AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Er det vanlig? Uansett hva jeg skal (jobbmøter, kurs, foreldremøte til barna, fritidsaktiviteter de går på, på butikken, på stranda osv osv) tenker jeg alltid over hvordan jeg ser ut eller oppfører meg i tilfelle det er en kjekk mann der. Legger alltid merke til de kjekke mennene, og vil alltid se best mulig ut for dem. Selv om jeg ikke kjenner dem eller i det hele tatt vet om det vil være noen av dem der.. Er det andre som har det sånn? At dere automatisk legger merke til menn overalt? Og eventuelt søker bekreftelse hvor enn du går? Er jævlig slitsomt. Anonymkode: 107d5...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Kvinner tenker bare på utseende Anonymkode: f454d...1e5
GrønnNellik68 Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 (endret) Jeg driter i hvordan jeg ser ut alle steder jeg er , men å se kjekke menn kan du ja over alt. Og det er jo lov å se ( med mindre jeg blir blind) ..så det er en ting jeg aldri vil slutte med... en av livets goder uten at man tråkker noen på tærne eller sårer noen. Endret 1. september 2021 av Bente1234
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Har det motsatte "problemet" jeg, interessen min er der ikke og ikke ser jeg noen som fanger oppmerksomheten min heller. Men nå er jeg ikke på jakt heller og spesielt ikke i forbindelse med skolen eller fritidsaktivitetene til mitt barn. Så det er jo ikke noe jeg går å tenker på bortsett fra når jeg ser slike innlegg som dette da stusser jeg alltid på at jeg aldri ser noen. Har ikke sett en skikkelig kjekk mann på år og dag, bortsett fra en da men han kjenner jeg fra før så han teller ikke. 😄 Ser sjelden skikkelig kjekke menn rundt omkring. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Som mann tenker jeg at det må være ganske vanlig. Jeg ser disse kvinnene som er så striglete i enhver situasjon, og trolig bruker timer av dagen på eget utseende. Mange gjør det nok for andre kvinner, men læll. De kan påstå at de gjør det for egen del, men det er nok et resultat av sosiale koder. Det er ganske frigjørende å gå på butikken, foreldremøter etc, i flekkete arbeidsklær. Anonymkode: 0dee7...c44 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Jo jeg kjenner meg litt igjen i Ts. eller ihvertfall skjønner jeg hva hun mener. Samtidig er jeg såpass voksen at det er forskjell på settinger. Feks kler jeg meg skikkelig på jobb hver dag, selv om jeg størsteparten av dagen befinner meg på eget kontor. Helg er mer avslapping i stil og look, selv hvis jeg skal på butikken (og tilfeldigvis slumper til å se en kjekk fyr). Er litt mer avslappa på det nå. Det er deilig. Kvinne, 47 Anonymkode: f0617...8ce 1
Gjest Trøst Skrevet 2. september 2021 #8 Skrevet 2. september 2021 (endret) Legger merke til mennene rundt meg, og noen er så klart kjekkere enn andre. Men veldig sjeldent at jeg ser noen som er så attraktive at de gir meg sommerfugler i magen. Men det har skjedd da, og jeg møter alltid slike menn når jeg er i ført joggebukse, hettegenser og briller, så da gjemmer jeg meg. 😂 Tenker at det er helt normalt å legge merke til attraktive mennesker rundt seg, men at man konstant tenker på hvordan man ser ut og om man ser bra nok ut for menn, syns jeg høres litt ut som en besettelse, og det er nok langt ifra sunt. Det fører sikkert til at man blir ganske selvopptatt og selvkritisk? Endret 2. september 2021 av Trøst
Gjest Lilleluring Skrevet 2. september 2021 #9 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Kvinner tenker bare på utseende Anonymkode: f454d...1e5 Menn tenker kun på utseende, det er derfor vi kvinnfolk blir som trådstarter her!!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er det vanlig? Uansett hva jeg skal (jobbmøter, kurs, foreldremøte til barna, fritidsaktiviteter de går på, på butikken, på stranda osv osv) tenker jeg alltid over hvordan jeg ser ut eller oppfører meg i tilfelle det er en kjekk mann der. Legger alltid merke til de kjekke mennene, og vil alltid se best mulig ut for dem. Selv om jeg ikke kjenner dem eller i det hele tatt vet om det vil være noen av dem der.. Er det andre som har det sånn? At dere automatisk legger merke til menn overalt? Og eventuelt søker bekreftelse hvor enn du går? Er jævlig slitsomt. Anonymkode: 107d5...9a6 Tror det har vært en vanlig tankegang blant kvinner til alle tider. Husker oldemoren min (som selv alltid var opptatt av j ordna hun så ut) tipset meg om at ‘en aldri kan vite når og hvor drømmemannen dukker opp, så det var viktig å være pyntet i tilfelle han dukket opp til enhver anledning😅 Det hørtes kanskje litt ekstremt ut, men tankegangen er jo noenlunde den samme. Vi pynter oss gjerne bevisst eller ubevisst i tilfelle vi treffer noen vi vil at skal syns vi ser bra ut. Jeg jobber kun kveld og natt. Og noen dager er jeg kun ut av dørene de minuttene jeg leverer og hentet barna i barnehagen. Da sminker jeg meg alltid og ordner håret. Først og fremst fordi jeg vil fremstå som en sunn og frisk mor (ser ofte døden nær ut på morgenen😆), men skal innrømme jeg ser an litt hvem av de voksne som er på vakt. Jeg pynter meg ekstra om der er noenlunde pene menn der eller andre unge kvinner som sminker og pynter seg mye. Er der avslappa jenter/kvinner der med laidback stil uten sminke, er jeg ikke like nøye selv heller. Men de gangene jeg dropper sminken håper jeg ko jeg møter færrest mulig på veien😅 Tror det kan være lurt å bryseg om utseende i en viss grad. Det er jo egentlig en positiv innstilling å ha. Pynter man seg aldri har man liksom gitt litt opp og gir faen. En balansegang mellom å være opptatt av utseende og klare å gi litt faen er nok det beste☺️ Anonymkode: 2c42b...333
Gjest ABM Skrevet 2. september 2021 #11 Skrevet 2. september 2021 Lilleluring skrev (4 timer siden): Menn tenker kun på utseende, det er derfor vi kvinnfolk blir som trådstarter her!! Og den måtte jo komme😂...Nei det er ikke sant i dag heller...kjemi trumfer utseendet alle dager i uka!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #12 Skrevet 2. september 2021 Det hørtes litt strevsomt ut, særlig dette fokuset på de kjekke mennene. Hva tror du er årsaken til at deres oppfatning av deg betyr så mye for deg? Er du på jakt etter en mann? Vil du at de skal beundre deg på avstand? Kanskje du i løpet av livet har fått mye positiv tilbakemelding på utseendet fremfor andre egenskaper, og derfor legger mye av din egenverdi i utseendet ditt. Kanskje skyldes det et behov for bekreftelse (som du muligens hadde hatt det bedre uten). Men såklart fint (og behagelig for enselv) å ikke se ut som en dass, helt uavhengig av kjekke menn. Jeg føler meg heller ikke vel om jeg går ut usminket og i joggebukse. Men da er det like kjipt å møte kvinnelige som mannlige bekjente, og deres egen skjønnhet har lite å si. Gøy om folk syns jeg ser bra ut, men jeg vil helst ikke legge opp dagene mine for å oppnå andre folks relativt betydningsløse beundring. Jeg tror folk legger mer merke til fremtoning, smil og omgjengelighet. Anonymkode: 5cdba...8c5 1
Gjest Småbrukmann Skrevet 2. september 2021 #13 Skrevet 2. september 2021 A handsome man enters here.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #14 Skrevet 2. september 2021 Er ikke det gjensidig? Jeg tenker også alltid på hvordan jeg kan se best ut når jeg treffer ukjente damer på butikken, stranda, jobben osv. Inn med magen og opp med brystet. Altfor ofte tenker jeg på hvordan det hadde vært å ligge med den dama. Et småflørtende vennlig blikk blir som regel gjengjeldt helt til man møter det drepende blikket fra gubben Anonymkode: 738bc...4ee
Gjest Lilleluring Skrevet 2. september 2021 #15 Skrevet 2. september 2021 ABM skrev (7 timer siden): Og den måtte jo komme😂...Nei det er ikke sant i dag heller...kjemi trumfer utseendet alle dager i uka! Hva ser man på først??
Gjest ABM Skrevet 2. september 2021 #16 Skrevet 2. september 2021 Lilleluring skrev (7 minutter siden): Hva ser man på først?? Øynene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå