Blablah01 Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Jeg føler vi mangler gode bruktbutikker for klær, i store deler av Norge, i allefall her jeg bor. Jeg lurer på hva som skulle til for at du handler klær på en bruktbutikk? I statene er det veldig gode på det med å kjøpe brukte klær og det finnes utallige butikker som selger alt fra billige klær til butikker som bare selger merker. Det finnes også butikker som betaler en liten sum for klærne når de leveres inn. Kunne det vært mer aktuelt hvis vi fikk bruktbutikker hvor man kunne levere hele fine klær og fått en liten sum for det? SÅ jeg lurer på hva mangler du i en bruktbutikk for klær? Hvordan skulle butikken vært? Både gratis levering eller en liten sum for klærne?
Perelandra Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Tråden er ryddet for spam/brukerangrep og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #3 Skrevet 1. september 2021 For meg er svaret på det Tise og Finn. Men det er og endel vintagebutikker nært der jeg bor, du får ta en tur på Grunerløkka for eksempel. Anonymkode: bffb4...f6d
Lillemy- Skrevet 1. september 2021 #4 Skrevet 1. september 2021 Jeg liker også Tise 🙂 Jeg synes at det er lettere å bruke søkefunksjonen på appen, enn å gå rundt i en bruktbutikk og «lete etter skatter».
Skogkatten Skrevet 1. september 2021 #5 Skrevet 1. september 2021 Jeg elsker bruktbutikker, synes det er morsommere å handle i butikk enn på nett. Og det skal mye til å skremme meg vekk, jeg liker å gå gjennom uendelige menger med uaktuelle plagg bare for å finne den ene diamanten, eller å grave i kasser og finne noe som ingen andre har lagt merke til. Så det er ikke så mye som irriterer meg, men jeg har to ting jeg har lagt merke til enkelte steder, og som jeg ikke liker. Det å sortere plagg etter farge er håpløst. Jeg er selv fullt klar over om en bluse er hvit eller en kjole svart. Det er mye mer fornuftig å sortere etter type plagg, da kan kunden som leter etter kjoler gå dit og kunden som leter etter bluser gå dit. Jeg vil tro det er mange flere som leter på den måten enn det er av dem som vil ha hva som helst bare det er svart. Enkelte steder er det helt elendige forhold for å prøve klærne på. Jeg forstår at det er sånn på loppemarkeder og lignende, dit bruker jeg å ta med meg målebånd, men i en butikk burde man klare å legge til rette for at folk kan prøve klærne under ok forhold. Jeg har blitt henvist både til pauserom, toaletter for de ansatte og bøttekott, en gang ble jeg også vist inn i en nisje bakerst i lokalet hvor en ansatt holdt et forheng foran meg. Spesielt de som selger kuratert vintage som koster litt burde ha dette på plass. Ellers tenker jeg at om man skal betale en liten sum ved innlevering av klær så må man være veldig tydelig på hva slags klær man ønsker. På min arbeidsplass arrangerte vi klesbyttedag før korona, og vi fikk inn møkkete og hullete plagg, som eier forventet å få bytte til noe helt og fint. Vi sa selvsagt nei til disse klærne, og fikk mange sure miner igjen for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå