Gjest Småbrukmann Skrevet 1. september 2021 #1 Del Skrevet 1. september 2021 Hei i går ble jeg sjokkert. Hørte noen hadde avlivet hunden sin hos veterinær pga alder og sykdom. Prisen hos denne veterinæren i Oslo. 5678 kr. uten å ta urne etc. kun 2 sprøyter. Oppbevaring og frakt samt kremering. Noen som har priser på sin veterinær og hvor? Tenker på feks valpekull etc etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 1. september 2021 #2 Del Skrevet 1. september 2021 (endret) Det må ha vært undersøkelser og behandling i forkant av avlivningen i det tilfellet, for det koster ikke over 5000 med kun avlivningen. Sikkert vært sykdomsbehandling eller undersøkelse i forkant. Jeg har avlivet en hund for noen år siden, og det kostet et par tusen kroner da. Et lite søk til og sjekk under PRISER på Evidensia (et dyresykehus) i Oslo. De skriver dette på prislisten sin: Avlivning hund fra kr 1878,- MEN...så skriver de litt lenger ned på prislisten: felleskremasjon hund fra 1662,- kr Og man MÅ vel velge kremasjon? Hva ellers gjør de med hunden etter avlivning? Er det et tvungent prispåslag? Endret 1. september 2021 av Million 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Del Skrevet 1. september 2021 Ingen erfaring med avlivning foreløpig, men vi er veldig fornøyde med Dyrenes Venn på Tveita. Dyrenes Venn Sinsen styrer jeg dog unna, de er utrolig dårlige å svare på mail og lignende. Jobben kan jeg ikke si noe på, da. Anonymkode: 7fd12...fd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. september 2021 #4 Del Skrevet 1. september 2021 Småbrukmann skrev (9 minutter siden): Hei i går ble jeg sjokkert. Hørte noen hadde avlivet hunden sin hos veterinær pga alder og sykdom. Prisen hos denne veterinæren i Oslo. 5678 kr. uten å ta urne etc. kun 2 sprøyter. Oppbevaring og frakt samt kremering. Noen som har priser på sin veterinær og hvor? Tenker på feks valpekull etc etc. Dette har ikke så mye med veterinærpriser å gjøre. Kremering utgjør en stor del av kostnaden og det utføres ikke av veterinærene. Her finner du eksempel på hva det koster å kremere kjæledyr og jeg betalte f.eks. 1.800 kroner for separat kremering av en katt for ni år siden. Den var allerede død da den ankom klinikken så det kostet altså nesten 2.000 kroner uten at veterinæren tok betalt for noe som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 1. september 2021 #5 Del Skrevet 1. september 2021 Tja, det høres ikke så altfor ille ut faktisk. Man kan regne med mellom 1500 og 3000 kr for selve avlivingen. Store hunder trenger mer narkosemiddel enn småhunder. Kremeringen koster mellom 500 og 2000 kr. Denne utføres ikke av dyreklinikken, men det er som regel alltid mulig å betale dyreklinikken for å oppbevare den døde hunden og ta seg av alt ansvaret for kremering av den. Det koster kanskje litt mer enn å ta den med til et smådyrskrematorium selv, men da slipper du å legge den døde hunden i bagasjerommet for å kjøre den dit.. Legg til en helsesjekk først, så er vi straks opp i 6000. Men som du ser er det store variasjoner i pris på både avlivning og kremering. Skal du ha egen kremering med egen urne kan du legge på noen tusenlapper til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 1. september 2021 #6 Del Skrevet 1. september 2021 Jeg avlivet hund sist I 2018, da betalte jeg 900 kr for selve avlivingen med to sprøyter. Tror det var rundt 800 for felleskremering også. Blir dyrere om du evt skal ha egen urne osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå