AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Vil jobbe min normale turnus. Om jeg blir satt på juletunus, kan jeg da nekte å jobbe juleturnus? Har fri både jul og nyttår på vanlig turnus. Anonymkode: ee0aa...bbf
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Du får finne deg en annen jobb da. Anonymkode: 2a5f7...1f2 34
reiseglad Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Arbeidsgiver har styringsrett. Han bestemmer når han trenger bemanningen på jobb. 36
Voyager Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Det spørs helt. Hva jobber du med og hva sier kontrakten din om turnus? 3
solmåneogstjerner Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Du må nok tilpasse deg, akkurat som alle andre på jobben. 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Ønsker ikke, vel du er ikke alene. Vi jobber til kl 17 på julaften, jeg har sluppet unna da jeg er alene med små barn. Så tar jeg nyttårsaften. Når barna blir større må jeg ta julaften også. Vil ikke er ikke ett godt nok argument. Jeg slipper fordi jeg er 100% alene med barna. Anonymkode: 52b17...2c5 6
Knirke Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Det må du vel spørre sjefen din om? Hvordan skal KvinneGuiden vite det, når du ikke engang skriver hva du jobber med... 13
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Når man jobber turnus sånn pleier man da ikke somregel fikse det sånn at den ene har fri jul mens de på den andre turnusen har fri nyttår? Uansett så nytter det ikke for oss å svare på det når vi ikke vet hva du jobber med, hvor lange turnuser du har ect. Anonymkode: ce22d...999 5
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 For turnusarbeider er det ganske vanlig at det settes en egen juleturnus slik at det ikke blir de samme som arbeider hvert bidige år. Nei, du kan ikke nekte. Anonymkode: e4ca2...808 16
goho Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 Helt enig. Det hadde vært noe dritt. Skjønner ikke at folk orker det. Men desverre, diverse jobber vet man at man må jobbe jul-nyttår osv. Så det får du bare godta om du har den jobben du har. Jeg jobber i barnehage som pedleder å hos oss er det alltid noen "syke" i romjula som selvfølgelig ville jobbe men ble syk i jula..... 4
Såpestykke Skrevet 1. september 2021 #12 Skrevet 1. september 2021 Du kan komme med ønske, men avd. leder har styringsrett. 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 goho skrev (6 minutter siden): Jeg jobber i barnehage som pedleder å hos oss er det alltid noen "syke" i romjula som selvfølgelig ville jobbe men ble syk i jula..... Influensa og omgangssyke har faktisk en topp i juletider, så det er faktisk mange som blir reelt syke i jula. For trådstarters del så handler det selvfølgelig om hvilken jobb hun har. Innenfor helse og omsorg er det vanlig med egen juleturnus, og man kan ikke nekte på den. Samtidig er det mange plasser hvor man forsøker å ta inn faste vikarer/tilkallingsvikarer som faktisk ønsker å jobbe i jula, slik at fast personale kan slippe. I tillegg er det jo ikke vanlig å kjøre full bemanning i jula. Så det bør være mulighet for å ha fri noen av de dagene man opprinnelig skulle jobbet. Anonymkode: 0a446...1e9 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #14 Skrevet 1. september 2021 goho skrev (15 minutter siden): Helt enig. Det hadde vært noe dritt. Skjønner ikke at folk orker det. Men desverre, diverse jobber vet man at man må jobbe jul-nyttår osv. Så det får du bare godta om du har den jobben du har. Jeg jobber i barnehage som pedleder å hos oss er det alltid noen "syke" i romjula som selvfølgelig ville jobbe men ble syk i jula..... Kan godt være de bare er "syke", men noen blir faktisk syk på ekte på denne tiden også. Jeg var en av dem da jeg jobbet turnus, ofte syk etter helligdager/friperioder, grunnen er at jeg etter endelig å ha roet ned tempoet pådro meg diverse infeksjoner, det slo aldri feil.Så hvis jeg f.eks. hadde fri en liten uke i forb. med julen og skulle på jobb f.eks nyttårshelga, kunne jeg egentlig si på forhånd at jeg kom til å bli syk, men det gjorde jeg selvsagt ikke. stort sett tvang jeg meg på jobb nesten uansett, men med feber og infeksjon i hals og bihuler var det ikke særlig kjekt for å si det mildt. Men alt for å unngå å bli mistrodd. Anonymkode: 3ec30...0f4 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 Voyager skrev (11 timer siden): Det spørs helt. Hva jobber du med og hva sier kontrakten din om turnus? Er lærling Anonymkode: ee0aa...bbf
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #16 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ønsker ikke, vel du er ikke alene. Vi jobber til kl 17 på julaften, jeg har sluppet unna da jeg er alene med små barn. Så tar jeg nyttårsaften. Når barna blir større må jeg ta julaften også. Vil ikke er ikke ett godt nok argument. Jeg slipper fordi jeg er 100% alene med barna. Anonymkode: 52b17...2c5 Det blir dyrt om de setter meg på arbeid. Da må de betale for egenmelding til meg og for en vikar. Anonymkode: ee0aa...bbf 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #17 Skrevet 1. september 2021 Knirke skrev (10 timer siden): Det må du vel spørre sjefen din om? Hvordan skal KvinneGuiden vite det, når du ikke engang skriver hva du jobber med... Lærling på sykehjem Anonymkode: ee0aa...bbf
solmåneogstjerner Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det blir dyrt om de setter meg på arbeid. Da må de betale for egenmelding til meg og for en vikar. Anonymkode: ee0aa...bbf Så du vet allerede nå at du kommer til å bli syk om 3-4 mnd? Egenmelding er for når man faktisk er syk. 23
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir dyrt om de setter meg på arbeid. Da må de betale for egenmelding til meg og for en vikar. Anonymkode: ee0aa...bbf Wow, litt av en arbeidsmoral🙄 Anonymkode: 447f1...a07 38
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det blir dyrt om de setter meg på arbeid. Da må de betale for egenmelding til meg og for en vikar. Anonymkode: ee0aa...bbf Og det blir kjedelig for deg å gå arbeidsledig etter at lærlingtiden er over... Anonymkode: 67d04...9a0 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå