Gå til innhold

Lønnsrammer/lønnstrinn - offentlig ansatt, noen som kan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ny i jobben, og ikke jobbet i det offentlige før. Så jeg sliter litt med å forstå helt hvordan lønnspolitikken er i det offentlige. Til nå så har jeg stadig rykket opp med ansiennitet i det private, etter et eller to år. Utvikling er fint. 

Men nå er jeg for første gang ansatt i det offentlige. Jobben jeg har er plassert i lønnsramme 21. Min faste lønn er ihht alternativ 8, og lønnstrinn 53. Jeg har altså 10 år ansiennitet. 

image.png.4e65593f798a360763d52bd146ed5dde.png

Forstår jeg det korrekt, dersom det er toppen? At jeg har nå, høyest mulig? Og vil ikke stige mer i lønn, i nåværende stilling? Forstår jeg det rett?

Anonymkode: 0ee26...127

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ofte bare 10 års ansiennitet i det offentlige ja, kommunen har 16 år, men bare noen tusenlapper som skiller 10 og 16 år. Du vil jo gå opp i lønn hvert år med lønnsforhandlingene, men ikke noe mer med ansiennitet.

Anonymkode: cedbc...383

Skrevet

Jeg jobber også i det offentlige. Det er vanskelig å komme seg opp i lønn når man har gått de 10 årene med automatisk opprykk av lønnstrinn. Hos oss befinner mange av oss seg på toppen av stigen innenfor den stillingskoden man er i. (Beklager hvis jeg blander begreper, håper du forstår likevel).

Det vi må gjøre nå på min arbeidsplass, er å først søke seg over i en ny stillingskode/kategori, altså fra førstekonsulent til seniorkonsulent, f.eks. Og så, i neste omgang, søke om lønnsforhøyelse igjen.

Anonymkode: 50c79...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...