AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Hei, Det ble slutt mellom meg og kona for ca. 4 måneder siden. Vi har en datter på 3år. Det ble slutt da hun var mye utro, og løgner samt ett. umettelig behov for oppmerksomhet av flere menn. Siste gangen fikk jeg nok, da hun ikke ønsket å være ærlig selvom alle bevisene var der. Jeg har blitt holdt for en narr i mange år. Da hun innså hun hadde tråkket i salaten. Ble hun en tyrann. og nå er vi i situasjonen hvor hun bruker dattera vår som en brikke i sitt spill. Vi har på hvervår side alt det praktiske i orden for å kunne ta vare på vår datter. Så det står ikke på det Samværet er annenhver helg m/ overnatting og 1 dag i uken. Siden vi flyttet fra hverandre har hun gjort det vanskelig for meg å få tid med datteren min. Enten så er barnemor umulig å få kontakt med. eller så det passer aldri. Hun sier at jeg ikke kan få mer samvær da jeg ikke har vært med vår datter etter bruddet. Men det er ikke min feil, jeg har ikke fått lov av moren. Jeg ønsker å kunne være der for min datter, bygge videre på båndet vårt, se henne vokse opp. Jeg trenger innspill fra nøytrale parter. Anonymkode: 7c277...fe3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Du kan prøve en time på familievernkontoret alene. Hjelper ikke de rådene du får der, er nok dessverre neste skritt advokat. Anonymkode: a844d...214 16
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Hva mener du? Har du ikke hatt henne etter avtalen? Anonymkode: 7ea67...944
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 (endret) Hvorfor så lite samvær? Hva er grunnen for at dere ikke har 50/50? Men ja, du må jo bare komme deg til en advokat. Endret 1. september 2021 av FrøkenMånestråle 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Eneste rådet mitt er skaff advokat, det kommer nok til å bli dyrt, men verdt det hvis dere får en ordentlig løsning på dette. Er mye mer fokus om dagen på det med at mor spolerer samvær, så bare viktig å stå på krava, ta vare på alt av kommunikasjon, og ha alt skriftlig. Da stiller du mye sterkere. Anonymkode: 7524e...548 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Ring familivernkontoret, og be om time med en gang. Og funker ikke det, må du kontakte advokat. Anonymkode: 4caa3...103 3
Frk Midnattsol Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Tenker at her er det kjempeviktig å få skrevet ned (fortløpende worddokument) alt som skjer i denne saken. Rett og slett føre en helt objektiv logg, type: Ringer mor for å avtale samvære kl 12.03 - ikke svar. Legger igjen beskjed om å bli oppringt. Mor ringer ikke tilbake. Ringer 14.30 - ikke svar. Sender sms. Ingen respons..... Ja, du skjønner. Ikke skriv noe om følelser og slikt, men kun rene harde fakta. skriv også ned hva som blir avtalt på sms osv. Dette for å ha et dokument som følger en tidslinje i tilfelle det skulle bli en rettssak. 12
Hr. Aktiv Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Det ble slutt mellom meg og kona for ca. 4 måneder siden. Vi har en datter på 3år. Det ble slutt da hun var mye utro, og løgner samt ett. umettelig behov for oppmerksomhet av flere menn. Siste gangen fikk jeg nok, da hun ikke ønsket å være ærlig selvom alle bevisene var der. Jeg har blitt holdt for en narr i mange år. Da hun innså hun hadde tråkket i salaten. Ble hun en tyrann. og nå er vi i situasjonen hvor hun bruker dattera vår som en brikke i sitt spill. Vi har på hvervår side alt det praktiske i orden for å kunne ta vare på vår datter. Så det står ikke på det Samværet er annenhver helg m/ overnatting og 1 dag i uken. Siden vi flyttet fra hverandre har hun gjort det vanskelig for meg å få tid med datteren min. Enten så er barnemor umulig å få kontakt med. eller så det passer aldri. Hun sier at jeg ikke kan få mer samvær da jeg ikke har vært med vår datter etter bruddet. Men det er ikke min feil, jeg har ikke fått lov av moren. Jeg ønsker å kunne være der for min datter, bygge videre på båndet vårt, se henne vokse opp. Jeg trenger innspill fra nøytrale parter. Anonymkode: 7c277...fe3 Dette er et veldig vanlig problem. Loven og praksisen er lagt opp til at dette skal skje. 220 000 barn i Norge har det slik som du skisserer her. Det har vært høringsfrist til lovendring, men de saker som kom inn vil ikke endre dagens praksis stort. Mye tyder på at de vil bare gjøre det ennda enklere å bortføre barna slik det ble etter forrige runde da "det skal være en tungtveiende grunn for å flytte barn". Med den endringen så pålegger mors advokat far samværsnekt inntil domfellelse. Det tar noen mnd. før saken er opp i retten og barna vil med det danne nye relasjoner på sitt nye bosted og dermed skal det være tungtveiende den andre veien. Da du som far ikke har sett dine barn på kansje 6 mnd. brukes det også imot deg da din relasjon er dårligere enn det mors er. Jeg kjenner flere som er rådet til å la barna bare gå. Dette for å redde sitt eget liv og helse. Du kan selvsagt kjempe, men så lenge det ikke finnes tvang i loven så blir det ingen endring og mor kan bare holde på. Det er jo barna som taper på dette så det bryr ikke mor seg så veldig mye om. Hun skal bare straffe deg og tjene på det. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Har du skriftlig dokumentasjon på at mor har sabotere samvær er det jo en enkel sak å få meldt dette inn. Anonymkode: a78a4...074 2
Blomsterpotta Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Sånne saker skulle vært politianmeldt og hatt høy prioritet. Når samværsavtalen er i boks, så skulle faktisk mor blitt straffet all den tid hun nekter far å ha samvær med barnet. 7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei, Det ble slutt mellom meg og kona for ca. 4 måneder siden. Vi har en datter på 3år. Det ble slutt da hun var mye utro, og løgner samt ett. umettelig behov for oppmerksomhet av flere menn. Siste gangen fikk jeg nok, da hun ikke ønsket å være ærlig selvom alle bevisene var der. Jeg har blitt holdt for en narr i mange år. Da hun innså hun hadde tråkket i salaten. Ble hun en tyrann. og nå er vi i situasjonen hvor hun bruker dattera vår som en brikke i sitt spill. Vi har på hvervår side alt det praktiske i orden for å kunne ta vare på vår datter. Så det står ikke på det Samværet er annenhver helg m/ overnatting og 1 dag i uken. Siden vi flyttet fra hverandre har hun gjort det vanskelig for meg å få tid med datteren min. Enten så er barnemor umulig å få kontakt med. eller så det passer aldri. Hun sier at jeg ikke kan få mer samvær da jeg ikke har vært med vår datter etter bruddet. Men det er ikke min feil, jeg har ikke fått lov av moren. Jeg ønsker å kunne være der for min datter, bygge videre på båndet vårt, se henne vokse opp. Jeg trenger innspill fra nøytrale parter. Anonymkode: 7c277...fe3 Hei, dette er helt vanlige ting som fedre opplever (du er ikke alene, mange mange tusen som er i samme situasjon), så du skal gjøre følgende: 1.Ha kommunikasjon med henne på mail og sms, slik at du får dokumentert at du ønsker å ha mest mulig samvær, og at det er barnemor som nekter. 2.Ta kontakt med familievernkontoret. Både for samtale på egne vegne, og med din eks-kone. Det er ikke sikkert du får så mye ut av det, men det viktige er at du med det dokumenterer at du ønsker å finne en løsning på konflikten. 3.Ta kontakt med advokat. Det er dyrt, svindyrt, men samvær og kontakt med datteren din kan ikke måles i penger. Sørg for å velge advokat som har erfaring med slike saker. De vil nå mye fortere frem til din ekskone enn du selv eller familievernkontoret. 4.Be om hjelp fra fastlege/psykolog ved behov. Det verste en kan oppleve som far er at ditt barn blir brukt i et skittent spill. Det er normalt at du har det vondt når dette pågår, og derfor viktig at du tar vare på din psykiske helse. 5.Vurder kontakt med F2F eller andre grupperinger som jobber med fedres rettigheter. F2F kan til tider være litt trege, men du kan også være heldig med å snakke med andre som er , eller har vært i samme situasjon. Husk alltid på hvem det er som tyrannen, og at en dag så vil din datter få vite hvem som er den onde. Anonymkode: 08357...c8e 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden): Hvorfor så lite samvær? Hva er grunnen for at dere ikke har 50/50? Men ja, du må jo bare komme deg til en advokat. Grunnen var at hun var for liten. Anonymkode: 7c277...fe3 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, dette er helt vanlige ting som fedre opplever (du er ikke alene, mange mange tusen som er i samme situasjon), så du skal gjøre følgende: 1.Ha kommunikasjon med henne på mail og sms, slik at du får dokumentert at du ønsker å ha mest mulig samvær, og at det er barnemor som nekter. 2.Ta kontakt med familievernkontoret. Både for samtale på egne vegne, og med din eks-kone. Det er ikke sikkert du får så mye ut av det, men det viktige er at du med det dokumenterer at du ønsker å finne en løsning på konflikten. 3.Ta kontakt med advokat. Det er dyrt, svindyrt, men samvær og kontakt med datteren din kan ikke måles i penger. Sørg for å velge advokat som har erfaring med slike saker. De vil nå mye fortere frem til din ekskone enn du selv eller familievernkontoret. 4.Be om hjelp fra fastlege/psykolog ved behov. Det verste en kan oppleve som far er at ditt barn blir brukt i et skittent spill. Det er normalt at du har det vondt når dette pågår, og derfor viktig at du tar vare på din psykiske helse. 5.Vurder kontakt med F2F eller andre grupperinger som jobber med fedres rettigheter. F2F kan til tider være litt trege, men du kan også være heldig med å snakke med andre som er , eller har vært i samme situasjon. Husk alltid på hvem det er som tyrannen, og at en dag så vil din datter få vite hvem som er den onde. Anonymkode: 08357...c8e Takk ❤ Anonymkode: 7c277...fe3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Så bra! Barn har det best med mor. Anonymkode: 08f0c...b5d 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (4 timer siden): Hvorfor så lite samvær? Hva er grunnen for at dere ikke har 50/50? Men ja, du må jo bare komme deg til en advokat. fordi det er et knøtt på TRE ÅR. Og ts er er tydeligvis glad i ungen og ønsker det beste for den. Noe som ikke er å krekse fra hus til hus hver uke og aldri få ha et hjem. Men ja ts, du må komme deg til advokat. Dokumenter at mor bryter avtalen dere har, hold mest mulig av kommunikasjonen mellom dere skriftig. Masse lykke til, håper både for din og jenta sin del at dette ordner seg ❤️ Anonymkode: 794f4...58c 6
Blomsterpotta Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så bra! Barn har det best med mor. Anonymkode: 08f0c...b5d Ditt nek!! Barn har behov for både mor og far. Mødre som ts beskriver skulle blitt fratatt foreldreretten og fengselsstraff. Mødre her i landet har det for enkelt med å kunne nekte/drøye samvær med far. De er definitivt ikke årets mødre. 10
Hr. Aktiv Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har du skriftlig dokumentasjon på at mor har sabotere samvær er det jo en enkel sak å få meldt dette inn. Anonymkode: a78a4...074 Hva skjer da om du gjør det? Ingenting fordi det ikke finnes tvang i loven. Du kan gjerne kjøre rettsaker, men du vil bare øke konfliktnivået og ikke komme noe lenger. Hvorfor? Fordi det ikke er tvang!!!!!!! https://mannsforum.no/nyheter/fars-rettigheter-nar-mor-nekter-samvar/
GammelKaktus Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Grunnen var at hun var for liten. Anonymkode: 7c277...fe3 Ok, men nå er hun jo 3 år da endre jo ting seg litt. AnonymBruker skrev (1 time siden): fordi det er et knøtt på TRE ÅR. Og ts er er tydeligvis glad i ungen og ønsker det beste for den. Noe som ikke er å krekse fra hus til hus hver uke og aldri få ha et hjem. Men ja ts, du må komme deg til advokat. Dokumenter at mor bryter avtalen dere har, hold mest mulig av kommunikasjonen mellom dere skriftig. Masse lykke til, håper både for din og jenta sin del at dette ordner seg ❤️ Anonymkode: 794f4...58c Det er ikke uvanlig å begynne med 50/50 når barna er 3 år, så lenge det ikke er noe som taler mot det. Hvis far har vært en oppegående involvert forelder fra starten av og har fulgt opp barnet så pleier det å gå bra. Barnet har ikke bare et hjem lenger, nå har barnet to hjem. Sånn er det, hvis de vil gjøre det slik at barnet skal bo fast hos mor og ha så lite samvær med far som hun har nå så er det helt greit for meg, er og opptatt av barnets beste. 50/50 er ikke for alle barn men mange som trives med det når det nå en gang er slik som det er. Men begge foreldre her må være opptatt av barnets beste. Nå lager jo mor konflikter og er vanskelig å få tak i, kanskje far da heller skal ha barnet i fast og så kan hun reise til mor på besøk, blir kanskje mindre konflikter ut av det. Nå får ikke far truffet barnet, da kan det brukes mot han at han ikke har tilknytning lenger. 3
Hr. Aktiv Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 FrøkenMånestråle skrev (27 minutter siden): Ok, men nå er hun jo 3 år da endre jo ting seg litt. Det er ikke uvanlig å begynne med 50/50 når barna er 3 år, så lenge det ikke er noe som taler mot det. Hvis far har vært en oppegående involvert forelder fra starten av og har fulgt opp barnet så pleier det å gå bra. Barnet har ikke bare et hjem lenger, nå har barnet to hjem. Sånn er det, hvis de vil gjøre det slik at barnet skal bo fast hos mor og ha så lite samvær med far som hun har nå så er det helt greit for meg, er og opptatt av barnets beste. 50/50 er ikke for alle barn men mange som trives med det når det nå en gang er slik som det er. Men begge foreldre her må være opptatt av barnets beste. Nå lager jo mor konflikter og er vanskelig å få tak i, kanskje far da heller skal ha barnet i fast og så kan hun reise til mor på besøk, blir kanskje mindre konflikter ut av det. Nå får ikke far truffet barnet, da kan det brukes mot han at han ikke har tilknytning lenger. Jeg er helt enig her, men så lenge det ikke er tvang i loven og at mor i jussen er ei god mor får man ikke gjort stort. Det finnes ingen som henter barnet. Det finnes ingen som retter pekefingeren til henne og forklarer henne at dette må du ikke gjøre. Dette vet mor og med det bare fortsetter sin praksis. Advokaten hennes er kåt og gjør jobben for henne. Norsk lov er ikke i samsvar med hva som er til barnas beste. Desverre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå