AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Idag har det vært en skikkelig kjip dag og det er bare lunsj.. Datteren min på fire var hos frisøren i går. Hun var ikke særlig flink og brukte evig lang tid. Det ble ingen hyggelig opplevelse for datteren min. I tillegg klipte hun skjevt, så vi må tilbake. (Det så veldig bra ut i salongen, men la merke til da vi kom hjem at det så skamklipt ut enkelte steder) Ved levering i bhg idag snakket jeg med den ansatte, og det kom frem at vi måtte tilbake til frisøren fordi det ikke ble helt bra. Men plutselig slo seg meg.. Herregud, jeg står her og snakker om frisyren til barnet mitt, at det ikke ble bra, vi må tilbake.. Rett foran henne. Tenker jeg med rumpa?! Hun må jo føle seg helt forferdelig. At hun er feil, håret er feil.. Hun var jo kjempefin idag, med hårbøylen sin og kjole.. Også presterer jeg å si at vi må tilbake å rette opp i frisyren hennes.. Mon tro hva den ansatte tenker. Hvorfor kan jeg ikke bare lære meg å lukke munnen. Stakkars unge.. Jeg måtte bare blåse ut. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for datteren min? Jeg vil bare at hun skal forstå hvor nydelig hun egentlig er.. Anonymkode: 2b620...c71 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 så får du beklage til den ansatte og til barnet og ta lærdom av det for senere. Anonymkode: e2dce...980 2
got2go Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Du kan roe ned hysteriet fjorten hakk. Ingen som tar skade av å høre at de har blitt klippet skjevt, det er jo sånt som skjer! 46
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): så får du beklage til den ansatte og til barnet og ta lærdom av det for senere. Anonymkode: e2dce...980 Hvorfor må jeg beklage til den ansatte mener du...? Anonymkode: 2b620...c71 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Nå sa du jo bare at frisyren ikke ble helt bra da, du sa ikke at hele ungen din er feil. Du trenger ikke gjøre så mye, men jobbe med å ikke få angst for alt mulig rart. Det er mer skadelig for ungen å ha en supersensitiv og overdrevent angstfull mamma enn å høre at frisøren klippet håret litt skjevt. Anonymkode: 3e5a3...72e 13
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Kan du ikke bare spørre henne om hva hun selv synes. Om hun er fornøyd la henne beholde det sånn. Er hun ikke fornøyd, klipp det om. Å så fokusere litt mer på at det er hennes egene meninger og hennes indre som teller. Det er bare hår. Gutta mine har fått velge klippene selv siden de gikk i barnehagen. De har vært fornøyd, jeg har tidvis virkelig ikke skjønt valget. Anonymkode: dfaf2...589 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Herregud. Slapp av! Ingen krise skjedd. Jeg hadde bare stusset med saksa selv. Anonymkode: 7fcb6...c2a 8
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Det er da ikke krise det, har klippet min i alle år og flere et par ganger har jeg måttet fikse litt etterpå, de har jo ikke vondt av det. Er jo ikke noe galt med barnet om håret trenger en ekstra klipp er jo jeg, frisøren i ditt tilfelle som har tabbet seg ut ikke barnet. Ikke overtenk alt, da blir det stress. 😄
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Idag har det vært en skikkelig kjip dag og det er bare lunsj.. Datteren min på fire var hos frisøren i går. Hun var ikke særlig flink og brukte evig lang tid. Det ble ingen hyggelig opplevelse for datteren min. I tillegg klipte hun skjevt, så vi må tilbake. (Det så veldig bra ut i salongen, men la merke til da vi kom hjem at det så skamklipt ut enkelte steder) Ved levering i bhg idag snakket jeg med den ansatte, og det kom frem at vi måtte tilbake til frisøren fordi det ikke ble helt bra. Men plutselig slo seg meg.. Herregud, jeg står her og snakker om frisyren til barnet mitt, at det ikke ble bra, vi må tilbake.. Rett foran henne. Tenker jeg med rumpa?! Hun må jo føle seg helt forferdelig. At hun er feil, håret er feil.. Hun var jo kjempefin idag, med hårbøylen sin og kjole.. Også presterer jeg å si at vi må tilbake å rette opp i frisyren hennes.. Mon tro hva den ansatte tenker. Hvorfor kan jeg ikke bare lære meg å lukke munnen. Stakkars unge.. Jeg måtte bare blåse ut. Har dere noen tips til hva jeg kan gjøre for datteren min? Jeg vil bare at hun skal forstå hvor nydelig hun egentlig er.. Anonymkode: 2b620...c71 Hahaha, unnskyld at jeg ler❤ Det er bare fordi jeg kjenner meg så godt igjen. Du er en god mor. Dette går helt fint. Vi gjør alle sånt som det der selv om det ikke er ideelt. Desverre er vi ikke helt perfekte. Anonymkode: 19fa3...c89 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå sa du jo bare at frisyren ikke ble helt bra da, du sa ikke at hele ungen din er feil. Du trenger ikke gjøre så mye, men jobbe med å ikke få angst for alt mulig rart. Det er mer skadelig for ungen å ha en supersensitiv og overdrevent angstfull mamma enn å høre at frisøren klippet håret litt skjevt. Anonymkode: 3e5a3...72e Du har et poeng. Er veldig sensitiv om dagen! Jeg føler kanskje veldig mye på det fordi det ble så mye negativt fokus på håret hennes i etterkant, og altså... Det synes jo ikke når hun bruker pynt i det uansett. Jeg er bare redd for at jeg skal si noe som ødelegger for selvtilliten hennes.. Håret betyr jo egentlig ingenting, det vokser ut igjen. Det er bare jeg som angrer så på oppførselen min. Anonymkode: 2b620...c71 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Det er da ikke krise det, har klippet min i alle år og flere et par ganger har jeg måttet fikse litt etterpå, de har jo ikke vondt av det. Er jo ikke noe galt med barnet om håret trenger en ekstra klipp er jo jeg, frisøren i ditt tilfelle som har tabbet seg ut ikke barnet. Ikke overtenk alt, da blir det stress. 😄 Er mester i å overtenke, akkurat nå var det litt viktig at det var ordentlig, siden det er fotografering snart.. Hadde definitivt gjort det sjøl om jeg klarte 😅 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud. Slapp av! Ingen krise skjedd. Jeg hadde bare stusset med saksa selv. Anonymkode: 7fcb6...c2a Vurderte det, men ville ikke ødelegge noe. Har ikke ordentlig saks hjemme.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan du ikke bare spørre henne om hva hun selv synes. Om hun er fornøyd la henne beholde det sånn. Er hun ikke fornøyd, klipp det om. Å så fokusere litt mer på at det er hennes egene meninger og hennes indre som teller. Det er bare hår. Gutta mine har fått velge klippene selv siden de gikk i barnehagen. De har vært fornøyd, jeg har tidvis virkelig ikke skjønt valget. Anonymkode: dfaf2...589 Hun har selv fått velge lengden på håret, hun får egentlig velge det meste sjøl av klær og hår så lenge det ikke er til hinder for aktivitet og helse etc.. Har skrevet over at jeg er virkelig sensitiv om dagen, hun frisøren forsuret hele det som skulle bli en hyggelig tur. Altså jeg og datteren min koste oss og tok det som en tur, men jeg ble veldig stresset innvendig da jeg kom hjem. Det var flere ting i går som skjedde at jeg ikke klarte å roe nervene. Og så toppet det seg da jeg så at det ikke var ordentlig gjort.. Tror jeg faktisk skal prøve å gjøre det selv neste gang. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahaha, unnskyld at jeg ler❤ Det er bare fordi jeg kjenner meg så godt igjen. Du er en god mor. Dette går helt fint. Vi gjør alle sånt som det der selv om det ikke er ideelt. Desverre er vi ikke helt perfekte. Anonymkode: 19fa3...c89 Tusen takk ❤️🌸 Anonymkode: 2b620...c71 1
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er mester i å overtenke, akkurat nå var det litt viktig at det var ordentlig, siden det er fotografering snart.. Hadde definitivt gjort det sjøl om jeg klarte 😅 Jada, takes one to know one vet du. 😄 Det går nok bra❤️ 1
Macro Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 "Så fin med hårbøyle og kjole, men frisyren var ikke bra". Så glad jeg er guttemamma. Der fokuserer vi på ting av betydning, ikke hvor fine og oppstæsjet de er. Slike jenter blir ødelagt alt for unge. Enig med deg TS. Du bør ta noen solide runder med deg selv og endre fokus. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Macro skrev (5 minutter siden): "Så fin med hårbøyle og kjole, men frisyren var ikke bra". Så glad jeg er guttemamma. Der fokuserer vi på ting av betydning, ikke hvor fine og oppstæsjet de er. Slike jenter blir ødelagt alt for unge. Enig med deg TS. Du bør ta noen solide runder med deg selv og endre fokus. Har en gutt også 😊 tenkte sånn som deg, at stæsj og sånt må jeg ikke introdusere henne for, men interessene hennes kan jeg ikke gjøre noe med. Hun liker å pynte seg, jeg lar henne. Jeg bruker ikke mye tid foran speilet 😊. Likevel har det litt med respekt å gjøre, lar ikke barnet gå "skamklipt" på håret av en lærling på første dag så man som mor skal virke chill.. FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden): Jada, takes one to know one vet du. 😄 Det går nok bra❤️ 💕😊 Anonymkode: 2b620...c71 1
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 (endret) Macro skrev (10 minutter siden): "Så fin med hårbøyle og kjole, men frisyren var ikke bra". Så glad jeg er guttemamma. Der fokuserer vi på ting av betydning, ikke hvor fine og oppstæsjet de er. Slike jenter blir ødelagt alt for unge. Enig med deg TS. Du bør ta noen solide runder med deg selv og endre fokus. Regner jo med at jenta vil selv pynte seg med hårbøyle og kjole og ikke mor som tvinger henne. Guttemammaer vil jo og at barna deres skal se skikkelige ut når de går ut av huset, man fokuserer ikke automatisk på "ting av betydning" bare fordi man er mamma til en gutt/jente. Ting av betydning kan være så mangt, at man er ren og pen når man går ut har både gutt og jente godt av å lære seg. Er ikke uten grunn at jeg ser store barn kommer på besøk med tomatsaus i trynet fordi de ikke har lært å vaske seg etter middag. Endret 1. september 2021 av FrøkenMånestråle 1
Hannabanna Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 32 minutter siden, AnonymBruker said: så får du beklage til den ansatte og til barnet og ta lærdom av det for senere. Anonymkode: e2dce...980 For noe tull. Ts trenger ikke beklage til den ansatte, hva i alle dager skulle TS beklage? Og barnet får ikke skader av å høre at håret ble klippet skjevt, bare slapp av TS. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (2 minutter siden): Regner jo med at jenta vil selv pynte seg med hårbøyle og kjole og ikke mor som tvinger henne. Guttemammaer vil jo og at barna deres skal se skikkelige ut når de går ut av huset, man fokuserer ikke automatisk på "ting av betydning" bare fordi man er mamma til en gutt/jente. Ting av betydning kan være så mangt, at man er ren og pen når man går ut har både gutt og jente godt av å lære seg. Er ikke uten grunn at jeg ser store barn kommer på besøk med tomatsaus i trynet fordi de ikke har lært å vaske seg etter middag. Det er nettopp det, hun elsker kjoler, vesker, sko og hårting. Om hun kunne velge, hadde hun gått med ballkjole hver eneste dag. 😂 Jeg vil bare at hun skal være ren, pusse tennene, rene klær og en frisyre hun liker selv. Det er kravet mitt. Setter forøvrig sammen klærne til guttungen selv, og passer på at det ser fint ut. Helt til han gulper 😂 Anonymkode: 2b620...c71
Hannabanna Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 17 minutter siden, Macro said: "Så fin med hårbøyle og kjole, men frisyren var ikke bra". Så glad jeg er guttemamma. Der fokuserer vi på ting av betydning, ikke hvor fine og oppstæsjet de er. Slike jenter blir ødelagt alt for unge. Enig med deg TS. Du bør ta noen solide runder med deg selv og endre fokus. Ro deg ned her, hva er egentlig problemet ditt? Mener du at alle små jenter som føler seg fine med bøyle og kjole blir ødelagte? Tenker du må være ganske så usikker på det selv når du blåser en setning ut av proporsjoner bare for å føle deg bedre av å rakke ned på TS. Det du skriver er bare våsete kverulering uten noe poeng i det hele tatt. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Håret er skjevt. Det er sannheten. Skal du pakke inn ungen i bomull blir det et hardt liv. Vi har gått tilbake til frisøren pga akkurat det samme. Det sier jeg da så klart høyt til barna. Det betyr ikke at håret er stygt eller at det er noe feil med barna. Håret er skjevt! Noe mer kan du virkelig ikke legge i det. Anonymkode: 49727...140 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor må jeg beklage til den ansatte mener du...? Anonymkode: 2b620...c71 fordi du skrev noe ala hva må de tenke om deg? Anonymkode: e2dce...980
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå