Anonym838 Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hei! Nå har jeg klødd meg i hodet såpass lenge at jeg nesten bare må spørre. Siden eggløsning har jeg hatt en sterk følelse av at jeg kan være gravid, har vært skikkelig utmattet og trøtt og følt meg rar? Samboer og jeg har prøvd i snart et år nå, så man innbiller seg jo fort ting, men trøtt har jeg vært. Uten tvil! 😂 Men i går, 11dpo, får jeg plutselig blødninger. Først brunt, så rosa, så friskt blod og litt koagulert(?). Jeg blør enda, en dag etterpå, og det er en del, men allikevel mye mindre enn jeg vanligvis blør da jeg har mensen. Syntes det var så utrolig rart, for jeg har alltid(!) regelmessig syklus, og jeg har aldri opplevd mellomblødninger eller at mensen kommer 4 dager før plutselig. Skal ta test om et par dager men ventetiden er såå lang, ønsker jo så gjerne at det skal være en liten spire der ☺️ Hadde satt pris på om noen vil fortelle om egne erfaringer og hva dere tenker her, alt tas i mot med stor takk! ☺️
Laura80 Skrevet 1. september 2021 #2 Skrevet 1. september 2021 Kom mensen så tidlig ? Eller bare spotter du rødbrunt ? Jeg spotter noen ganger i flere dager før el, det er veldig normalt. Kan komme av litt for lavt progesteron.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 Jeg har hatt festeblødning to ganger, men det har vært mye mindre enn det du beskriver. Anonymkode: 0fb3d...299
Anonym838 Skrevet 1. september 2021 Forfatter #4 Skrevet 1. september 2021 Laura80 skrev (1 time siden): Kom mensen så tidlig ? Eller bare spotter du rødbrunt ? Jeg spotter noen ganger i flere dager før el, det er veldig normalt. Kan komme av litt for lavt progesteron. Er det jeg ikke vet, for det er jevn blødning liksom. Allikevel mye mindre enn jeg pleier å blø når jeg har mensen. Har aldri spottet eller hatt blødninger utenom mensen før, selv ikke da jeg slutter på prevensjon. 🤔
Anonym838 Skrevet 1. september 2021 Forfatter #5 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt festeblødning to ganger, men det har vært mye mindre enn det du beskriver. Anonymkode: 0fb3d...299 Har skjønt at det kan være veldig individuelt hvor mye man blør, men jeg også synes det virker litt «mye» selvom det er mindre enn vanlig mens. Hvor lenge etter festeblødningen testet du positivt?
Laura80 Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 Tror 11 dager etter el er for sent til at de fester seg. Er nok bare hormonkluss.
1984- Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 Hei Jeg fikk en festeblødning i mitt andre svangerskap, det var helt ferskt rødt blod, sånn typ bare ett tørk. Trodde det var mensen, men så kom det ikke noe mer den dagen. Så to dager etterpå var jeg på tur og kjente det trodde virkelig at nå hadde jeg fått mensen, sterke murringer, regnet med å komme hjem og hive på bind, men da var det bare litt spotting av litt lyst og mørkt. Veldig lite. Kan ikke si noe om hvordan det skal eller ikke skal være, googlet meg ihjel. Men det var i alle fall min erfaring og det kom ikke noe mer enn det.
Anonym838 Skrevet 1. september 2021 Forfatter #8 Skrevet 1. september 2021 Laura80 skrev (10 timer siden): Tror 11 dager etter el er for sent til at de fester seg. Er nok bare hormonkluss. Leste at det kan skje 2-11dpo.
Anonym838 Skrevet 1. september 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. september 2021 1984- skrev (5 timer siden): Hei Jeg fikk en festeblødning i mitt andre svangerskap, det var helt ferskt rødt blod, sånn typ bare ett tørk. Trodde det var mensen, men så kom det ikke noe mer den dagen. Så to dager etterpå var jeg på tur og kjente det trodde virkelig at nå hadde jeg fått mensen, sterke murringer, regnet med å komme hjem og hive på bind, men da var det bare litt spotting av litt lyst og mørkt. Veldig lite. Kan ikke si noe om hvordan det skal eller ikke skal være, googlet meg ihjel. Men det var i alle fall min erfaring og det kom ikke noe mer enn det. Hei og takk for svar! Jeg har så og si sluttet å blø nå så det ga seg etter 2 dager. Hvor lenge etter blødningene testet du positivt? Har tatt et par tester men de var negative. Tenker jo at om det skulle vært festeblødning, noe jeg uansett tviler på, så ville det kanskje vært for tidlig å teste?
1984- Skrevet 2. september 2021 #10 Skrevet 2. september 2021 Anonym838 skrev (14 timer siden): Hei og takk for svar! Jeg har så og si sluttet å blø nå så det ga seg etter 2 dager. Hvor lenge etter blødningene testet du positivt? Har tatt et par tester men de var negative. Tenker jo at om det skulle vært festeblødning, noe jeg uansett tviler på, så ville det kanskje vært for tidlig å teste? Hei! Jeg testa meg ofte (som er helt bortkasta) vent til forventet menstruasjon. Jeg fikk svakt positivt første dagen jeg skulle hatt. 😊 ca 5 dager etter.
Anonym838 Skrevet 2. september 2021 Forfatter #11 Skrevet 2. september 2021 1984- skrev (1 time siden): Hei! Jeg testa meg ofte (som er helt bortkasta) vent til forventet menstruasjon. Jeg fikk svakt positivt første dagen jeg skulle hatt. 😊 ca 5 dager etter. Okei, for jeg har ikm i morgen. Blødningene har jo gitt seg nå og testene er negative, så jeg skjønner virkelig ingenting. Har du noen aning om hva det kan være? Har så lite erfaring 🙈
AnonymBruker Skrevet 3. september 2021 #12 Skrevet 3. september 2021 Kan vere en bortfallsblødning. At kroppen prøvde å slippe egget, men ikke greide det. Det er ganske vanlig at man i løpet av eit år har en syklus eller 2 uten eggløsning. Resultatet er litt hormonforandringer som er litt annerledes en ved en reel eggløsning og kan virke forvirrende frem menstruasjonen. Og menstruasjon er ofte kortere og mindre enn den pleier. Så du er nok i gang igjen med en ny syklusrunde, ventende på neste eggløsning. Anonymkode: 4eabf...96d
Anonym838 Skrevet 3. september 2021 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Kan vere en bortfallsblødning. At kroppen prøvde å slippe egget, men ikke greide det. Det er ganske vanlig at man i løpet av eit år har en syklus eller 2 uten eggløsning. Resultatet er litt hormonforandringer som er litt annerledes en ved en reel eggløsning og kan virke forvirrende frem menstruasjonen. Og menstruasjon er ofte kortere og mindre enn den pleier. Så du er nok i gang igjen med en ny syklusrunde, ventende på neste eggløsning. Anonymkode: 4eabf...96d Det kan nok stemme, tusen takk for svar😊
Anonym838 Skrevet 5. september 2021 Forfatter #14 Skrevet 5. september 2021 Hei igjen. En liten oppdatering kommer her, i håp om noen kloke ord så jeg vet litt mer hva som mest sannsynlig er riktig og ikke. Jeg er nå 2 dager over ikm. Har hatt litt bruk utflod de siste dagene, men nå er det ingenting. Jeg tok en CB+ dagen jeg forventet mens, men jeg tolket den som negativ og kastet den i søpla etter sikkert 3-4min. Ettersom jeg fortsatt ikke ser noe tegn til TR så tok jeg opp den forrige testen og den så slik ut. Vet ikke når den streken kom, men den er jo så blå og tydelig? Tok en rfsu tidlig test i dag tidlig og den var blenda. Jeg skjønner ingenting.. -TS
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #15 Skrevet 5. september 2021 Testen er ugyldig så lang tid etter avlesningsvinduet, i alle fall. Om du fikk helt negativ test i dag tidlig vil jeg tro du ikke er gravid, eventuelt har hatt en kjemisk (graviditet som gikk til grunne veldig tidlig). Anonymkode: 6028b...b94
Anonym838 Skrevet 5. september 2021 Forfatter #16 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Testen er ugyldig så lang tid etter avlesningsvinduet, i alle fall. Om du fikk helt negativ test i dag tidlig vil jeg tro du ikke er gravid, eventuelt har hatt en kjemisk (graviditet som gikk til grunne veldig tidlig). Anonymkode: 6028b...b94 Okei. Takk for svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå