Gå til innhold

Ped. ledere. Hva bruker dere plantid på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller hva må dere gjøre i plantiden? 

Jeg har plantid en dag annenhver uke. Da skal jeg :

Skrive månedsbrev

Månedsplan 

Planlegge foreldremøter, S. U., foreldresamtaler. 

Ordne med bilder 

Planlegge pedagogisk innhold 

Føre fravær, avspasering og vikar bruk oversikter 

Føre regnskap over matpenger og kvitteringer som skal sendes til regnskapsfører 

Anonymkode: 68f38...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

🤪😂

Jada, særlig at du er ped.leder

Anonymkode: fb38b...9dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

🤪😂

Jada, særlig at du er ped.leder

Hva? 

Jeg er nyutdannet. Vet ikke hva andre har av oppgaver. 

Skrevet

Jeg tror dere pedledere bruke så lite av den tiden som mulig. Dere har mange møter og skal alltid "gjøre noe på kontoret" mens vi assistenter bli værende med all ansvaret. Sånn har det vært i mine 15 år som assistent i diverse barnehager.

Har inntrykk av mange av dere sier dere skal jobbe for å gå tidlig, men ikke gjøre noe...

Anonymkode: be4aa...85a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror dere pedledere bruke så lite av den tiden som mulig. Dere har mange møter og skal alltid "gjøre noe på kontoret" mens vi assistenter bli værende med all ansvaret. Sånn har det vært i mine 15 år som assistent i diverse barnehager.

Har inntrykk av mange av dere sier dere skal jobbe for å gå tidlig, men ikke gjøre noe...

Helt enig!! Så sitter de inne og gjør ting de skulle gjort under plantiden mens vi må være underbemannet ute alene. 

Anonymkode: c4aa4...f3c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva? 

Jeg er nyutdannet. Vet ikke hva andre har av oppgaver. 

Hadde du jobbet som ped.leder hadde du vist at enkelte av disse jobbene deiligeres til fagarbeidere / assistenter og at enkelte av dem er styrers ansvar. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da har dere for dårlig kommunikasjon. Jeg er ped.leder, og barne- og ungdomsarbeiderne vet godt hva jeg driver med i min plantid. Og det er det superviktig at de vet, fordi de er mest sammen med barna, og skal gjennomføre de pedagogiske planene jeg lager hver eneste dag. 

Anonymkode: c77bb...90d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå spurte jeg konkret om et spm. Jeg har iallfall sykt mye. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du jobbet som ped.leder hadde du vist at enkelte av disse jobbene deiligeres til fagarbeidere / assistenter og at enkelte av dem er styrers ansvar. 

Når det er en bitteliten bhg og ikke styrer sitter her eller fagarbeidere har noe plantid. 

Skrevet

Jeg skal prøve å gi deg et seriøst svar. Men jeg tror først og fremst du bør snakke med de andre som er ped.ledere i barnehagen der du jobber. Er du alene der, bør du henvende deg til noen av de du gikk på skolen med for å høre med dem, samt stille spørsmålet i et annet forum. For dette her, det er noe du må vite og kunne.

Som ped.leder er det ditt ansvar at det pedagogiske opplegget på avdelingen er forsvarlig og til en hver tid følger rammeplanen for barnehage. Du har ansvar for å holde deg til en hver tid faglig oppdatert. Du skal vel ha avdelingsmøter, på disse møtene bør du legge til rette for faglige diskusjoner blant personalet. Dette er det viktigste, sammen med generelt planarbeid. kvitteringer og slik, kan jeg ikke helt forstå hvorfor du skal styre med, dette er ikke en vanlig oppgave for en ped.leder, og når det kommer til "ornde med bilder" vil dette være en oppgave som en annen ansatt kan gjøre. Ditt hovedfokus skal være det pedagogiske arbeidet på avdelingen og at dette er sikret kvalitetsmessig.

• Liker 2
Skrevet
Mrs.Under skrev (Akkurat nå):

Jeg skal prøve å gi deg et seriøst svar. Men jeg tror først og fremst du bør snakke med de andre som er ped.ledere i barnehagen der du jobber. Er du alene der, bør du henvende deg til noen av de du gikk på skolen med for å høre med dem, samt stille spørsmålet i et annet forum. For dette her, det er noe du må vite og kunne.

Som ped.leder er det ditt ansvar at det pedagogiske opplegget på avdelingen er forsvarlig og til en hver tid følger rammeplanen for barnehage. Du har ansvar for å holde deg til en hver tid faglig oppdatert. Du skal vel ha avdelingsmøter, på disse møtene bør du legge til rette for faglige diskusjoner blant personalet. Dette er det viktigste, sammen med generelt planarbeid. kvitteringer og slik, kan jeg ikke helt forstå hvorfor du skal styre med, dette er ikke en vanlig oppgave for en ped.leder, og når det kommer til "ornde med bilder" vil dette være en oppgave som en annen ansatt kan gjøre. Ditt hovedfokus skal være det pedagogiske arbeidet på avdelingen og at dette er sikret kvalitetsmessig.

Jeg har jo en stillings beskrivelse. 

Jeg vet hva jeg skal og må, men jeg lurte på om disse oppgaver jeg har er mer enn hva andre har. 

Jeg er pedagogisk leder alene uten styrer tilgjengelig daglig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har jo en stillings beskrivelse. 

Jeg vet hva jeg skal og må, men jeg lurte på om disse oppgaver jeg har er mer enn hva andre har. 

Jeg er pedagogisk leder alene uten styrer tilgjengelig daglig. 

Ok, det kom ikke godt nok frem i innlegget ditt. Jeg fikk inntrykk av at du ikke visste hva du skulle gjøre. Om det er slik at styrer har sagt du skal gjøre dette, så gjør du det. Men i tillegg bør du også gjøre de oppgavene jeg skrev i innlegget mitt. Får du ikke tid til det, så er bilder og kvitteringer som skal bort fra arbeidslista di. Om det er mer enn hva andre har er vanskelig å si, da syns jeg fremdeles du skal snakke med de du gikk i klasse med, samt spørre på et annet forum.

Skrevet
Mrs.Under skrev (1 time siden):

Ok, det kom ikke godt nok frem i innlegget ditt. Jeg fikk inntrykk av at du ikke visste hva du skulle gjøre. Om det er slik at styrer har sagt du skal gjøre dette, så gjør du det. Men i tillegg bør du også gjøre de oppgavene jeg skrev i innlegget mitt. Får du ikke tid til det, så er bilder og kvitteringer som skal bort fra arbeidslista di. Om det er mer enn hva andre har er vanskelig å si, da syns jeg fremdeles du skal snakke med de du gikk i klasse med, samt spørre på et annet forum.

Jeg er ikke på andre forum. 

Ja jeg vet hva arbeids oppgavene mine er🤦‍♀️

Skrevet

Kaffe. Og tlf. 

Planlegge kan jeg gjøre i ordinær arbeidstid. Noen fordeler må jeg jo ha som ped leder. 

Anonymkode: 0d878...5db

Skrevet

Kaffe. Og tlf. 

Planlegge kan jeg gjøre i ordinær arbeidstid. Noen fordeler må jeg jo ha som ped leder. 

😅😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaffe. Og tlf. 

Sikkert mange pedledere som gjør det der. Tviler ikke! Det går bare utover oss som ikke har utdannelse i barnehagen. Dårlig gjort av kolleger. Sende oss ut i regnet mens dere skal sitte på kontoret og jobbe eller ha møte. Nei! Dere sitter der med kaffe og skravler om alt og ingenting bare

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Sikkert mange pedledere som gjør det der. Tviler ikke! Det går bare utover oss som ikke har utdannelse i barnehagen. Dårlig gjort av kolleger. Sende oss ut i regnet mens dere skal sitte på kontoret og jobbe eller ha møte. Nei! Dere sitter der med kaffe og skravler om alt og ingenting bare

Utdann deg. Da får du det slik su også

Anonymkode: 900e5...2dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg er selv nyutdannet ped leder og jobbet som assistent i 15 år. Jeg er sykt overrasket over mye tid det tar med alt det praktiske- og vi burde ha fått en hel dag i uka til plantid. Dere assistenter som bare syter og klager kunne jo brukt 3 år av deres liv, med utdanning, dårlig råd og lite  tid til familie for å få samme utdanningen. 

Å være ped leder er mye mer krevende enn man tror...

Anonymkode: 6e31e...d78

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg er selv nyutdannet ped leder og jobbet som assistent i 15 år. Jeg er sykt overrasket over mye tid det tar med alt det praktiske- og vi burde ha fått en hel dag i uka til plantid. Dere assistenter som bare syter og klager kunne jo brukt 3 år av deres liv, med utdanning, dårlig råd og lite  tid til familie for å få samme utdanningen. 

Å være ped leder er mye mer krevende enn man tror...

Anonymkode: 6e31e...d78

Jeg er enig med deg. Jeg er også nyutdannet etter mange år som assistent. Men jeg har aldri forstått de assistentene som klager på at pedleder gjør lederoppgaver. Jeg har jobbet med pliktoppfyllende pedledere og jeg vet at de gjør jobben sin. På samme måte som jeg nå har respekt for den jobben styrer gjør selv om jeg ikke kjenner til detaljene i ansvaret og oppgavene. Å klage på at pedledere går i møter og klaging på pedagogisk arbeid viser bare at dere ikke forstår hva som ligger arbeidet og heller ikke ønsker å sette dere inn i det. Men en annen ting er at bår man bare skal printe eller kopiere noe så blir man ofte sittende fast i et håpløst elendig datasystem som ikke fungerer. Når bare å få logget inn på pc tar år og dag blir iallfall jeg svett av å tenke på at jeg heller skulle vært på avdeling.

Anonymkode: 041c3...ed0

• Liker 4
  • 1 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 12.24):

Eller hva må dere gjøre i plantiden? 

Jeg har plantid en dag annenhver uke. Da skal jeg :

Skrive månedsbrev

Månedsplan 

Planlegge foreldremøter, S. U., foreldresamtaler. 

Ordne med bilder 

Planlegge pedagogisk innhold 

Føre fravær, avspasering og vikar bruk oversikter 

Føre regnskap over matpenger og kvitteringer som skal sendes til regnskapsfører 

Plantid skal ikke brukes til administrative oppgaver som føre fravær eller regnskap. Dette står klart nedfelt i arbeidstidsavtalen til utdanningsforbundet. 

Anonymkode: 8c129...f9b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...