Gjest Gjest Skrevet 24. september 2005 #1 Skrevet 24. september 2005 Jeg reiser fra Oslo til Sverige 1 gang i måneden for å handle masse vin, kyllingfilet, fisk, karbonadekjøttdeig og andre rimeligere-enn-i-Norge matvarer. Dessuten er utvalget og arealet større og mer variert, samt designen finere å omgås i - det er rett og slett mer behagelig å handle der - enn i de slitsomme butikkene i Norge med elendig utvalg, dårlig plass, dyre priser og skremmende stygge plakater og reklame. Typisk Norge er at det ikke finnes sammenheng, helhet og visjon for mange ting på en gang - alt er tilfeldig sammensatt Er det flere enn meg som liker å handle i Sverige?
Mini_me Skrevet 24. september 2005 #2 Skrevet 24. september 2005 Dessverre aldri....(bor for langt unna)
monja Skrevet 24. september 2005 #3 Skrevet 24. september 2005 Jeg liker å handle i Sverige, men det blir dessverre ikke så ofte vi gjør det. Tre - fire ganger i året kanskje.
Mora di Skrevet 24. september 2005 #4 Skrevet 24. september 2005 Vi hadde en visjon om å handle i sverige en gang i mnd, men pga div årsaker har det ikke blitt til det. Men tanken er at vi kan begynne med det etterhvert, ihvertfall jeg. Så får heller halvdelen være hjemme om han ikke orker. Det er ingen tvil om at både priser og utvalg er bedre, og at det er lønnsomt. Drømmepriser for barnefamilien i hvertfall....
Dødspingvinen Skrevet 24. september 2005 #5 Skrevet 24. september 2005 Aldri, dessverre. Vi bor for langt unna. Men når jeg fortsatt bodde i Telemark tok vi kanskje ett par, tre reiser i året. Syns også utvalget er fantastisk mye bedre, også er butikkene lagt opp mye enklere, og fremstiller varene på en litt stiligere måte.
Gjest Milah Skrevet 24. september 2005 #6 Skrevet 24. september 2005 Sjelden, selv om jeg bor i nærheten. En gang i året, max..
Arkana Skrevet 24. september 2005 #7 Skrevet 24. september 2005 Et par ganger i året, selv om vi bor bare 2 timers kjøretur unna.
Veslejenta Skrevet 25. september 2005 #8 Skrevet 25. september 2005 Vi har snakket om det, men vi har aldri kommet så langt.. Både foreldrene mine og besteforeldrene mine er der minst annenhver måned, men de har mye kortere kjøretur enn oss.
Gjest Aloha Skrevet 25. september 2005 #9 Skrevet 25. september 2005 Vi tar turen iblant, det går som regel et par måneder mellom hver gang. Når vi reiser fyller vi opp handlevognen med smågodt, brus, kyllingfilet og karbonadedeig (samt diverse annet). Som regel begynner vi å tenke på ny tur når kjøttbeholdningen i fryseboksen begynner å bli tom. Det er mye billigere å handle slikt i Sverige.
momo Skrevet 25. september 2005 #10 Skrevet 25. september 2005 Vi er vel i sverige annenhver måned, men så bor vi bare 45 min unna. Kjøper mest kyllingfilet der, for det spiser vi mye av.
Lilly Skrevet 25. september 2005 #11 Skrevet 25. september 2005 Til og med for meg som er enslig er det penger å spare på å handle i Sverige, så for familier må det virkelig være penger å spare. Ost (er Norvegia avhengig), frukt/grønnsaker og brødvarer kjøper jeg ikke i Sverige, men det meste annet blir handlet når jeg først er der. Reiser bort hver 6-7 uke ca. Skulle jeg finne på å slutte å røyke blir det nok litt sjeldnere, men så lenge jeg bor i Oslo vil jeg nok fortsette med "harryturene" mine
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #12 Skrevet 25. september 2005 Jeg er også veldig glad i ost (synnøve ost) men har faktisk funnet min favoritt i Sverige (hvitost med mindre fett enn de helfete). Det er både gøy og rimelig å handle der, samt at kvaliteten på svensk kyllingfilet, bacon, karbonadedeig, sjokolade, shampoo og masse annet praktisk er rimeligere, like bra eller bedre, enn i Norge. Svenskene kan design, og de kan helhetskonsept og har øye for detaljer som kunder er opptatt av. I Sverige kan man handle og synes det er gøy I Norge kan alt bli litt tungt. Jeg ser fram til alle Sverige-handleturene vår familie tar hver måned, da handler vi inn i store kvantum. Vi handler minst et par kasser rødvin hver eneste gang, for både utvalget og prisen er mye mer snill i Sverige
Gjest Fruktfat Skrevet 25. september 2005 #13 Skrevet 25. september 2005 når gang samboern er tom for snus :kgblunk:
ashera Skrevet 25. september 2005 #14 Skrevet 25. september 2005 Sånn omtrent annenhver måned. Burde ha gjort det hver måned, for vi går tom for det meste av svenskevarer i løpet av den tida.
Saeria Skrevet 25. september 2005 #16 Skrevet 25. september 2005 Aldri. Bor alt for langt unna, men hadde nok reist en del om jeg bodde i nærheten.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #17 Skrevet 25. september 2005 Hvor er polutsalget nærmest grensen?
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #18 Skrevet 25. september 2005 Jeg tror det nærmeste er i Strømstad, men siste nytt er at man kan bestille esker og kasser med vin (utvalget er enormt større enn i Norge) til Nordby kjøpesenter like ved grensen. Hvis man ringer eller sender en e-post om navn og bestilling noen få dager før, får man det fraktfritt til Nordby. Vi sparer en god del penger på å kjøpe vinen i Sverige, for vår familie er glade i rødvin.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #19 Skrevet 25. september 2005 Jeg tror det nærmeste er i Strømstad, men siste nytt er at man kan bestille esker og kasser med vin (utvalget er enormt større enn i Norge) til Nordby kjøpesenter like ved grensen. Hvis man ringer eller sender en e-post om navn og bestilling noen få dager før, får man det fraktfritt til Nordby. Vi sparer en god del penger på å kjøpe vinen i Sverige, for vår familie er glade i rødvin. ← Takk! Det bestillingsopplegget hørtest kjempegreit ut!
pusla Skrevet 25. september 2005 #20 Skrevet 25. september 2005 Jeg har ikke bil og liten fryser, så det blir ikke så ofte, en til to ganger i året kanskje. Men hvis søs eller foreldrene mine skal dit, så passer jeg på å få de til å ta med litt kylling da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå