Gå til innhold

Innvandringspolitikk og miljøpolitikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det ingen partier som fører både en restriktiv innvandringspolitikk og en sterk miljøpolitikk? Jeg forstår jo at den ene saken anses som høyrevridd og den andre som venstrevridd, men må politikken være så "svarthvitt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Solaire skrev (14 minutter siden):

Jeg forstår jo at den ene saken anses som høyrevridd og den andre som venstrevridd, men må politikken være så "svarthvitt"?

Du får starte ditt eget parti: De Grå.

• Liker 2
Gjest Alterego666
Skrevet
Solaire skrev (33 minutter siden):

Hvorfor er det ingen partier som fører både en restriktiv innvandringspolitikk og en sterk miljøpolitikk? Jeg forstår jo at den ene saken anses som høyrevridd og den andre som venstrevridd, men må politikken være så "svarthvitt"?

SV ønsker en sterkere klimapolitikk, samt å gå ut av EØS-avtalen.

Det siste vil sette en stopper for 90% av innvandringen over natten.

Skrevet

Er man ikke fornuftig på ett område er man sannsynligvis heller ikke fornuftig på andre områder heller.

• Liker 1
Skrevet
Alterego666 skrev (52 minutter siden):

Masseinnvandringen til Storbritannia fortsetter selv om landet er ut av EU. Men det er ikke håndverkere fra Polen som kommer ... Analfabeter fra Midt-Østen og Afrika. Så på hvilken måte hjalp dem å stoppe masseinnvandringen det å gå ut av EU?

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet
Drizzt skrev (2 timer siden):

Masseinnvandringen til Storbritannia fortsetter selv om landet er ut av EU. Men det er ikke håndverkere fra Polen som kommer ... Analfabeter fra Midt-Østen og Afrika. Så på hvilken måte hjalp dem å stoppe masseinnvandringen det å gå ut av EU?

Jeg har forsøkt å finne noen troverdige tall som be- eller avkrefter påstanden din. 
Det jeg har funnet er at GB har terminert Dublin-avtalen og iverksatt strengere krav både for flyktninger og familiegjenforening.

https://ukandeu.ac.uk/explainers/asylum-policy-after-brexit/

Når jeg forsøker å finne statistikk, finner jeg kun statistikk som skiller mellom EU- og non-EU-migrasjon. Det er jo sannsynlig at flyktninger befinner seg i non-EU-gruppen, men det gjør også hele Commonwealth (India, Pakistan, Canada, Jamaica, Australia, New Zealand og en rekke andre land) som er prefererte mtp immigrasjon. Jeg strever derfor med å finne at GB er utsatt for en «masseinnvandring av analfabeter fra Midt-Østen og Afrika». Hjelp meg gjerne.

Jeg legger ved én statistisk representasjon som viser at det blir færre briter i GB, men fler av både EU og non-EU.

7DE995C6-B36D-4829-8213-AAEDB16DDD55.png

Skrevet

Tror noen at om hele norge kjører elbil kan det kompensere for en 4-dobling av befolkningsøkning i Afrika?

• Liker 1
Skrevet

Dess lenger nord man bor, jo større utslipp har man. Har ikke helt forstått vitsen i forhold til klima med å flytte mennesker som bor med minimale utslipp, til områder hvor de vil behøve mer energi🤔

Jeg forstår heller ikke poenget med å se på nasjonale utslipp. At Norge skal redusere sine utslipp, om det øker utslippene totalt globalt 😉

Det å flytte millioner av mennesker fra deler av verden hvor folk lever med lave utslipp til stede hvor det er energi krevende med høye utslipp er verken bra for de nasjonale utslipp eller de globale.

Jeg tenker at i kampen for å nå Paris avtalen sine mål, er det mye tull 🤔

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, Solaire said:

Enig. Det er dette som egentlig burde vært konservativ politikk i ordets rette forstand. Bevaring. Ønske om å bevare natur og kultur. Dessverre har vi fått skipsreder- og dieselølpartier isteden.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym1002 said:

Tror noen at om hele norge kjører elbil kan det kompensere for en 4-dobling av befolkningsøkning i Afrika?

Nei, men alle må gjøre sitt. Både nordmenn og afrikanere. Befolkningsøkning bør få mer fokus. Den Rike Hvite Mann har faktisk ikke all skyld for klimaendringer all den tid hver kvinne i enkelte land føder 4-5 barn hver. All menneskelig aktivitet må settes under klimalupen, inkl soveromsaktivitet.

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, Charlie Amberson said:

Enig. Det er dette som egentlig burde vært konservativ politikk i ordets rette forstand. Bevaring. Ønske om å bevare natur og kultur. Dessverre har vi fått skipsreder- og dieselølpartier isteden.

Det virker ikke som om miljøpartiene bryr seg særlig om miljø, i allefall ikke det miljøet som trenger vern, i eget land. Savner egentlig partier som bryr seg om lokalmiljø problematikk, her vi faktisk lever og bor.

De er visst veldig opptatt av at det skal være litt mindre eksos i en km radius rundt Akerbrygge. Det er virkelig noe som er irrelevant for de aller aller fleste. 

Kvikksølvubåten som setter vestlandsfjordene i fare, og næringsgrunnlag bryr ingen seg av disse selvoppnevnte miljøaktivistene seg om. At fjellheimen ryker med, forsøplet, utbygd, rasert, og ubrukelig, bryr de seg heller ikke om. Folks nærmiljø. Skulle tro de hadde likt en støyende, iskastende, pladtslengende turbin på Akerbrykke? Tviler på det 🤔

Konservativ politikk eksisterer ikke på verken den ene eller andre siden av debatten, dessverre. 

Norge sine klimatiltak spiller en helt miniskur rolle globalt sett. Rasering av lokalmiljø spiller stor rolle for de som bor der.

Skrevet
Alterego666 skrev (10 timer siden):

De har da en svært liberal innvandringspolitikk? 

Skrevet
Solaire skrev (10 timer siden):

Fordi ting henger sammen. FrP bygger sin politikk på løgn og fordommer. En sterk nasjonalistisk ideologi, oss og dem tankegang er de samme argumentene som har blitt brukt av høyreradikale partier verden over. 
Miljøvern er ikke engang noe de tar seriøst, da det ikke passer deres politiske ideologi.
Jeg lurer på hvordan du selv setter dette sammen i ditt hode? 

Gjest Alterego666
Skrevet
Solaire skrev (1 time siden):

De har da en svært liberal innvandringspolitikk? 

Å si opp EØS-avtalen betyr slitt på EØS-innvandringen som er de store tallene. Sverige, Polen, Litauen, Latvia, Estland, Romania. De ønsker en moderat oppmyking av flyktningepolitikken, som i praksis betyr noen få mennesker ift i dag. De store innvandrertallene kommer som et resultat av EØS.

Skrevet
Alterego666 skrev (14 minutter siden):

Å si opp EØS-avtalen betyr slitt på EØS-innvandringen som er de store tallene. Sverige, Polen, Litauen, Latvia, Estland, Romania. De ønsker en moderat oppmyking av flyktningepolitikken, som i praksis betyr noen få mennesker ift i dag. De store innvandrertallene kommer som et resultat av EØS.

Det er asylinnvandringen som er problematisk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...