AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Jeg poster ikke andres bilder på SoMe / tagger ingen. Det er både respektfullt og smart ved tanke på personvern og sånn. Men de.... Anonymkode: 3e290...096 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Eller er jeg vrang? Anonymkode: 3e290...096
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Tja, jeg pleier strengt talt aldri å poste slikt selv, og er enig i at man godt kan velge å tægge seg selv, men jeg bryr meg absolutt ikke egentlig. Men om du lager oppstandelse feks: "vent med bilde, jeg må reise meg og gå unna matbordet" eller "vent, ikke bilde nå jeg må av båten eller gjemme meg så jeg ikke blir sett på bildet" eller om du lager stor ståhei ut av det i ettertid så hadde jeg ment det var litt rart og litt slitsomt. Dersom man bor under hemmelig navn eller noe slikt blir det jo en annen sak. Anonymkode: 32e46...68c 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tja, jeg pleier strengt talt aldri å poste slikt selv, og er enig i at man godt kan velge å tægge seg selv, men jeg bryr meg absolutt ikke egentlig. Men om du lager oppstandelse feks: "vent med bilde, jeg må reise meg og gå unna matbordet" eller "vent, ikke bilde nå jeg må av båten eller gjemme meg så jeg ikke blir sett på bildet" eller om du lager stor ståhei ut av det i ettertid så hadde jeg ment det var litt rart og litt slitsomt. Dersom man bor under hemmelig navn eller noe slikt blir det jo en annen sak. Anonymkode: 32e46...68c Nei, jeg mener at de poster uten å spørre om det er greit, uansett hvilket bilde det er Anonymkode: 3e290...096 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Samme her. Hater når folk tar bilde av meg. Anonymkode: 5b336...995 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Nei, du er ikke vrang. Er selv proffessionell fotograf, og spør selvsagt alltid om lov hvis jeg en sjelden gang vil legge ut bilde på SoMe. Dette handler jo om til syvende og sist personvern. Anonymkode: 5d4eb...826 12
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Nei, du er ikke vrang. Er selv proffessionell fotograf, og spør selvsagt alltid om lov hvis jeg en sjelden gang vil legge ut bilde på SoMe. Dette handler jo om til syvende og sist personvern. Anonymkode: 5d4eb...826 Riktig. Men deres reaksjon er: "Hæ? Hva er problemet?" og man blir sett på som "vanskelig". Anonymkode: 3e290...096
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Jeg er helt lik. Jeg har opplevd alvorlig stalking i forbindelse med jobb (noen år siden), og etter det legger jeg ikke ut noe privat, inkludert bilder. Folk trenger ikke vite hvorfor de ikke skal lette ut bilder av meg, det er uansett ulovlig uten samtykke. Anonymkode: e5b42...212 6
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er helt lik. Jeg har opplevd alvorlig stalking i forbindelse med jobb (noen år siden), og etter det legger jeg ikke ut noe privat, inkludert bilder. Folk trenger ikke vite hvorfor de ikke skal lette ut bilder av meg, det er uansett ulovlig uten samtykke. Anonymkode: e5b42...212 Så hvordan reagere når folk kaller deg «vrang» og «rar»? Anonymkode: 3e290...096 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Synes dette er helt innafor. Folk legger ut bilder i hytt og vær! Anonymkode: d067b...325 1
solmåneogstjerner Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 Jeg er enig med deg ts. Jeg legger ikke ut bilder av andre (igrunnen ikke av meg selv heller). Heldigvis har jeg kun en venninne som holder på sånn, men hun har da (nesten) skjønt det etterhvert... 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes dette er helt innafor. Folk legger ut bilder i hytt og vær! Anonymkode: d067b...325 Innafor å reagere som jeg gjør eller som de gjør? Anonymkode: 3e290...096
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 Du er ikke vrang i mine øyne. Jeg liker ikke å bli postet bilde av. Det skjer så sjelden at jeg kan ikke komme på å ha sagt noe på det noen gang. Det er vel stort sett bare et par som har postet bilde av meg i forbindelse med en bursdagshilsen på Fb. Jeg blir litt irritert over det, men tenker at det er godt ment. Jeg har også opplevd et par ganger at folk har spurt om å få legge ut, og jeg har sagt ja (jeg er altså ikke noe yndet fotoobjekt, folk pleier ikke å ta bilde av meg). For meg personlig utgjør det er forskjell når jeg blir spurt i stedet for at jeg bare finner et bilde av meg lagt ut av andre på nett uten at jeg har godkjent det. Uansett, jeg mener du er i din fulle rett til å si nei til det, og syns ikke det er noe rart i det. Det er mer rart å bare legge ut bilder av andre, eller forvente at det skal være ok. Anonymkode: a198f...b14 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #16 Skrevet 5. september 2021 Er det noen som er enig med mine venner? Anonymkode: 3e290...096
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det noen som er enig med mine venner? Anonymkode: 3e290...096 Altså, hæ? Om folk ikke vil postes bilde av på SoMe aksepterer jeg det uten spørsmål. Men hvorfor maser du så mye om det? Det hadde jeg reagert på. Bare si «men ikke legg det ut» når folk tar bilde av deg, og ferdig med det! I går tok ei venninne bilde av noen av mine venninner. Hu ene sa «bare ikke legg det ut noe sted». Når hu tok bilde av meg sa jeg (egentlig på tull) « bare du legger det ut». Hu la ut av meg på insta og bildet var helt grusomt 😂😂 Menmen, er man med på leken får man tåle steken. Hu la derimot ikke ut bildet av hun som ikke ville og ingen maste noe om det 🤷🏼♀️😅 Anonymkode: a4d4f...236
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #18 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså, hæ? Om folk ikke vil postes bilde av på SoMe aksepterer jeg det uten spørsmål. Men hvorfor maser du så mye om det? Det hadde jeg reagert på. Bare si «men ikke legg det ut» når folk tar bilde av deg, og ferdig med det! I går tok ei venninne bilde av noen av mine venninner. Hu ene sa «bare ikke legg det ut noe sted». Når hu tok bilde av meg sa jeg (egentlig på tull) « bare du legger det ut». Hu la ut av meg på insta og bildet var helt grusomt 😂😂 Menmen, er man med på leken får man tåle steken. Hu la derimot ikke ut bildet av hun som ikke ville og ingen maste noe om det 🤷🏼♀️😅 Anonymkode: a4d4f...236 Det er jo de som maser, ikke jeg. Jeg sa «nei» én gang, men de spør igjen og igjen, gjerne med «hvorfor» og «hva er problemet?». Bare «nei» er ikke nok 😒 Anonymkode: 3e290...096 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #19 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er jo de som maser, ikke jeg. Jeg sa «nei» én gang, men de spør igjen og igjen, gjerne med «hvorfor» og «hva er problemet?». Bare «nei» er ikke nok 😒 Anonymkode: 3e290...096 "Når jeg sier nei har du å respektere det. Ellers kan vi ikke være venner." Du må si tydelig i fra, ikke vær redd for å være streng. Hvis du ikke setter tydelige grenser vil ikke folk bry seg om grensene dine. Du har all rett til å sette grenser for deg selv, så ikke vær redd for det. Anonymkode: 98993...6ad 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #20 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): "Når jeg sier nei har du å respektere det. Ellers kan vi ikke være venner." Du må si tydelig i fra, ikke vær redd for å være streng. Hvis du ikke setter tydelige grenser vil ikke folk bry seg om grensene dine. Du har all rett til å sette grenser for deg selv, så ikke vær redd for det. Anonymkode: 98993...6ad Jeg gjorde det da, og da fikk jeg «raring» og «vrang» tilbake. Det er ikke gode venner. Anonymkode: 3e290...096
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå