Gå til innhold

Behovsprøvd gravferdsstønad, når skjer utbetalingen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søknaden ble innvilget for over 1 mnd siden. Pengene skulle da bli utbetalt til begravelsesbyrået som så skal overføre pengene til enkemanns konto. Jeg ringte begravelsesbyrået og varslet dem for 4 uker siden om vedtaket. Enda har pengene ikke kommet..Hvor lang tid skal dette ta?

Anonymkode: 2d0fc...86b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søknaden ble innvilget for over 1 mnd siden. Pengene skulle da bli utbetalt til begravelsesbyrået som så skal overføre pengene til enkemanns konto. Jeg ringte begravelsesbyrået og varslet dem for 4 uker siden om vedtaket. Enda har pengene ikke kommet..Hvor lang tid skal dette ta?

De blir ikke overført til hans konto. Det er i så fall kun hvis han har forskuttert for utgiftene. Vanligvis blir de utbetalt til begravelsesbyrået og trukket ifra på fakturaen fra de.

Anonymkode: b1c7d...b3d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De blir ikke overført til hans konto. Det er i så fall kun hvis han har forskuttert for utgiftene. Vanligvis blir de utbetalt til begravelsesbyrået og trukket ifra på fakturaen fra de.

Anonymkode: b1c7d...b3d

Skulle selvfølgelig poengtert det i HI. Enkemann har betalt alt av utgifter av egen lomme, ingenting ble forskuttert av begravelsesbyrået.

Skrevet

Har begravelsesbyrået fått pengene fra NAV da?

Anonymkode: 6d0b2...9fa

Skrevet

Og er enkemann sikker på at ikke stønaden er trukket fra på regningen? Jeg fikk innvilget stønad kanskje 5-6 uker etter at søknaden ble sendt, hadde da fått regning fra begravelsesbyrået hvor stønaden var trukket fra, stønaden ble utbetalt til begravelsesbyrået. Det var riktignok ikke behovsprøvd i mitt tilfelle. 

Skrevet

Og er enkemann sikker på at ikke stønaden er trukket fra på regningen? Jeg fikk innvilget stønad kanskje 5-6 uker etter at søknaden ble sendt, hadde da fått regning fra begravelsesbyrået hvor stønaden var trukket fra, stønaden ble utbetalt til begravelsesbyrået. Det var riktignok ikke behovsprøvd i mitt tilfelle. 

Ja. Det var jeg som tok meg av alt av regningene knyttet til begravelsen. De ble betalt knapt 1 mnd etter døsfallet. Vedtaket fra nav kom først 2,5 mnd etter dødsfallet.

Skrevet

Har begravelsesbyrået fått pengene fra NAV da?

Jeg antar det. Vedtaket kom som sagt for 4 uker siden og der står det at pengene betales direkte til begravelsesbyrået (sikkert i tilfelle man har noe ubetalt der). Kan jo ikke ta 4 uker før de betaler det ut? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...