Gå til innhold

Marsipankake fyll m/aprikos syktetøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderte å bestille en noe utradisjonell marsipankake, da det hørtes godt ut med aprikos syltetøy med hele bringebær og valnøtter. Kan denne komboen bli god på smak?

Anonymkode: cba25...dac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* aprikos syltetøy, skulle det stå 😊

Skrevet

er ikke det en veldig tradsijonell greie i slike kaker, gjerne med nøttebunn nederst? 

Anonymkode: d9970...b53

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

er ikke det en veldig tradsijonell greie i slike kaker, gjerne med nøttebunn nederst? 

Anonymkode: d9970...b53

Brukes det nøttebunn i marsipankaker?  :klo: *uvitende* 

Anonymkode: de905...14b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Vurderte å bestille en noe utradisjonell marsipankake, da det hørtes godt ut med aprikos syltetøy med hele bringebær og valnøtter. Kan denne komboen bli god på smak?

Aldri smakt men høres jo godt ut.    ☺

Anonymkode: de905...14b

Skrevet

Du tenkte et lag med aprikos og det andre med bringebær og valnøtter? Har litt vanskelig å forstille meg den komboen, men det er meg da.

Anonymkode: 2e713...456

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du tenkte et lag med aprikos og det andre med bringebær og valnøtter? Har litt vanskelig å forstille meg den komboen, men det er meg da.

Nei, kun fløtekrem og syltetøyet er aprikos og i blandet hele bringebær og valnøtter 🤯 Vanlig sukkerbunn. Tenkte det bare er så vanlig og kjedelig med bringebær syktetøy? 

Skrevet

Jeg ville valgt aprikos ELLER bringebær, og favoritten min er et lag med vaniljekrem og et med bringebærfromasj med hakket mørk sjokolade. Det er smaker som jeg syns passer sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei, kun fløtekrem og syltetøyet er aprikos og i blandet hele bringebær og valnøtter 🤯 Vanlig sukkerbunn. Tenkte det bare er så vanlig og kjedelig med bringebær syktetøy? 

Skeptisk fortsatt jeg da. Hadde nok brukt bare aprikos.

Skrevet

Aprikosfyll er veldig vanlig her jeg bir iallfall. Og det er nydelig! 

Anonymkode: 0e02e...c88

Skrevet

*Ts. Vurderer nå en ny vri, hva med sjokoladekrem inni marsipankaken sammen med aprikos? Og kanskje i tilegg bjørnebær/bringebær eller krokan ev sjokoladebiter? Vet at sjokolade og aprikos er godt sammen i allefall. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

* aprikos syltetøy, skulle det stå 😊

Feil, det burde stått aprikossyltetøy.

Og kutt ut valnøttene på marsipankake, det er kun for veldig gamle damer.

Anonymkode: ca1ee...ac2

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

*Ts. Vurderer nå en ny vri, hva med sjokoladekrem inni marsipankaken sammen med aprikos? Og kanskje i tilegg bjørnebær/bringebær eller krokan ev sjokoladebiter? Vet at sjokolade og aprikos er godt sammen i allefall. 

Det høres veldig veldig veldig mye ut... Jeg ville valgt to ting... Enten sjokolade og syltetøy, sjokolade og krokan, eller krokan og syltetøy. 

Hadde det vært bløtkake kunne jeg vært med med på krokan, sjokolade og en type syltetøy, men på marsipankake så er jo marsipanen i seg selv en kraftig smak...

Jeg hadde nok droppet smake på en slik marsipankake hvor det tar ett minutt ramse opp alle ingrediensene, rett og slett fordi jeg tenker det er alt for mye og vil kvele hele kaka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...