Flintis Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Da jeg var ca 15 fikk jeg høre at det er "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg. Det har plagd meg litt oppigjennom og førte til at om jeg skulle oppfatte noe i den retningen ble det avvist som innbilskhet. For jeg ville jo ikke være innbilsk. Er det "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg? Hva mener dere?
Lolllll Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Flintis skrev (1 minutt siden): Da jeg var ca 15 fikk jeg høre at det er "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg. Det har plagd meg litt oppigjennom og førte til at om jeg skulle oppfatte noe i den retningen ble det avvist som innbilskhet. For jeg ville jo ikke være innbilsk. Er det "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg? Hva mener dere? Uansett betydning av det ordet. Bør ikke alle tro at noen vil være sammen med en? !!! 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Man er innbilsk hvis en innbiller seg i at den andre er interessert. I disse tilfellene er du jo innbilsk, men hvis de liker deg er du ikke innbilsk, men realist. Anonymkode: 31dd4...cdd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Det er ikke innbilsk å tro eller håpe på en match. Anonymkode: 2a387...5fd 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Nei, selvfølgelig er det ikke det. Hvem var det som sa det? Et slags allvitende vesen som sitter på sannheten om alle ting her i verden? Personen vet alt om hvordan alle oppfatter alle til enhver tid? Men hva så om du hadde vært litt innbildsk da? Vil verden gå under? Anonymkode: 68736...921 4
Lolllll Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Jeg ønsker alle folk å være innbilsk. Tenk så mye bedre folk hadde hatt det med seg selv, og vært snillere med de rundt seg, om de gikk med trua på at de var bra nok, pene nok og godt likt. Ja, til trua på seg selv. 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Nei det er ikke innbilsk! Noen vil jo det, det kan jeg garantere deg. Å være innbilsk er litt som å være overdrevent sikker på at alle uten noen grunn skulle like deg. Om noen ser i din retning så tror du at hen er super forelska i deg. Anonymkode: da4fb...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Mener du om man tror en eller annen person på et eller annet tidspunkt vil ha lyst til å være sammen med deg, eller en spesifikk person? Hvis førstnevnte; nei. Ikke innbilsk! Det finnes noen for alle. Hvis sistnevnte; Ja, muligens - det krever mer info før man kan svare. Jeg har vært borti veldig mange som innbiller seg at en eller annen kar/jente er interessert i de, fordi de selv synes personen er kjempefin og føler at det har vært blikk eller flørting. Ofte er det ikke tilfellet, men heller at man ser det man ønsker å se. Men, i noen tilfeller stemmer det jo! Og da er det ikke innbolsk. Anonymkode: a6425...952 2
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #10 Skrevet 1. september 2021 Lolllll skrev (10 timer siden): Uansett betydning av det ordet. Bør ikke alle tro at noen vil være sammen med en? !!! Jo jeg synes jo det, men det lå og gnaget så jeg kunne ikke tro på det. Mulig det ligger der litt fortsatt også, i hvertfall nok til at jeg stiller dette spørsmålet.
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #11 Skrevet 1. september 2021 CorvusCorax skrev (10 timer siden): Nei. 😊 Det skulle jeg hørt da jeg var 15.😊 1
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #12 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man er innbilsk hvis en innbiller seg i at den andre er interessert. I disse tilfellene er du jo innbilsk, men hvis de liker deg er du ikke innbilsk, men realist. Anonymkode: 31dd4...cdd Jeg gikk ikke å inbilte meg at noen var interessert, jeg kunne ha et godt øye til noen også måtte jeg få en avklaring for min egen del så jeg kunne gå videre. Men om det var noe som kunne tolkes som at noen likte meg så ble det lagt i boksen for innbilskhet. 1
GrønnNellik68 Skrevet 1. september 2021 #13 Skrevet 1. september 2021 (endret) Flintis skrev (10 timer siden): Da jeg var ca 15 fikk jeg høre at det er "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg. Det har plagd meg litt oppigjennom og førte til at om jeg skulle oppfatte noe i den retningen ble det avvist som innbilskhet. For jeg ville jo ikke være innbilsk. Er det "innbilsk" å tro at noen vil være sammen med seg? Hva mener dere? Nei det vil jeg ikke si er innbilsk, det er jo et ønske mange har. Men innbilsk for meg slik jeg husker det er jo de som tror at alle er interessert i dem og at de er den vakreste hele tiden ... typisk tenårings greie da jeg gikk på ungdomsskolen og vgs. Minner meg jo på ei da som var veldig innbilsk, hun var ikke spesielt populær egentlig. Det var på vgs, men trodde faktisk at alle gutter og menn som pratet til henne ville bli sammen med henne. Det skjedde jo det som måtte skje...noen jenter i klassen rottet seg sammen og skrev henne et kjærlighetsbrev fra en av de "lokale" fotball heltene og hvor betatt han var av henne og hun gikk jo fem på selvsagt. Ikke pent gjort men jeg var ikke med på det, men folk er nå slik da. Endret 1. september 2021 av Bente1234
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #14 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er ikke innbilsk å tro eller håpe på en match. Anonymkode: 2a387...5fd 😊 Skulle hørt dette også da jeg var 15😊 1
Lolllll Skrevet 1. september 2021 #15 Skrevet 1. september 2021 Flintis skrev (28 minutter siden): Jo jeg synes jo det, men det lå og gnaget så jeg kunne ikke tro på det. Mulig det ligger der litt fortsatt også, i hvertfall nok til at jeg stiller dette spørsmålet. Innbilsk er et negativt ladet ord. Sies både uten mening og for å jenke noen litt ned. Eneste grunn til å jenke noen ned, er enten for at janteloven trår i kraft (du skal holdes nede på din plass, hvor du ikke har en tro på at du er særlig spesiell) eller fordi noen tror at man blir såret ved å ha tro på seg selv fordi de kan bli skuffet av at noe ikke var tilfelle eller fordi man oppfører seg ufint på noe måte fra det. Jeg tenker det er bare fordeler av å ha tro på seg selv, så lenge man er hyggelig med folk rundt. Så jeg er anti-jante 1
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #16 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, selvfølgelig er det ikke det. Hvem var det som sa det? Et slags allvitende vesen som sitter på sannheten om alle ting her i verden? Personen vet alt om hvordan alle oppfatter alle til enhver tid? Men hva så om du hadde vært litt innbildsk da? Vil verden gå under? Anonymkode: 68736...921 😊Det skulle jeg ha hørt da jeg var 15😊 Nå skal ikke jeg si noe stygt om det allvitende vesenet her som i dette tilfellet var min mor, men det gled rett inn og festet seg. Jeg var nok ingen ungdomsoprører akkurat. Jeg har vel forsøkt å ikke gi meg ut for å være mer enn jeg er og er en innbilsk gjør en vel det? Verden går nok ikke under, men en kan antagelig bli satt ordentlig på plass. 1
Flintis Skrevet 1. september 2021 Forfatter #17 Skrevet 1. september 2021 Lolllll skrev (7 timer siden): Jeg ønsker alle folk å være innbilsk. Tenk så mye bedre folk hadde hatt det med seg selv, og vært snillere med de rundt seg, om de gikk med trua på at de var bra nok, pene nok og godt likt. Ja, til trua på seg selv. Å ha trua på seg selv og å være innbilsk , er ikke det to forskjellige ting? Jeg støtter absolutt å ha trua på seg selv da😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 Skulle ønske jeg klarte å tenke det samme, da skulle jeg gjerne blitt kalt innbildsk om jeg måtte. Men jeg har mistet troen på at noen vil være sammen med meg (utover sex), det blir aldri forhold. Så hold på tanken, du - det er en fin ting! Anonymkode: a1b52...801 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Hehe, innbilsk var en ganske vanlig fornærmelse i tenårene. Akkurat slik barn sa til hverandre at de ikke fikk komme i bursdagen Barn er barn, tenåringer er tenåringer. Du kan ikke som voksen true vennene dine med at de ikke får komme i bursdagen din om de er kjipe. Og du kan ikke gå rundt og kalle alle innbilsk. Anonymkode: b5f01...067
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Menn blir jo stadig kalt innbilsk, om vi tenker at en kvinne kan være interessert er vi creepy fordi vennlighet tolkes som flørting. Synes det bør være litt mer takhøyde på slikt Anonymkode: bf6a7...7b5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå