AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Har dere sjansen til å gå på do når dere er på jobb? Eller ofte må dere bare vente på en pause? Anonymkode: 8909e...791
goho Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Absolutt. Jeg har så krevende jobb at jeg ofte går på do. Noen ganger må jeg på "do" Hadde ikke akseptert det hvis man ikke fikk gått på do når man må. Da hadde jeg bare gjort det på trass. 10
PetterKanin Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Ja. Men det er nå et veldig begrenset behov for å gå på do i løpet av en arbeidsdag på 8-10 timer da. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 PetterKanin skrev (Akkurat nå): Ja. Men det er nå et veldig begrenset behov for å gå på do i løpet av en arbeidsdag på 8-10 timer da. .. for deg Personlig gå jeg på do ganske ofte da jeg drikke rmye vann, kaffi, energidrikk Anonymkode: 1ee44...b92 20
PetterKanin Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): .. for deg Personlig gå jeg på do ganske ofte da jeg drikke rmye vann, kaffi, energidrikk Anonymkode: 1ee44...b92 Da har du jo muligheten til å regulere det. 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Går på do når jeg vil, men har kontorjobb. Da jeg jobbet i servicebransjen gikk jeg også på do når jeg ville, måtte enten sette opp skilt eller få en annen til å passe på. Anonymkode: ef39a...a93 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 (endret) PetterKanin skrev (1 time siden): Ja. Men det er nå et veldig begrenset behov for å gå på do i løpet av en arbeidsdag på 8-10 timer da. Det stemmer dessverre ikke for alle. Min ibs har ingen som helst sjanse for å melde sine behov på avtalte do-besøk, da blir det fort noe dritt. Det tar ikke lang tid heller, for diaréen lar ikke vente på seg. Må jo innrømme at det ikke alltid har vært slik, og at problemene etterhvert har medført at jeg jobber enklere hjemmefra. Det er ingen restriksjoner om antall do-pauser og sånt på min arbeidsplass, det har det aldri vært. Problemet er først og fremst å finne noe ledig. Endret 1. september 2021 av Hvemsomhelst
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Har aldri mulighet til å gå på do utenom i pausa. Av og til ikke da engang. Ja, jeg er sykepleier😅 Blir vandt til å regulere væskeinntak på jobb. Anonymkode: 6e84f...1fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Det gjør jeg akkurat når det passer meg, jeg jobber som sykepleier og nekter å la arbeidspress føre til at jeg ikke kan ivareta basale behov som toalettbesøk og væskeinntak. Anonymkode: f1dcd...94a 25
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har aldri mulighet til å gå på do utenom i pausa. Av og til ikke da engang. Ja, jeg er sykepleier😅 Blir vandt til å regulere væskeinntak på jobb. Anonymkode: 6e84f...1fd Stakkars dere som har det slik. Det skjønner jeg ikke at dere klarer. Det minner om en episode jeg så av Grey’s anathomy, hvor en av legene måtte gardere seg med bleie…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Ha. Haha... Er helsepersonell så kan glemme å spise og gå på do gitt. Er så glad for at menskoppene dukket opp for nå slipper jeg å blø gjennom fordi jeg ikke har tid til å gå på do. Men fra mandag er det slutt, går min siste arbeidshelg i møte. Starter jeg i ny jobb. Dagtid. Helgefri. Høytidfri. Innklemt-fredag fri. Hjemmekontor. Hell yes. Anonymkode: c5177...d02 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 I dagens arbeidsliv kan man ikke forvente det. Anonymkode: f2774...6ed 1
Zooey Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 Jepp, har kontorjobb så det er ikke noe problem. Har jobbet i både helsesektoren og servicebransjen tidligere og har aldri ikke hatt muligheten til å gå på do når jeg ville. En gang jeg jobbet som resepsjonsvakt fikk jeg kjeft for å gå på do, men fortsatte likevel. Det er en menneskerett å gå på do!! 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Ikke alltid, det avhenger av tid på døgnet og hvor mange som er på jobb. På kveld/natt/helg kan jeg ikke gå fra annet enn når hele teamet har pause, på dagtid må jeg få noen til å avløse meg for å kunne gå på do. Jobber på sykehus. Anonymkode: be373...b1e
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 Jeg har jobbet på callsenter i mange år. Der fikk vi lov å ta en dopause før lunch, og en etterpå. Brukte vi litt lang tid (det ble tatt tiden på deg) kunne du bli hentet og måtte inn på kontoret for å forklare deg. Mannlig sjef hadde lite forståelse for mens/menshygiene, og ba derfor jentene om å fremvise legeattest på nødvendighet av lengre do-besøk. Anonymkode: d3357...9b5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har jobbet på callsenter i mange år. Der fikk vi lov å ta en dopause før lunch, og en etterpå. Brukte vi litt lang tid (det ble tatt tiden på deg) kunne du bli hentet og måtte inn på kontoret for å forklare deg. Mannlig sjef hadde lite forståelse for mens/menshygiene, og ba derfor jentene om å fremvise legeattest på nødvendighet av lengre do-besøk. Anonymkode: d3357...9b5 Menn 🤮 Anonymkode: 3e5d7...057 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ha. Haha... Er helsepersonell så kan glemme å spise og gå på do gitt. Er så glad for at menskoppene dukket opp for nå slipper jeg å blø gjennom fordi jeg ikke har tid til å gå på do. Men fra mandag er det slutt, går min siste arbeidshelg i møte. Starter jeg i ny jobb. Dagtid. Helgefri. Høytidfri. Innklemt-fredag fri. Hjemmekontor. Hell yes. Anonymkode: c5177...d02 Superglad på dine vegne 👏🏻👏🏻👏🏻 Anonymkode: 3e5d7...057 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 Zooey skrev (24 minutter siden): aldri ikke hatt Hva skjedde med ordet "alltid"? Anonymkode: 23423...808 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Jobber som resepsjonist på hotell og får selvsagt gå på do så mye jeg vil. Er det mye kø så venter jeg selvsagt til køa er mindre, men får alltid klemt inn en dopause. Setter opp skilt om jeg er alene på jobb. Anonymkode: 96720...318 1
Cuntzilla Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har jobbet på callsenter i mange år. Der fikk vi lov å ta en dopause før lunch, og en etterpå. Brukte vi litt lang tid (det ble tatt tiden på deg) kunne du bli hentet og måtte inn på kontoret for å forklare deg. Mannlig sjef hadde lite forståelse for mens/menshygiene, og ba derfor jentene om å fremvise legeattest på nødvendighet av lengre do-besøk. Anonymkode: d3357...9b5 Herregud, legeattest på at man har mensen da eller?! Og hva om man har en form for magetrøbbel en dag, måtte han inn på toalettet og lukte da eller skal man ha legeattest på at man fikk litt forstoppelse av gårsdagens falafel? For en jævla gjøk, kjenner jeg ble provosert nå. Det er jo over grensen for invadering av privatliv, og sikkert ikke helt lovlig heller. Noen som tenkte på å kontakte arbeidstilsyn eller presse? Jeg har forøvrig en fleksibel kontorjobb (mest hjemmekontor nå), så her bælmer vi nedpå vann og kaffe og urinerer av hjertets lyst dagen lang. Aldri hatt en jobb hvor dopauser har vært et issue. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå