under svangerskapet. Dette forsterkes nok av forventningen om at mor skal være i lykkerus fordi hun venter et barn. Noen gravide får en depresjon i svangerskapet, men det finnes god hjelp og tilstanden er bare midlertidig. Hormonelle endringer spiller en stor rolle i følelseslivet under graviditeten. Ta kontakt med fastlege å fortell akkurat hvordan du har det. De er godt kjent med problemstillingen og kan hjelpe deg. Lykke til! Anonymkode: 3b7c1...2ec
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Når du skrev «hele» graviditeten trodde jeg du mente til og med uke 35........ helt vanlig i første trimester å ha masse drittfølelser Anonymkode: 6b373...172 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Og DRIT i å føle deg mislykket for hva du og andre føler! Guriland. følelser er følelser! De er ens egne! Anonymkode: 6b373...172
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Det er ikke bare etter fødsel at man må se etter tegn på depresjon. Jeg synes du bør ta dette opp med legen din og se om dere kan komme til en løsning Anonymkode: daf23...356
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Nå er ikke jeg kommet like langt som deg, men kan absolutt relatere. Foreløpig har graviditeten kun vært noe dritt (kvalm og sliten), og det er vanskelig å skulle forestille seg at det blir en baby ut av det. Det blir nok mer realistisk og gøy når babyen vokser ordentlig til og du kan se den lille på ultralyd. Men ville uansett snakket med jordmor om det, det er ikke bra å gå alene med sånne tanker uansett ❤️ Anonymkode: 1af51...ec4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Og husk at du er full av hormoner, som påvirker humør og sinnstilstand! Bare tenk på alle de som blir deprimerte hver eneste måned ifm mensen Anonymkode: 1af51...ec4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Jeg hadde svangerskapsdepresjon deler av svangerskapet. Tok det opp med jordmor på helsestasjonen, og fikk god oppfølging 😊❤️ Anonymkode: ab592...c6c
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barnet var planlagt, og er absolutt ønsket, så det handler ikke om det. På forhånd hadde jeg trodd at jeg skulle glede meg, være spent, rørt m.m., men foreløpig har det ikke vært sånn. Nå er jeg i uke 13, så jeg vet at det fortsatt er tid til at ting kan endre seg, men jeg er litt skuffet over meg selv fordi jeg føler meg så trist. Jeg går ikke rundt og bekymrer meg for noe, men er generelt litt trist, og noen ganger veldig trist. Andre rundt meg er så glade og rørte, og gleder seg sånn, planlegger ting, og snakker om alt mulig knyttet til graviditet og tiden som kommer, og jeg føler meg mislykket som ikke klarer å føle det samme. Er det flere her inne som kjenner på det samme? Anonymkode: fdfaa...3bd Helt normalt men snakk med noen om det! Jeg har vært deppa i første trimester i alle mine graviditeter. Det er en stor omveltning både fysisk og spesielt fysisk å skulle gå gravid. Jeg forstår det slik du skriver at dette er ditt første barn? Det er vel kanskje den aller største omveltningen å gå fra 0-1 barn. Du er overhodet ikke mislykket! Full av hormoner og det skjer utrolig mye i kroppen din nå i disse første mnd. I første graviditet husker jeg at jeg klarte liksom ikke helt å forholde meg til at det faktisk skulle komme ett barn før ett stykke ut i andre trimester når magen ble godt synlig. Anonymkode: 0c741...590
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Har du vært på tidlig ultralyd? Det kan hjelpe å se barnet der inne:) Anonymkode: 89f3f...cbf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Har du vært på tidlig ultralyd? Det kan hjelpe å se barnet der inne:) Anonymkode: 89f3f...cbf Det hjelper ikke alle. Anonymkode: 6b373...172
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå