AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Sønnen min ønsker å ha Roblox Premium. Som jeg kan se, så er det månedlig kostnad på ca.110kr? Han sier vennene hannes har det, så derfor lurer jeg på om deres barn også har premium utgaven av Roblox. Anonymkode: 1b15c...2e7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Nei, mine har ikke det. Men de bruker endel penger på Roblox likevel. Hver lørdag får de velge om de vil ha 50 kr til lørdagsgodt, eller å bruke på Robux. Overraskende ofte velger de bort lørdagsgodtet for å få spillpenger. Anonymkode: b8010...85b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Jepp, det har vi. Alle har ikke, det er 50/50 av vennene han som har det. Han får 500 kroner i måneden som han kan velge hva han vil bruke til så da går det en 180 kr på Roblox/ robux og resten på sparing. Noe må han bruke penger på. Du kan jo velge om du vil bruke 5 dollar eller 20, vi har gått for den han får mest robux utav og det er den til 20. Anonymkode: 9b087...bb9
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jepp, det har vi. Alle har ikke, det er 50/50 av vennene han som har det. Han får 500 kroner i måneden som han kan velge hva han vil bruke til så da går det en 180 kr på Roblox/ robux og resten på sparing. Noe må han bruke penger på. Du kan jo velge om du vil bruke 5 dollar eller 20, vi har gått for den han får mest robux utav og det er den til 20. Anonymkode: 9b087...bb9 Var ikke meningen å bli anonym.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Har hatt det noen måneder. Kun fordi man får mer robucks via premium enn om man bruker tilsvarende sum utenom. Men hun samla opp all robucken og bruker ikke noe omtrent uansett. Har nesten 3k robucks spart opp gjennom noen år. De fleste har ikke premium her. 6 trinn. Anonymkode: b8c2a...93a
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Nei. Her i gjengen er heller ikke roblox en greie. De spiller innimellom andre ‘gratis’ spill som pusher hardt på at ekte penger skal brukes i spillet. Vi har brukt tid på å sette opp regnestykker på hvor mye penger det blir over tid, og hvilke andre ting de ønsker seg veldig - og sparer til - de kunne hatt råd til alt. Så nå begynner de å kjenne igjen mekanismene selv, og er langt mer kritiske til spill som åpenbart er ute etter at barn/unge skal bruke penger. Anonymkode: d5199...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå