Gå til innhold

Har universitetsutdannede kvinner en annen stil enn høyskoleutdannede kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring?

Anonymkode: 77e36...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Min er faring er at man ikke ser forskjell på stilen.

Anonymkode: 35198...b10

Gjest DramaTheLama
Skrevet

Hva med oss som har utdanning fra begge deler?

Skrevet

Jeg er universitetsutdannet og har en helt ræva stil, men var kanskje ikke det du mente? 😬

Anonymkode: 6406a...021

• Liker 8
Skrevet

😂😂😂

Anonymkode: 503a1...b07

• Liker 1
Skrevet

Jeg er universitetsutdannet og går stort sett i joggebukser. 

Anonymkode: b1d79...580

• Liker 1
Skrevet

Tja, advokater har jo gjerne en mer formell stil på jobb enn en fysioterapeut fks.

Anonymkode: 28ba3...2b7

Skrevet

Da må jeg isåfall være en god miks av disse stilene 😂

Anonymkode: de2dd...062

Skrevet

Jeg tenker det kommer an på fakultetet. På HF går folk i jeans og ganske casual klær. Studerer du jus, så pleier damene å se litt med "fancy" ut. 

Anonymkode: 47fec...f68

• Liker 1
Skrevet

Herregud, for et spørsmål 😳

Anonymkode: 4acc3...57d

• Liker 5
Skrevet

De som studerte ved Høyskolen i Oslo og Akershus da de ble oppgratert til universitetet OsloMet er vel litt stilforvirret da.

Anonymkode: d14fa...7c0

• Liker 8
Skrevet

Ja definitivt. Se på sykepleiere og leger. Mange sykepleiere har på masse sminke, fillers i leppene, etc, som hadde bare sett helt latterlig ut på en lege.

Anonymkode: c210a...925

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker det kommer an på fakultetet. På HF går folk i jeans og ganske casual klær. Studerer du jus, så pleier damene å se litt med "fancy" ut. 

Ikke egentlig, det er bare at du legger så godt merke til de få som faktisk gjør det. De fleste kler seg ganske casual også på juridisk fakultet. 

Anonymkode: f50e7...415

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skulle studert jus i år (kom inn, og det var planen), men grunnet ting på hjemmebane, må jeg utsette et år. 

Jeg går stort sett i joggebukser. 😅

Anonymkode: 01004...0a4

Skrevet

Nå brukes jo universitet og høyskole om hverandre da ...

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De som studerte ved Høyskolen i Oslo og Akershus da de ble oppgratert til universitetet OsloMet er vel litt stilforvirret da.

Anonymkode: d14fa...7c0

Heldigvis er høyskoleutdanningene så korte at problemet gikk fort over.

Anonymkode: 308b2...03e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ikke egentlig, det er bare at du legger så godt merke til de få som faktisk gjør det. De fleste kler seg ganske casual også på juridisk fakultet. 

Anonymkode: f50e7...415

Spørs hva du sammenligner med, altså 🙂

Anonymkode: 308b2...03e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skulle studert jus i år (kom inn, og det var planen), men grunnet ting på hjemmebane, må jeg utsette et år. 

Jeg går stort sett i joggebukser. 😅

Anonymkode: 01004...0a4

Da er du jo ikke utdannet. Ikke student engang. Du kommer nok til å utvikle stilen din med årene.

Anonymkode: 72d06...221

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er din erfaring?

Anonymkode: 77e36...eaf

Hvis du mener etter studiene kan vi vel konkludere at høye heler og kontoroutfit (ganske pent) langt ifra hadde gjort nytten for en sykepleier, lege eller sykepleier. Derimot er det mange økonomer (høyskole) og jurister (universitet) som går kledd sånn. 

Anonymkode: 51a7a...577

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja definitivt. Se på sykepleiere og leger. Mange sykepleiere har på masse sminke, fillers i leppene, etc, som hadde bare sett helt latterlig ut på en lege.

Anonymkode: c210a...925

Morsomt fordi det er litt sant. Ser du noen på sykehuset med mye sminke,  manikyr og pent oppsatt hår, så kan man tippe ikke-lege og ofte få rett. Ser man noen med lite sminke, enkelt oppsatt hår og naturlige negler, så er sannsynligheten høyere for at det er en lege 😛

Anonymkode: ebac1...e38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...