AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 har håntverkere i hus og de har klart å søle superlim på den relativt nye kjøkkenbenken. noen som vet hvordan jeg får det vekk uten å ødelegge kjøkkenbenken? vises så godt Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Be håndverkerne komme tilbake å fikse det, hvis de ikke klarer å fikse det så må de erstatte kjøkkenbenken. Hvis du prøver å fikse det selv så kan det bli verre, du vil også få problemer med å reklamere til håndverkerne. Anonymkode: 084b5...51f 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Hva slags materiale er den aktuelle kjøkkenbenken laget av? Anonymkode: 8cb1d...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva slags materiale er den aktuelle kjøkkenbenken laget av? Anonymkode: 8cb1d...3ea husker ikke navnet. svart-melert farge iallefall. koksgrått kjøkken fra ikea med svarte benker. håntverkerne kommer innom for å gjøre seg ferdig i løpet av dagen. vet ikke hvor streng man kan være. skal en bare regne med at ting blir ødelagt ved å ha malere i hus? de skrudde ned en taklampe for å komme til å male taket også. maleren klarer ikke å få den opp igjen??? jeg sitter i rullestol så kan ikke klatre å ordne det selv. ringte elektriker nå så jeg kan få ordnet ny lampe og det blir over 2000 kr å få fikset det også. blir såklart ventetid på det også. virkelig stress å tørre å få malt et kjøkken Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Aceton. Finnes i mange neglelakkfjernere. Ellers får en kjøpt rent aceton på biltema. Anonymkode: e2f15...891
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Be håndverkerne komme tilbake å fikse det, hvis de ikke klarer å fikse det så må de erstatte kjøkkenbenken. Hvis du prøver å fikse det selv så kan det bli verre, du vil også få problemer med å reklamere til håndverkerne. Anonymkode: 084b5...51f Viktig! AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aceton. Finnes i mange neglelakkfjernere. Ellers får en kjøpt rent aceton på biltema. Anonymkode: e2f15...891 Nei. Det er ikke sikkert at benken tåler dette. Anonymkode: 49974...78e 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): husker ikke navnet. svart-melert farge iallefall. koksgrått kjøkken fra ikea med svarte benker. håntverkerne kommer innom for å gjøre seg ferdig i løpet av dagen. vet ikke hvor streng man kan være. skal en bare regne med at ting blir ødelagt ved å ha malere i hus? de skrudde ned en taklampe for å komme til å male taket også. maleren klarer ikke å få den opp igjen??? jeg sitter i rullestol så kan ikke klatre å ordne det selv. ringte elektriker nå så jeg kan få ordnet ny lampe og det blir over 2000 kr å få fikset det også. blir såklart ventetid på det også. virkelig stress å tørre å få malt et kjøkken Anonymkode: f2d35...707 Betalingen for jobben, er det avtalt en fast-pris eller pris pr time? Hvis avtalen er fastpris for oppdraget og oppdraget inkluderer nedmontering og oppmontering av den lampen, så bør du betale mindre enn avtalt dersom de ikke skrur opp lampen. Anonymkode: 49974...78e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): husker ikke navnet. svart-melert farge iallefall. koksgrått kjøkken fra ikea med svarte benker. håntverkerne kommer innom for å gjøre seg ferdig i løpet av dagen. vet ikke hvor streng man kan være. skal en bare regne med at ting blir ødelagt ved å ha malere i hus? de skrudde ned en taklampe for å komme til å male taket også. maleren klarer ikke å få den opp igjen??? jeg sitter i rullestol så kan ikke klatre å ordne det selv. ringte elektriker nå så jeg kan få ordnet ny lampe og det blir over 2000 kr å få fikset det også. blir såklart ventetid på det også. virkelig stress å tørre å få malt et kjøkken Anonymkode: f2d35...707 Ble dette avtalt med deg før de skrudde ned lampen? Anonymkode: 49974...78e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ble dette avtalt med deg før de skrudde ned lampen? Anonymkode: 49974...78e ja. trodde virkelig voksne menn skulle klare å skru opp en lampe. den er ikke ny så er vel min feil så lot de røre den. Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Det høres veldig merkelig ut at den som skrudde ned lampen ikke klarer å skru den opp igjen. Det skal ikke være nødvendig å måtte bestille ny lampe. Om ikke håndverkerne ødela den gamle, da. Anonymkode: 8cb1d...3ea 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Viktig! Nei. Det er ikke sikkert at benken tåler dette. Anonymkode: 49974...78e hvis de ikke fikser det så må jeg vel prøve forsiktig Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det høres veldig merkelig ut at den som skrudde ned lampen ikke klarer å skru den opp igjen. Det skal ikke være nødvendig å måtte bestille ny lampe. Om ikke håndverkerne ødela den gamle, da. Anonymkode: 8cb1d...3ea ser ut som det datt av noen smådeler på festene. det var en elektriker som skrudde den opp for åtte år siden, har ikke blitt rørt siden, før nå. våtromsgodtkjendt lampe siden det kan bli damp på et kjøkken Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ser ut som det datt av noen smådeler på festene. det var en elektriker som skrudde den opp for åtte år siden, har ikke blitt rørt siden, før nå. våtromsgodtkjendt lampe siden det kan bli damp på et kjøkken Anonymkode: f2d35...707 Har malerne rotet bort de smådelene? I så fall bør de erstatte dette. Anonymkode: 49974...78e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): hvis de ikke fikser det så må jeg vel prøve forsiktig Anonymkode: f2d35...707 Du kan ikke reklamere etter at du har prøvd å fikse. Du må reklamere og kreve at de fikser det og de må få anledning til å prøve å fikse det. Anonymkode: 49974...78e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): vet ikke hvor streng man kan være. skal en bare regne med at ting blir ødelagt ved å ha malere i hus? Nei. De skal utbedre skader og ødeleggelser som de har gjort (som feks lim på benken og lampen (hvis de har ritet bort deler til lampefestet)). Du bør reklamere. Er disse malerne fra et firma? Anonymkode: 49974...78e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei. De skal utbedre skader og ødeleggelser som de har gjort (som feks lim på benken og lampen (hvis de har rotet bort deler til lampefestet)). Du bør reklamere. Er disse malerne fra et firma? Anonymkode: 49974...78e Skrivefeil. Anonymkode: 49974...78e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): ja. trodde virkelig voksne menn skulle klare å skru opp en lampe. den er ikke ny så er vel min feil så lot de røre den. Anonymkode: f2d35...707 Nei det er ikke din feil. Anonymkode: 49974...78e 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du kan ikke reklamere etter at du har prøvd å fikse. Du må reklamere og kreve at de fikser det og de må få anledning til å prøve å fikse det. Anonymkode: 49974...78e har sagt fra til sjefen, han skulle komme innom i løpet av dagen. han bør vel kunne mer enn de ansatte. liker ikke krangling. skal ansette annet firma til å male stuen. ansatte de til mindre jobb for å se om de var stolende på. følest håpløst nå å havne i rullestol og ikke kunne pusse opp selv lenger. liker ikke mannlige håndtverkere, de er som elefanter i en glassbutikk. håper å få tak i dame til resten av leiligheten AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det høres veldig merkelig ut at den som skrudde ned lampen ikke klarer å skru den opp igjen. Det skal ikke være nødvendig å måtte bestille ny lampe. Om ikke håndverkerne ødela den gamle, da. Anonymkode: 8cb1d...3ea ser ut som det datt av noen smådeler på festene. det var en elektriker som skrudde den opp for åtte år siden, har ikke blitt rørt siden, før nå. våtromsgodtkjendt lampe siden det kan bli damp på et kjøkken Anonymkode: f2d35...707
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): har sagt fra til sjefen, han skulle komme innom i løpet av dagen. han bør vel kunne mer enn de ansatte. liker ikke krangling. skal ansette annet firma til å male stuen. ansatte de til mindre jobb for å se om de var stolende på. følest håpløst nå å havne i rullestol og ikke kunne pusse opp selv lenger. liker ikke mannlige håndtverkere, de er som elefanter i en glassbutikk. håper å få tak i dame til resten av leiligheten ser ut som det datt av noen smådeler på festene. det var en elektriker som skrudde den opp for åtte år siden, har ikke blitt rørt siden, før nå. våtromsgodtkjendt lampe siden det kan bli damp på et kjøkken Anonymkode: f2d35...707 Strengt tatt så har ikke de som maler lov til å demontere eller montere fastmontert elektrisk utstyr, dette er det kun elektriker som skal gjøre. Hvilken type firma er dette?, er det et godt norsk firma med norske ansatte eller er det utlendinger?. Anonymkode: 084b5...51f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 sjefen kom å fikset både superlim og lampe. og flere småfeil personen gjorde. maleren var nyansatt og fikk sparken etter jeg klagde. må passe på at dørene er låst til alle tider. er bekymret for hevn. snakket med sjefen og jeg sa jeg ville gi de mer jobb hvis sjefen sjøl tok jobben. det var greit. er veldig stressende med folk som ikke klarer jobben sin når man har de hjemme hos seg på dagtid. alle jeg kjenner er jo på jobb og kan selvsagt ikke sitte hjemme hos meg bare for man har håntverkere på besøk. håper flere jenter vil gå yrkesfag. jobbet selv tidligere i et typisk mannsyrke. mange som sa arbeidsmiljøet ble bedre av å ha ansatte fra begge kjønn Anonymkode: f2d35...707
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå