Gå til innhold

Rengjøring av parkett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes parketten vår er litt matt en del steder. Vi har også valp i hus som ikke helt stueren enda. Så jeg skulle vasket gulvet med vaskemiddel og ikke kun vann. Hva er best å bruke på parketten?

Anonymkode: 5bf2b...822

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først må du spesifisere om det er oljet, lakkert eller behandlet med hardvoksolje... Tre forskjellige overflatebehandlinger som krever sitt rengjøringsregime. 

Jeg liker Woca sin parkettsåpe, den kommer i to varianter: en for oljet og en for lakkerte flater. Sistnevnte kan også brukes på laminat, vinyl og lignende.   

Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Først må du spesifisere om det er oljet, lakkert eller behandlet med hardvoksolje... Tre forskjellige overflatebehandlinger som krever sitt rengjøringsregime. 

Jeg liker Woca sin parkettsåpe, den kommer i to varianter: en for oljet og en for lakkerte flater. Sistnevnte kan også brukes på laminat, vinyl og lignende.   

Det vet jeg ikke. Alt jeg vet er at dette gulvet ble lagt av forrige eier for ca 7-8 år siden. 3 stavet lys eik parkett. 
Hvordan kan jeg finne ut av hvordan det er fabrikk behandlet? Hva er mest vanlig? 
Takker for tips! 😊

Skrevet

Du må da ha en formening om treverket er lakkert eller oljet... Bor du ikke der? 

• Liker 1
Skrevet

ajax gul funker fjell, grønnsåpe not so much.. 

Anonymkode: c2c18...3cb

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (20 timer siden):

Du må da ha en formening om treverket er lakkert eller oljet... Bor du ikke der? 

Sikkert lakkert, men hvorfor må jeg ha en formening om dette? Jeg spør om hvordan jeg finner ut forskjell på dette. Hvis jeg ikke har sett oljet gulv vs lakkert gulv før,  så er det ikke lett å ha en formening. Hvorfor ikke forklare forskjellen da uten å være spydig? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ajax gul funker fjell, grønnsåpe not so much.. 

Anonymkode: c2c18...3cb

Takk for tips! 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...