Gå til innhold

Solarium

Gjest Brun og blid?

Fremhevede innlegg

Gjest Brun og blid?
Skrevet

Er solarium så farlig som mange mener?

Mamma er f.eks helt hysterisk mht solarium. Det må jeg IKKE finne på i det hele tatt, hudkreft osv osv.

Synes artikler og saker som er oppe er veldig motstridende. Noen dømmer solarium nord og ned, mens andre mener det ikke er skadelig.

Jeg tenker ikke på å ta solarium hele tida hele året rundt. Men kan det vere så skadelig å ta sol 2 ganger i uka 2-3 uker før et julebord for eksempel?

Jeg haaater å vise meg i finstasen bleik :ler:

Noen som vet/ har en mening om dette?

Tar du sol??

Videoannonse
Annonse
Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet

Min mening: Jeg tror IKKE det er skadelig å ta det 2-3 ganger før julebord, men jeg tror det er skadelig å ta det regelmessig.

selv tar jeg sol innimellom (les: innimellom)|.

Skrevet

Nå er det vel ikke hva "folk" synes og mener som betyr noe. Man bør vel heller lytte til fagfolk ;)

I denne artiklen finner du litt opplysninger - og hvis du søker på nettet så finner du helt sikkert mange advarsler og tips for "vettug bruk" av kunstig sol.

Skrevet

Det er delte meninger om hvor skadelig solarium er, også blandt "fagfolkene"

Overdreven soling er nok ikke bra, hverken når det gjelder solen på himmelen eller solariumssol.

Alt med måte, og jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over å ta sol 2 ganger i uka 2-3 uker før et julebord.

Skrevet

Hva med oss som tar solarium hver uke? (30minutter, en eller to ganger i uka).

Tar vi en unødvendig stor risk ?

Skrevet

Kommer an på hva slag hudtype du har også da. Du som tar hver uke, hvis du er veldig lys el lys ville jeg ikke gjort det.

Jeg er lys og tok solarium 3 ganger pr uke i 3 år, ikke så lurt!

Rynker nå og bare 27 år..Aldri mer solarium på meg. Var hos hudpleier og hun så det godt på huden min.

Skrevet

Du tar i hvertfall en kalkulert risiko, lys eller mørk. UVA-stråling får huden uansett til å eldes fortere, og det vil du se effekten av etter en stund. Huden blir tykkere, får pigmentflekker, mer linjer, osv. Og en skade som er skjedd, kan vanskelig reverseres.

Hvorfor ikke heller finne en GOD selvbruner?

Skrevet

Jeg har kuttet ut solarium pga kreftfaren.

Må heller innfinne meg med å være likblek :forvirret:

Hva hjelper det med selvbruner, når den blir penest på hud med litt farge fra før.

Skjolder synes jo så godt på en som er likblek(som meg)..

Skrevet
Jeg har kuttet ut solarium pga kreftfaren.

Må heller innfinne meg med å være likblek  :forvirret:

Hva hjelper det med selvbruner, når den blir penest på hud med litt farge fra før.

Skjolder synes jo så godt på en som er likblek(som meg)..

Du må peele huden godt først slik at du unngår skjolder. Om resultatet(fargen) ikke blir pent på din hud så bør du kjøpe en bedre selvbruner.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

tatt sol fra 14 års alder, ca 55min pr.uke fram til nå, alder 31.

NULL SKRUKKER!

babyhud og det hørere jeg stadig at jeg ser ung ut. (ikke får å skryte :sjenert: )

men nå orker jeg rett og slett ikke mer, og har ikke tatt sol siden 20 august, viste ikke jeg kunne bli hvit!? hihi, veldig uvant sier alle!

Skrevet

Selv sluttet jeg med å gå i solarium (soling, generelt) etter at jeg oppdaget selvbruning. Bare et lite tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...