Gå til innhold

Nærkontakt positiv, mens jeg er negativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg var på besøk hos familie i 2 dager totalt, og fikk vite igår at han ene har testet positivt for covid. Han tok test samme dag som jeg dro. Så tok jeg test rett etter jeg hørte dette, men fikk idag svar om at det var negativt.

Vil testen slå ut positiv, selv om inkubasjonstiden er på rundt 5 dager? For synes jeg har hørt at den vil kunne slå ut negativ før dette… Tenkte å dra tilbake til universitetet imorgen, men føles litt dumt hvis jeg får viruset innen et par dager😅

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal du "få" viruset flere dager etter at du var i den aktuelle situasjonen? 

Når svaret er negativt, forholder du deg til det. Skulle du føle deg syk eller sykere, tar du ny test.

Gjest Sitronmelisse
Skrevet

ja, det er jo en sjans for at viruset holder på å replikere i nesa di nå , men ikke har rukket å skilles ut i målbare mengder ennå på det første testetidspunktet. Jeg ville tatt en ny test nå.

Skrevet

Hvor mange dager etter at du dro tok du test?

Det er ikke unormalt at det tar noen dager fra du var utsatt for smitte, til man tester positivt. Så jeg synes ikke at du skal gå på universitetet, hvis du tok test samme dagen som du dro eller dagen etter. 
I tillegg sier du ingenting om du er vaksinert eller ikke.

Skrevet

Hvor lang tid er det siden du var der?

Vet om flere som testet negativt både en og to ganget før den plutselig var positiv 7 dager etter nærkontakt.

Kan ikke stole på negativ test før etter en uke.

• Liker 1
  • Opprett ny...