Prelunia Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Hva gjør dere hvis dere er hjemme i perm med nyfødt og det andre barnet er sykt? Det andre barnet er 1 1/2 år.. Mannen mener jeg må være hjemme med begge siden jeg uansett er hjemme . Men det er jo klin umulig å strekke til for begge.. Den yngste fullammes og tar ikke flaske eller smokk enda. Den eldste griner hele tiden og vil ha kos jeg ikke kan gi som han vil. I tillegg kaster han opp.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Skjønner det er rslitsomt, men litt overkill å sitte hjemme to voksne for å se etter 2 barn.. i bhg er det 1 voksen per 7 barn. Anonymkode: 9b5d9...0b5 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Ville gjort et forsøk. Du kan eventuelt høre med moren din/bestemor/andre eldre slektninger som var hjemmearbeidende husmødre med ansvar for flere barn, hus og kanskje gård, hva de gjorde? Anonymkode: 741b4...a12 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Dette er et spesielt tilfelle nå som begge er avhengig av en forelder. Du sier det selv, du strekker ikke til. Da må han være hjemme og hjelpe til. Han må sette barna/familien først i en slik situasjon. Anonymkode: 6277e...380 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Man strekker seg så langt det går og bare står i det, til barnet er friskt. Sett på en tegnefilm eller fem, og la ettåringen se tv og slappe av når h*n er syk. Eller gi ipad med filmer. Avslapping for alle. Anonymkode: 3f844...959 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner det er rslitsomt, men litt overkill å sitte hjemme to voksne for å se etter 2 barn.. i bhg er det 1 voksen per 7 barn. Anonymkode: 9b5d9...0b5 Er stor forskjell på 7 friske barn som underholder seg selv, kontra to veldig små syke barn som bare vil kose og ligge oppå mor. Anonymkode: 6277e...380 21
Prelunia Skrevet 1. september 2021 Forfatter #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner det er rslitsomt, men litt overkill å sitte hjemme to voksne for å se etter 2 barn.. i bhg er det 1 voksen per 7 barn. Anonymkode: 9b5d9...0b5 Jeg har vært alene med de mange dager når begge er friske. 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Far har rett til sykt barn dager selv om du er i perm med et annet barn. Jeg har selv vært i akkurat samme situasjon, og da var far hjemme Anonymkode: ef16c...fdb 21
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Ved oppkast var far hjemme - dette for at jeg skulle kunne skjerme den nyfødte for smitte. Han tok da alt med eldste. Far var også hjemme dersom eldste var såpass syk at han trengte en til en. Vi prøvde så godt vi kunne å unngå smitte fra eldste til babyen når den var helt liten og ekstra sårbar. Anonymkode: 53970...c7d 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Hos tar pappaen ut sykt barn -dager når eldste er syk Anonymkode: a720c...0cd 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Da min datter var 1 uke gammel, og sønnen min på 1 1/2 år ble syk, var jeg alene hjemme med dem begge. Både hun og jeg ble også syke, er jo ikke til å unngå. Men tenkte det var bedre at mannen var bortreist (med jobben) enn å komme hjem og bli smittet. Husker spesielt den gangen da minste var 4 mnd, og sønnen kom hjem med omgangssyke. Vi tre lå og spydde i et par døgn, mens min mann var bortreist. Var liksom ikke så mye annet å gjøre enn å bare komme seg gjennom det. Anonymkode: fc5d5...42c 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 Her synes jeg far bør bli hjemme. At han drar på jobb går ut over deg, den nyfødte og eldstemann og jeg skjønner ikke hvordan han har samvittighet til å dra på jobb når ingen av dere tre hjemme har det bra. Handler mer om å gi eldstemann gode dager enn å avlaste deg egentlig, men han bør virkelig stille opp for ettåringen sin som er syk. Anonymkode: 2bcb2...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 Var i akkurat samme situasjon da jeg var i permisjon og spurte også her hva folk tenkte. Enkelte her ble sjokkert over at jeg vurderte å be far være hjemme for dette burde jeg bare takle på strak arm siden jeg hadde valgt selv å få to barn.. Altså, hvis man MÅ, så takler man det jo på et vis. Men vi er faktisk så heldige her at vi har mulighet til å stille opp for ungene våre uten å plassere en syk ettåring foran en skjerm. Mine barn har aldri funnet særlig roen foran en skjerm uansett og når de er skikkelig syke er det kun kos helt inntil som gjelder. Det er faktisk ganske umulig å møte begge barnas behov på en god måte i en slik situasjon, og jeg syns far skal være hjemme God bedring til lille og lykke til! Anonymkode: c88bd...0a1 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ville gjort et forsøk. Du kan eventuelt høre med moren din/bestemor/andre eldre slektninger som var hjemmearbeidende husmødre med ansvar for flere barn, hus og kanskje gård, hva de gjorde? Anonymkode: 741b4...a12 Ja, for da gikk det så fint med alle som vokste opp og de ble veltilpassede og oppegående voksne... Min bestemor fortalte at moren hennes hadde barna bundet fast i tau i trær på tunet når de var små. Altså, hun hadde ikke andre muligheter og jeg dømmer ikke henne, men jeg DAUER av sånne "alt var bedre før, utrolig at vi overlevde.." folk. Anonymkode: c88bd...0a1 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 13 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner det er rslitsomt, men litt overkill å sitte hjemme to voksne for å se etter 2 barn.. i bhg er det 1 voksen per 7 barn. Anonymkode: 9b5d9...0b5 Det er ikke 1 voksen per 7 barn på avdeling for 1-3 år. Bemanningsnormen sier at det skal være en voksen per 3 barn under 3 år og 6 barn per voksen på barn under 6 år. Når barna er syke skal de være hjemme. Anonymkode: 6a63d...8c9 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke 1 voksen per 7 barn på avdeling for 1-3 år. Bemanningsnormen sier at det skal være en voksen per 3 barn under 3 år og 6 barn per voksen på barn under 6 år. Når barna er syke skal de være hjemme. Anonymkode: 6a63d...8c9 Iløpet av dagen ja, ikke til enhver tid Anonymkode: 753e2...70f 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Vi hadde far hjemme, fikk streng beskjed fra legen at ungene skulle holdes adskilt for å ikke smitte den nyfødte Anonymkode: 753e2...70f 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skjønner det er rslitsomt, men litt overkill å sitte hjemme to voksne for å se etter 2 barn.. i bhg er det 1 voksen per 7 barn. Anonymkode: 9b5d9...0b5 Det var et godt innspill .. not! Prøv å gjøre det samme sjøl da og se om det er lett med en nyfødt og en 1,5 åring som er sjuk ! Anonymkode: ffc7f...669 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Når det er oppkast eller andre sykdommer som er svært uheldig for den nyfødte å utsettes for er det helt innafor å være to hjemme. Jeg har hatt nyfødt med omgangssyke, alt annet enn moro. Endte to dager på sykehus i isolat med den lille. Utsetter ikke nyfødte for det igjen hvis jeg ikke må. Når eldre søsken er syke her hjemme skjermer vi babyen når vi har det. Anonymkode: b16e0...0d6 5
Supersmurf Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Var gjennom det samme en gang, da måtte jeg ha hjelp fra far. Det er ganske umulig å skulle passe en helt nyfødt og et så lite storesøsken samtidig. Når babyen er større, går det mye bedre å være alene hvis en er syk! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå