Gå til innhold

Trappe ned på amming - hva hvis baby våkner tidlig natt/morgen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 6 mnd har nå spist grøt de siste 5 ukene til kveldsmat ellers fått morsmelk. Fått litt smaksprøver på dagtid, men dette er ikke mye. Jeg skal slutte å amme om ikke lenge og ønsker å trappe ned nå. Tenkte å begynne med å gi baby grøt på morgenen også. MEN.. 

Til vanlig rutine (baby sover natten igjennom) så har baby fått pupp så fort hun har våknet på morgenen. Skal jeg gi en flaske mme FØR grøten, eller stå opp tidlig med baby for å lage grøt med en gang? Hvis grøt er frokosten er dette da det første hun får etter hun våkner? 

Hva hvis hun plutselig våkner på natt og er sulten, er det da også mme? Eller vann?

Anonymkode: 56cfe...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er det nok ikke noe fasit på :) man må bare gjøre det som passer din familie og ditt barn best :)

Vi ga grøt til frokost og kveld, og forskjellige smaksprøver midt på dagen da vår var 6mnd. 

Vi avvennet nattamming ved 7 mnd da jeg begynte å jobbe da, så fra 7mnd fikk hun vann på natta. 

Jeg ammet ved siden av fast føde til ca 10 mnd, så ga ikke noe mme, så der kan jeg ikke komme med noen erfaringer. Vår helsesykepleier sa at så lenge baby spiste godt med babygrøt var det ikke nødvendig å gi mme. 

Anonymkode: a55f7...616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...