AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Er i 3.trimester og har vært sykmeldt i store deler av graviditeten blant annet pga hodepine og tretthet. Har også et risikosvangerskap med fare for å føde for tidlig, og får ekstra oppfølging på sykehuset for det. Et av rådene er å ta det mest mulig med ro. Har en 3-åring fra før som krever sitt, lager middag og prøver å gjøre litt husarbeid. Men utover dette klarer jeg ikke mye mer i løpet av en dag. I tillegg er det endel nattevåk med 3-åringen som nå for tiden bare vil være med mamma. Oppi dette har jeg hatt mer enn nok med å komme meg igjennom dagene. Har jeg f.eks time hos kiropraktor en dag er jeg så sliten etterpå at jeg må hvile på sofaen. Jeg har ikke orket å være sosial i det siste, med å invitere folk eller gå på besøk. Dette ser jeg irriterer mannen min mer og mer. Noe som igjen sårer meg fordi jeg føler han ikke forstår hvordan jeg har det, og gjør litt narr av meg. Hvis jeg sier jeg ikke orker dra på besøk til venner i helgene, men at han kan dra alene, kan han f.eks svare «Nei bare hold deg for deg selv til neste år du». Jeg er heller ikke korona-vaksinert og er derfor litt bekymret for smitte. Men det verste er at jeg er så utrolig sliten. I dag følte jeg beina nesten sviktet under meg når jeg skulle gå. Nå føler jeg meg også nedfor fordi mannen snakker til meg som han gjør. Det er stadig spørsmål om å invitere folk eller dra på besøk. Dette gjelder både vennepar, kollegaer og naboer. Nylig fant han ut at en nabo hadde fått ny kjæreste, og da mente han vi burde invitere ham og den nye kjæresten på middag. Ellers har to vennepar av han uavhengig av hverandre sagt de kommer på helgebesøk samme måneden som termin. Begge parene har spurt min mann om å overnatte her. Vi har ingen ledige gjesterom/senger, så dette betyr at de må sove på gulvet i stua. Jeg synes det blir slitsomt å ha folk liggende her på de siste ukene og dette ble det en stor krangel av, da min mann mener de må få komme. Jeg vet nå ikke hvordan jeg skal håndtere dette. Er jeg helt urimelig her som er så asosial (føler meg jo asosial, men samtidig orker jeg bare ikke). Anonymkode: c4d46...fbe
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Nei, du er ikke urimelig, selvfølgelig skal dere ikke ha vennepar på besøk rundt termin. Anonymkode: f47b5...e3e 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Nei, ikke urimelig. Han er urimelig. Anonymkode: 8302d...bc9 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Nei, det er urimelig av andre å forvente dette av deg. Vi har sagt nei til dette flere gang i sommerferien. Nå er jeg et par uker unna termin og vi tar ikke i mot besøk på dagtid engang. Barna får ikke lov å drasse med seg masse venner hjem lenger og jeg drar ikke på besøk til andre. Tror det er helt normalt. Anonymkode: 74f65...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Du er ikke urimelig!!! Jeg har hatt to graviditeter og i den siste var jeg like sliten som du beskriver. Mannen antok jeg skulle være like pigg som i første graviditet, og det førte til masse frustrasjon. Det viktigste nå er deg og baby (og 3 åringen), og det nå din mann bare forstå… forsøk å snakke skikkelig med gan om dette, på et tidspunkt hvor dere ikke er midt oppe i en konflikt? Du har min fulle medfølelse ❤️❤️ Anonymkode: ab958...54b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Veldig mye tekst, klarer ikke helt å gå gjennom alt. Men om du føler beina svikter så høres det ut som jernmangel, klassisk symptom. Har du sjekket det? Anonymkode: 93d43...d96 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Veldig mye tekst, klarer ikke helt å gå gjennom alt. Men om du føler beina svikter så høres det ut som jernmangel, klassisk symptom. Har du sjekket det? Anonymkode: 93d43...d96 Ja,har sjekket det. Ligger like under normalen og tar tilskudd daglig. ts Anonymkode: c4d46...fbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå