Majer Skrevet 1. september 2021 #1 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Biologisk oppførsel definerer jeg som dyrisk. Typ folk som blir mer utadvendte når det blir vår ute, menn som søker å øke antall sexpartnere og kvinner som fokuserer på høyde. Er summen av faktorer som avgjør. Kan fint ha noen trekk. Det er forbundet med lavere intelligens så er det rimelig av meg å selektert på bakgrunn av det? Utdanning kan ses i sammenheng med intelligens det og men det er mange grunner til at man ikke tar det og det kan jeg akseptere. Det er ingen enkeltsak som automatisk betyr at personen har lav intelligens, men summen av manglende overstyring over dyriske impulser. Tanker? Endret 1. september 2021 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Del Skrevet 1. september 2021 Ja, det er det. Men jeg ville ikke sagt det sånn, høres ut som du liksom skal teste intelligensen til din partner i en lab, og samtidig så virker det som et slags idéoppheng du har der, det her med å være nærmere dyr enn menneske. Det er for eksempel jævlig udyrisk å drikke og røyke, ingen ville dyr gjør det. Likevel blir mennesker stokk dumme når de er drita. Du ønsker deg vel en reflektert person som ser forbi f.eks. normkrav til menn? Det er en ærlig sak og jeg tenker det er helt greit å velge selektivt ut fra det. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn det at man blir mer utadvendte når det er vår ute - litt dumt å ha som kriterier at mennesker ikke skal la seg påvirke av omgivelser? Vi er jo sosiale og påvirkelige dyr, ikke maskiner. Og at man også lar seg påvirke innimellom er ikke et tegn på at man er mindre intelligent, men at man har et sosialt sinn også. Anonymkode: 551ee...bf6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. september 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, det er det. Men jeg ville ikke sagt det sånn, høres ut som du liksom skal teste intelligensen til din partner i en lab, og samtidig så virker det som et slags idéoppheng du har der, det her med å være nærmere dyr enn menneske. Det er for eksempel jævlig udyrisk å drikke og røyke, ingen ville dyr gjør det. Likevel blir mennesker stokk dumme når de er drita. Du ønsker deg vel en reflektert person som ser forbi f.eks. normkrav til menn? Det er en ærlig sak og jeg tenker det er helt greit å velge selektivt ut fra det. Ellers skjønner jeg ikke hvorfor du blander inn det at man blir mer utadvendte når det er vår ute - litt dumt å ha som kriterier at mennesker ikke skal la seg påvirke av omgivelser? Vi er jo sosiale og påvirkelige dyr, ikke maskiner. Og at man også lar seg påvirke innimellom er ikke et tegn på at man er mindre intelligent, men at man har et sosialt sinn også. Anonymkode: 551ee...bf6 Bra man er mer sosial i enkelte perioder enn andre, men det er en bonus om det er et indre driv som også kan hentes frem når andre ikke har det og at det ikke utelukkende skylles miljø- eller sosiale faktorer en selv ikke har kontroll over. Det er bare et eksempel og en småting i seg selv som alle eksene mine har hatt uten at det har vært noe negativt. Er summen av alle de små tingene som er avgjørende for meg. Tror jeg fremstår som mer prippen enn jeg er;) Endret 1. september 2021 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Engel Skrevet 1. september 2021 #4 Del Skrevet 1. september 2021 Merkelig formulert. Det er naturligvis helt normalt å søke en likeverdig partner. Men de fleste av oss kan da oppleve å bli litt våryr. Jeg blir absolutt mer utadvendt, energisk og lysten på våren, men er like intelligent hele året. Hva er galt med å føle at energien kommer tilbake på våren? Det er jo fullstendig naturlig for alle som bor her oppe i nord. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Del Skrevet 1. september 2021 Nå er det en gang slik at kvinner går etter psykopater, ikke intelligens. Det er bare slik naturen er. Vent litt, før noen anklager meg for å være en eller annen kvinnehatende incel, jeg er kvinne. Og her er seriøs forskning på det jeg henviser til: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1090513816300010 (Forskerne er kvinner) Anonymkode: d92c5...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 1. september 2021 #6 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det en gang slik at kvinner går etter psykopater, ikke intelligens. Det er bare slik naturen er. Vent litt, før noen anklager meg for å være en eller annen kvinnehatende incel, jeg er kvinne. Og her er seriøs forskning på det jeg henviser til: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1090513816300010 (Forskerne er kvinner) Anonymkode: d92c5...ab2 Jøss. Jeg har aldri datet eller vært sammen med en psykopat. Hvordan finner dere dem? Det er tross alt kun 1-2% av "dem" i verden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Del Skrevet 1. september 2021 CorvusCorax skrev (1 minutt siden): Jøss. Jeg har aldri datet eller vært sammen med en psykopat. Hvordan finner dere dem? Det er tross alt kun 1-2% av "dem" i verden. Du har ikke sett Exit skjønner jeg. Det er der du finner mange av dem, innenfor finansmiljøet. Men uansett, forskning. Hva du synser er anekdotisk. Anonymkode: d92c5...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 1. september 2021 #8 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke sett Exit skjønner jeg. Det er der du finner mange av dem, innenfor finansmiljøet. Men uansett, forskning. Hva du synser er anekdotisk. Anonymkode: d92c5...ab2 Nå er det vel heller du som synser som baserer påstanden din på en TV-serie. Anbefaler deg å lese deg opp litt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 1. september 2021 Forfatter #9 Del Skrevet 1. september 2021 Engel skrev (15 minutter siden): Merkelig formulert. Det er naturligvis helt normalt å søke en likeverdig partner. Men de fleste av oss kan da oppleve å bli litt våryr. Jeg blir absolutt mer utadvendt, energisk og lysten på våren, men er like intelligent hele året. Hva er galt med å føle at energien kommer tilbake på våren? Det er jo fullstendig naturlig for alle som bor her oppe i nord. Det er fint man får energi om man ikke får den ellers. Det i seg selv er ikke nok til å vurdere, men summen av mange ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Del Skrevet 1. september 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Nå er det vel heller du som synser som baserer påstanden din på en TV-serie. Anbefaler deg å lese deg opp litt. Du mener at forskerne synser fordi? Anonymkode: d92c5...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 1. september 2021 #11 Del Skrevet 1. september 2021 Majer skrev (6 timer siden): Biologisk oppførsel definerer jeg som dyrisk. Typ folk som blir mer utadvendte når det blir vår ute, menn som søker å øke antall sexpartnere og kvinner som fokuserer på høyde. Er summen av faktorer som avgjør. Kan fint ha noen trekk. Det er forbundet med lavere intelligens så er det rimelig av meg å selektert på bakgrunn av det? Utdanning kan ses i sammenheng med intelligens det og men det er mange grunner til at man ikke tar det og det kan jeg akseptere. Det er ingen enkeltsak som automatisk betyr at personen har lav intelligens, men summen av manglende overstyring over dyriske impulser. Tanker? Kanskje jeg misforstår, men ... Er det ikke normalt å være med utadvent og sosial etter en mørk og kald vinter når det er vår, sol og grønnere ute? Det var noen rare eksempler der ... Vi har alle vår atferd som er mer eller mindre formet etter mange, mange, mange år med evolusjon. Det er hvordan vi styrer disse impulsene som er forskjellen mellom mer attraktiv og mindre attraktiv oppførsel. Det er ikke mulig å ha stålkontroll på alle til enhver tid. Det er ikke nødvendigvis lav intelligens dette. Hvis du ønsker en partner som har full kontroll over sine dyriske impulser, få deg en robot å date. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Del Skrevet 1. september 2021 "å selektert", hvilken form av verbet er det, O intelligente skapning? Anonymkode: 8e2ae...c91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Del Skrevet 1. september 2021 Nå selekteres det jo ganske kraftig for lavere intelligens ved at folk med høy utdannelse gjennomsnittlig får mange færre barn enn dem med lite utdannelse. Litt bekymringsverdig at gjennomsnittlig IQ sakte men sikkert synker i Norge. Anonymkode: 3c60d...98c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Litt bekymringsverdig at gjennomsnittlig IQ sakte men sikkert synker i Norge. Anonymkode: 3c60d...98c Sakte? https://www.aftenbladet.no/forbruker/i/pLqy1W/80-tallsgenerasjonen-har-lavere-iq-enn-sine-foreldre-dette-er-forsker Anonymkode: d92c5...ab2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 1. september 2021 #15 Del Skrevet 1. september 2021 Idiocracy https://m.imdb.com/title/tt0387808/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg er såpass intelligent og logisk at jeg vil bli sammen med jenter med en gang jeg møter dem. Hvorfor ikke? Eller så er jeg bare så stygg at jeg blir avvise hver gang. Anonymkode: 0e6e4...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå