AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 https://www.newsweek.com/comedy-central-caves-cancel-culture-removes-episode-office-line-1623873 NBC's long-running show The Office is the latest comedy series to join the list of those to become casualties of cancel culture. That's as viewers familiar with one of America's favorite mockumentaries watching a recent Sunday marathon on Comedy Central noticed that the show's "Diversity Day" episode was omitted from the rotation. Jeg er så glad for at de trakk tilbake denne episoden. Jeg er ikke intelligent nok på egen hånd til å ta et valg om rett og slett ikke å se på noe som støter meg. Og hvis det fornærmer meg, som andre mer intelligente folk enn meg bestemmer at det gjør, følger det selvfølgelig at ingen andre skal få se det, selv om det ikke støter dem. 🙃😉😊 Anonymkode: fa958...c4f 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Folk, altså. Nå begynner jeg å bli mektig lei av denne kanselleringskulturen som har oppstått. Anonymkode: 0c7aa...718 17
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Hva blir det neste? At pappaen til Pippi ikke er negerkonge likevel? Anonymkode: 76a64...3d1 10
Gjest hellokitty Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva blir det neste? At pappaen til Pippi ikke er negerkonge likevel? Anonymkode: 76a64...3d1 Det har faktisk blitt forandret. Nå er han Kongen av Havet og det de gjør når de drar øynene til side har blitt klippet bort tror jeg at jeg leste et sted for noen år siden. Helt sykt at noen tar seg nær av det. Det har ikke plaget noen før nå. Men det er joe takket være snowflake genrasjonen at har blitt sånn.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 WOKE bevegelsen og de som er PK er i full gang med historieforfalskning og sletting av historiske fakta, akkurat det samme som nazistene gjorde i form av bok brenning og ødeleggelse av kunst fordi det ikke passet med ideologien. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hva blir det neste? At pappaen til Pippi ikke er negerkonge likevel? Anonymkode: 76a64...3d1 Det neste blir vel at Pippi blir fremstilt som en transkjønnet med afrikansk etnisitet. Anonymkode: 13f42...216 12
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Slike ting gir meg bare mer og mer lyst til å rope NEGER! NEGER! NEGER! Bare for å provosere idioter. Er det meningen? For meg virker det mot sin hensikt. Anonymkode: d9359...b8d 12
Gjest Niek79 Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Det er jo sånn vi vil ha det da. Verd å tenke på i et valgår: Venstresiden eier ikke humor.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Skremmende! Hva er det vi er på vei mot? Verden går ikke bestandig framover! Anonymkode: 5e0b0...ec2 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Oi, her var det mange som bare hiver seg på uten å sette seg inn i saken. Er dere virkelig så lettkrenket av at en TV-kanal tar valg om hvilke episoder sende? Det har de da sin fulle rett til. Episoden et forøvrig tilgjengelig på streamingtjenester, jeg så den nylig Det er jo satire, men ikke alle skjønner det og bruker det til feil agenda, dessverre 😕 Og her hjemme ser vi og leser vi masse Pippi, men både i bøker og DVDer og av det som ligger ute så er, heldigvis, ordet "neger" tatt bort. Ordet er utdatert og støtende, og jeg syntes det er fint at mine barn slipper å høre det fra helten deres Pippi Anonymkode: 52f7e...15f 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 R.I.P. komedie Tenk dere hvor mye bra humor som ikke blir laget pga. disse rævhølene?? Anonymkode: 5e0b0...ec2 8
Gjest På druen Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hva blir det neste? At pappaen til Pippi ikke er negerkonge likevel? Anonymkode: 76a64...3d1 Det er jo lenge siden han sluttet å være det da.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Oi, her var det mange som bare hiver seg på uten å sette seg inn i saken. Er dere virkelig så lettkrenket av at en TV-kanal tar valg om hvilke episoder sende? Det har de da sin fulle rett til. Episoden et forøvrig tilgjengelig på streamingtjenester, jeg så den nylig Det er jo satire, men ikke alle skjønner det og bruker det til feil agenda, dessverre 😕 Anonymkode: 52f7e...15f Når en TV-kanel kjøper inn en serie, skal de normalt sende hele serien, ikke utvalgte episoder. Selv for en komedie som The Office, er jo handlingen med videre. I tillegg til at Diversity Day er en kjempebra episode. Jeg er godt klar over at jeg fortsatt kan se The Office andre steder, som Prime, men jeg blir like forbanna av dette kanselleringstullet likevel. Anonymkode: 57fda...021 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Jeg føler at vi vanlige mennesker blir undervurdert av de som sensurerer i kunst og kultur. Som om vi ikke klarer å tenke selv! De fleste av oss i dag har bekjente, eller venner, eller familiemedlemmer av en annen hudfarge, og omgås helt naturlig hverandre likevel. Så skal noen blåse opp ting og lage store problemer av noe som er naturlig for oss, altså det å ha flere hudfarger med i komiserier, og at det skal være lov til å spøke om alt, så lenge det ikke er ondsinnet. Og er det noe The Office er, så er det IKKE ondsinnet! (Bortsett fra med stakkars Toby, da, som får gjennomgå, men han er "heldigvis" hvit...) De setter fokus på at ulike hudfarger er et problem, og noe som vi ikke får snakke om. Det er DE som setter negativt fokus på hudfarger, og lager et tabu. En ting er at de i dag ikke trenger å lage blackface med skosverte. Men å gå tilbake i tid, søke opp alle scener i komedier der det blir gjort et poeng av noens hudfarge, det er så utrolig unødvendig, og lager et problem av en ikke-sak. Min mann som er lærer med fartstid forteller at nyutdannede lærere har lært (gjennom lærerstudiet) å ikke bruke ironi når de snakker med elever. Når ting blir så spisset, det er blitt så mange tabuer, kan man ikke risikere å bruke ironi lenger, i krenket-samfunnet der folk gjerne VIL misforstå og ta ting i verste mening. Anonymkode: 76e3c...89f 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: R.I.P. komedie Tenk dere hvor mye bra humor som ikke blir laget pga. disse rævhølene?? Anonymkode: 5e0b0...ec2 Slutt å være dramatisk. Episoden finnes den, den bare ble ikke vist én gang, på én tv kanal, i USA Hvilke rævhøl snakker du om? Anonymkode: 52f7e...15f 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 Ikke-sak som det fyres opp under. Alle episoder er jo tilgjengelig, at noen tv-stasjoner velger å ikke sende episoder er deres valg, som de kanskje mister kunder på. Alle episoder ligger på Netflix Anonymkode: 52f7e...15f 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Jada, vi vet at det fremdeles er mulig å få sett episoden. Det er mer retningen vi går i jeg reagerer på. Hvor skal dette ende, liksom? Og hva blir det neste? Anonymkode: 0c7aa...718 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #18 Skrevet 2. september 2021 "Diversity Day" er en episode jeg alltid hopper over når jeg ser The Office uansett. Den er rett og slett smertefull å se på, og første gang jeg så den trodde jeg at hele serien var så dårlig at det tok meg flere år å fortsette å se resten av serien. Resten av sesong 1 også ganske dårlig og klein. Heldigvis ble serien bedre etter hvert! Anonymkode: eb7fa...003 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #19 Skrevet 2. september 2021 Friends er jo like støtende da, der er det veldig mye som ikke er passende nå. Synes de skal ryke før vi tar bot the office.... Anonymkode: 8a4f7...078
FrankDrebin Skrevet 2. september 2021 #20 Skrevet 2. september 2021 Jeg har sluppet opp for "GIFer" av folk som dunker hodet i veggen..... 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå