AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Naboen har balkong rett over min platting - når vedkommende vanner så er det ca. 100 l som pøses på plantene så ca. 99,9 liter renner ned på min platting og det står og drypper en god stund etterpå. Nå er jeg jo nokså sikker på at plattingen min tåler vann (:-P) MEN jeg er ikke så glad for at det renner vann som har rent gjennom jord - og at det drypper. Jeg ser nok at dette er litt sært - men er det andre som ville ha kjent på et snev av irritasjon over dette ? Jeg har som regel ikke ting stående der - men tror ikke naboen ser seg så godt for så en gang satt jeg jo der. Anonymkode: e47b6...d3d
Chantielle Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Ryddet for latterliggjøring. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Naboen har balkong rett over min platting - når vedkommende vanner så er det ca. 100 l som pøses på plantene så ca. 99,9 liter renner ned på min platting og det står og drypper en god stund etterpå. Nå er jeg jo nokså sikker på at plattingen min tåler vann (:-P) MEN jeg er ikke så glad for at det renner vann som har rent gjennom jord - og at det drypper. Jeg ser nok at dette er litt sært - men er det andre som ville ha kjent på et snev av irritasjon over dette ? Jeg har som regel ikke ting stående der - men tror ikke naboen ser seg så godt for så en gang satt jeg jo der. Anonymkode: e47b6...d3d Jeg sliter med det samme, blir så irritert!! Anonymkode: 894fb...ec8 3
Gjest DramaTheLama Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg hadde klikka om naboen vannet meg! Be han vanne i pottene!
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Hva med å si fra? Ta et bilde og vis han/henne? Anonymkode: 1100c...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Hva sier loven? Anonymkode: 71ad3...08c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Snakk med naboen? Fryktelig så komplisert folk gjør sånne ting. Anonymkode: a4899...35b 9
Gjest Saph Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Hvis jeg ikke ble våt og ingen av tingene mine ble ødelagt av det, så hadde jeg latt det ligge. Regner med personen får mye glede av blomstene sine, og da ville det vært rimelig rass av meg å skulle frata h*n det, bare fordi jeg syns det er irriterende med vann, når det faktisk ikke ødelegger noe.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Jeg ville spurt om naboen kunne vanne på kvelden. Anonymkode: 6a68c...af4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Be han kjøpe skåler til pottene sine. Og så må han slutte å vanne når skåla er full, det hjelper jo ikke planta når vann renner gjennom og ut, de får ikke mer vann av det. Hvis plantene er voldsomt tørre så alt renner gjennom så må han dynke potta i en bøtte med vann til det slutter å boble. Og så la den renne av over bøtta før han setter den på skåla igjen. Man får også kjøpt balkongkasser med "skål". Anonymkode: cb1ec...394 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Saph skrev (1 minutt siden): Hvis jeg ikke ble våt og ingen av tingene mine ble ødelagt av det, så hadde jeg latt det ligge. Regner med personen får mye glede av blomstene sine, og da ville det vært rimelig rass av meg å skulle frata h*n det, bare fordi jeg syns det er irriterende med vann, når det faktisk ikke ødelegger noe. Man trenger ikke frata ham gleden med blomstene, han har bare ikke skjønt at han må ha skåler under pottene. Anonymkode: cb1ec...394 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Ville bare sagt fra på en hyggelig måte og spurt om han kunne sette noe under pottene. Rart han ikke tenker over det selv. Det er ikke sært å ikke ville ha vann og jord dryppende ned på plattingen sin. Anonymkode: 13f34...fa7 5
Gjest Saph Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man trenger ikke frata ham gleden med blomstene, han har bare ikke skjønt at han må ha skåler under pottene. Anonymkode: cb1ec...394 Åh, jeg trodde han hadde verandakasser. My bad. Da hadde jeg bare snakket med ham om det, lagt en lapp i postkassa eller noe sånt.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Samme greia her, men det er ikke 99 liter, så jeg bryr meg ikke. Det tørker Anonymkode: 14534...4c3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 Saph skrev (58 minutter siden): Åh, jeg trodde han hadde verandakasser. My bad. Da hadde jeg bare snakket med ham om det, lagt en lapp i postkassa eller noe sånt. Jo det er verandakasser. Jeg tenker vel at det enn så lenge ikke er så ille at jeg gidder å si fra - tror ikke naboen blir sur eller noe om jeg hadde gjort det. Men jeg velger av ulike grunner å ikke si fra - mest da for jeg tenker at jeg overreagerer litt. Dette er en godt utdannet og på de fleste måter en smart person - men jeg er litt undrende over at vedkommende ikke tenker over at dette renner over og at det kan skape irritasjon. Takk til dere som har svart - og fint jeg ikke er helt alene om å irritere meg. Bare så det er sagt - bare en gang jeg satt under. Jeg skjønner også dere som tenker at det er mye annet man heller kan irritere seg over og at dette ikke er noe problem. hilsen TS Anonymkode: e47b6...d3d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 Saph skrev (1 time siden): Åh, jeg trodde han hadde verandakasser. My bad. Da hadde jeg bare snakket med ham om det, lagt en lapp i postkassa eller noe sånt. Som sagt, ikke noe problem å få verandakasser som ikke drypper, med innebygget "skål". Anonymkode: cb1ec...394
SmuleSMitt Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 Sløsing med vann, da. Unødvendig. Kan han ikke bare ta seg litt bedre tid da, og fylle opp en kanne og helle i krukkene. Gjerne ha skål/brett under. Man har jo folk rett under seg, så man må jo bruke hue. Man vanner ikke så det renner rett ned på naboens uteområde. Bruk av vannslange kan man gjøre dersom man er hageeier. 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #18 Skrevet 1. september 2021 Sikker på at han/hun ikke spyler balkongen sin? Enten for å fjerne støv eller for å kjøle ned leiligheten? Anonymkode: 7cfe2...651 1
rampeguri Skrevet 1. september 2021 #19 Skrevet 1. september 2021 Sett blomster akkurat der det drypper så slipper du å vanne selv 🙂 Men ellers er det vel bare å si fra til naboen?
Oppland Skrevet 1. september 2021 #20 Skrevet 1. september 2021 Dessverre er det ikke et ukjent problem. Slik har det vært her også.😡
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå