AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Søknaden ble innvilget for over 1 mnd siden. Pengene skulle da bli utbetalt til begravelsesbyrået som så skal overføre pengene til enkemanns konto. Jeg ringte begravelsesbyrået og varslet dem for 4 uker siden om vedtaket. Enda har pengene ikke kommet..Hvor lang tid skal dette ta? Anonymkode: 2d0fc...86b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Søknaden ble innvilget for over 1 mnd siden. Pengene skulle da bli utbetalt til begravelsesbyrået som så skal overføre pengene til enkemanns konto. Jeg ringte begravelsesbyrået og varslet dem for 4 uker siden om vedtaket. Enda har pengene ikke kommet..Hvor lang tid skal dette ta? Anonymkode: 2d0fc...86b De blir ikke overført til hans konto. Det er i så fall kun hvis han har forskuttert for utgiftene. Vanligvis blir de utbetalt til begravelsesbyrået og trukket ifra på fakturaen fra de. Anonymkode: b1c7d...b3d 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): De blir ikke overført til hans konto. Det er i så fall kun hvis han har forskuttert for utgiftene. Vanligvis blir de utbetalt til begravelsesbyrået og trukket ifra på fakturaen fra de. Anonymkode: b1c7d...b3d Skulle selvfølgelig poengtert det i HI. Enkemann har betalt alt av utgifter av egen lomme, ingenting ble forskuttert av begravelsesbyrået. Anonymkode: 2d0fc...86b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Har begravelsesbyrået fått pengene fra NAV da? Anonymkode: 6d0b2...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Og er enkemann sikker på at ikke stønaden er trukket fra på regningen? Jeg fikk innvilget stønad kanskje 5-6 uker etter at søknaden ble sendt, hadde da fått regning fra begravelsesbyrået hvor stønaden var trukket fra, stønaden ble utbetalt til begravelsesbyrået. Det var riktignok ikke behovsprøvd i mitt tilfelle. Anonymkode: 6d0b2...9fa
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og er enkemann sikker på at ikke stønaden er trukket fra på regningen? Jeg fikk innvilget stønad kanskje 5-6 uker etter at søknaden ble sendt, hadde da fått regning fra begravelsesbyrået hvor stønaden var trukket fra, stønaden ble utbetalt til begravelsesbyrået. Det var riktignok ikke behovsprøvd i mitt tilfelle. Anonymkode: 6d0b2...9fa Ja. Det var jeg som tok meg av alt av regningene knyttet til begravelsen. De ble betalt knapt 1 mnd etter døsfallet. Vedtaket fra nav kom først 2,5 mnd etter dødsfallet. Anonymkode: 2d0fc...86b
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har begravelsesbyrået fått pengene fra NAV da? Anonymkode: 6d0b2...9fa Jeg antar det. Vedtaket kom som sagt for 4 uker siden og der står det at pengene betales direkte til begravelsesbyrået (sikkert i tilfelle man har noe ubetalt der). Kan jo ikke ta 4 uker før de betaler det ut? Anonymkode: 2d0fc...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå