AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1 Skrevet 1. september 2021 Etter ett år med ivrig prøving så ble jeg endelig gravid, og siden den gang har vi ikke hatt sex. Og det er 7 måneder siden.. Jeg har ikke turt å foreslå det fordi jeg har følt meg oppblåst, tykk og utilpass i min gradvis nye kropp og jeg har lest menn kan synes det er rart med sex ettersom man blir mer gravid. Men aller mest føler jeg meg stygg og avvist, og tar meg selv i å tenke at hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg revurdert hele forholdet.. Jeg vet ikke hvor jeg vil med denne tråden, men trenger en utblåsning og føler meg veldig ensom. Anonymkode: f64e5...8f9
so_what Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Takes two to tango, og han kunne nok også ha tatt initiativ. På den annen side kan det være han i sitt hode forklarer din mangel på initiativ som noe hormonelt, og derfor tenker at det ikke engang er vits å prøve. Uansett: ingenting løser seg med mindre dere snakker sammen. 10
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Jeg har bare få uker til termin og vi gjør det fremdeles, vel og merke ikke så ofte altså, men noen ganger i måneden i hvert fall. Det er mer slitsomt pga magen, men samboer er ikke redd for å skade baby osv, heldigvis. Tenkte i starten at det kom til å bli et problem/en unnskyldning og at han ikke kom til å synes at jeg var sexy. Stemmer ikke. Vi prøvde også i 4 år, og de første ukene med positiv test hadde vi ikke sex. Men jeg synes dere må hoppe i det, det blir en god pause etter fødsel og dere må jo finne tilbake til sexlivet deres. Anonymkode: b7c5d...a0d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Ville vært litt bekymret om han ikke har etterspurt sex. Da er han nok et annet sted og får seg. Anonymkode: b2ab7...16f
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ville vært litt bekymret om han ikke har etterspurt sex. Da er han nok et annet sted og får seg. Anonymkode: b2ab7...16f Det var litt av en antydning 😂 Som gravid har jeg hatt nada lyst på sex, samboer forstår det og som voksent empatisk menneske takler han det fint. Siden du føler på dette ts så må du prate med han om det, er kun dere to som kan finne ut av dette. Anonymkode: c8a44...eb2 9
^littletoomuch Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Her må vi normalisere det å ikke ville ha sex i graviditeten. Både for mann og dame! Det er hormoner og mye annet i spill og det kan gjøre at sexlyst mangler, for begge parter. Personlig hadde vi sex én gang under graviditet og sa oss fornøyd med det. Mannen helt enig(og nei, han holdt ikke på med noen på si). Men etter (og før 😁) jeg hadde født så var jeg så sinnsvakt kåt og klar at jeg så vidt klarte holde meg til de 6 ukene som er anbefalt å vente etter fødsel. Mannen og 😁 Mitt poeng er at vi alle er forkjellige og ingen kan forutse hvordan en graviditet forløper(eller tiden etter). Man skal uansett ikke tvinge seg selv til å ha sex med partner, for det kan ødelegge sexlivet for alltid! 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Det var litt av en antydning 😂 Som gravid har jeg hatt nada lyst på sex, samboer forstår det og som voksent empatisk menneske takler han det fint. Siden du føler på dette ts så må du prate med han om det, er kun dere to som kan finne ut av dette. Anonymkode: c8a44...eb2 Det var vel det min ekskone sa om meg også når det ble total tørke så snart hun fikk vite at hun var gravid. Hadde heldigvis en flott alenemor i etasjen under oss. Anonymkode: f423a...207
RockyRose Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var vel det min ekskone sa om meg også når det ble total tørke så snart hun fikk vite at hun var gravid. Hadde heldigvis en flott alenemor i etasjen under oss. Anonymkode: f423a...207 🙄 Kjekk kar, du... Det er nok meir vanleg enn ein skulle tru, ts. Vi hadde vel sex max 6 gongar ila graviditeten, pga kvalme og seinare bekkensmerter. Og vi hadde ikkje før ca 4-5mnd etter fødsel heller. Ein skal føle seg klar både mentalt og fysisk. Eg hadde ein del plager nedantil etter fødsel, og det gjorde til at sex var uaktuelt. Heldigvis hadde eg ein mann som ikkje masa(sjølv om han var veeldig gira i fleire mnd), fordi han visste at sånn er det berre faktisk! Det kjem. Men snakk med mannen din! 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Vi hadde sex 3 ganger etter jeg ble gravid. Og 2 av disse gangene var uka før fødsel for å få i gang rier (noe som ikke funka)😂 Vi har det like fint idag fordetom. Mye annet man kan gjøre Anonymkode: ba56e...29a
mereo Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 (endret) Her har det ikke skjedd noe siden jeg ble gravid, men igjen så har jeg vært kvalm og spydd hele veien. På det verste fikk han til nøds lov å holde meg i lillefingeren. Og det er derfor lite fristende for noen av oss. Vi har det like bra sammen for det om, det finnes andre måter å være sammen på. Men kommunikasjon er viktig. Endret 1. september 2021 av mereo 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Det er jo bra det, så ikke barnet tar skade på noen måte. Anonymkode: 4abb3...a54 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 ^littletoomuch skrev (2 timer siden): Her må vi normalisere det å ikke ville ha sex i graviditeten. Både for mann og dame! Det er hormoner og mye annet i spill og det kan gjøre at sexlyst mangler, for begge parter. Personlig hadde vi sex én gang under graviditet og sa oss fornøyd med det. Mannen helt enig(og nei, han holdt ikke på med noen på si). Men etter (og før 😁) jeg hadde født så var jeg så sinnsvakt kåt og klar at jeg så vidt klarte holde meg til de 6 ukene som er anbefalt å vente etter fødsel. Mannen og 😁 Mitt poeng er at vi alle er forkjellige og ingen kan forutse hvordan en graviditet forløper(eller tiden etter). Man skal uansett ikke tvinge seg selv til å ha sex med partner, for det kan ødelegge sexlivet for alltid! Hadde du en vanlig fødsel? Var det greit etterpå? Hyggelig å høre at noen ikke sliter med å komme igang igjen i alle fall Anonymkode: 2e552...85b 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 I mine to første svangerskap hadde vi sex daglig gjennom hele graviditeten. Jeg er nå gravid med nr 3 og men en annen far. Han ønsker ikke å ha sex fordi han synes det er ubehagelig når jeg er gravid. For han blir det "feil" å ha sex med meg når jeg bærer et barn. Han føler at han invaderer noe han ikke har rett til. Han er redd for å skade barnet, at det skal bli vondt osv. Veldig irrasjonelle tanker, men det er nå engang slik han føler det. Jeg respekterer dette, men har sagt at vi MÅ faktisk ha sex. Om enn svært sjeldent. Litt er bedre enn ingenting. Men kan nok telle på to hender hvor ofte dette har skjedd siden uke 12. Hvis du snur på situasjonen slik at du er den som ikke ønsker, men at han gjerne vil ha sex. Synes du da han har rett til å være sur og revurdere hele forholdet? Et svangerskap påvirker faktisk mannen også. Anonymkode: b8aed...26a 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 Vi hadde ikke sex hele graviditeten. Jeg hadde null sexlyst, tørre slimhinner, og i tillegg en soppinfeksjon jeg ikke ble kvitt, så penetrering var smertefullt. Vi prøvde noen ganger, da endte det heller med at vi hjalp hverandre med å komme. Nå har jeg født for noen uker siden, får se når vi begynner å komme igang igjen 😅 Anonymkode: 9d061...01c 1
^littletoomuch Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde du en vanlig fødsel? Var det greit etterpå? Hyggelig å høre at noen ikke sliter med å komme igang igjen i alle fall Anonymkode: 2e552...85b Hadde styrtfødsel, revnet, ble sydd. Første gangen etter fødsel forsøkte vi å ta det meget med ro, og det gikk helt fint. Så tok vi rett og slett igjen for lite sex i 9 mnd 😅👍🏻 men la meg understreke at dette fungerte for oss- og ikke alle er giret/har vondt/har andre tanker osv. Alt er normalt (evt unormalt) under og rett etter fødsel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå