AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Mamma gikk fra pappa for 3 år siden etter 30 år sammen, og etter det har det gått nedover for han. Mamma fikk seg ny kjæreste kjapt etter, og har det bedre enn på mange år. Pappa bestemte mye over Mamma og hun hadde det ikke bra. Pappa endte opp med alt av verdier etter bruddet, mens mamma var på bar bakke. Hun ville bare vekk, og orket ikke kjempe om noe. Pappa fikk seg ny kjæreste for 2.år siden. Han snakker masse dritt om mamma, og sier ganske drøye ting til meg. I starten lukket jeg ørene , og tenkte at han var i en sorg og ikke klarte å kontrollere seg. Han sier blant annet : - At mamma var utro. Mamma nekter for dette. - kaller mamma lat , og sier at hun kun er ute etter "ny kuk " - At hun er det verste menneske han vet om , og forteller detaljert om bruddet fra hans side. Dersom jeg sier at jeg ikke vil høre på dette , sier han at det er dårlig gjort og at jeg burde vite hvorfor han hater henne.. Jeg har satt hardt mot hardt en gang, men da endte det med at han blokkerte meg og baksnakket meg til vennene hans og broren hans. Han har også truet med å ta sitt eget liv . Da ringte jeg broren hans, for at han kunne ta kontakt med pappa. Han sa at jeg burde "holde ut" å høre det om mamma, sånn at ikke pappa skulle ha det så vondt og føle seg alene. Men jeg lurer på hvor lenge jeg skal "holde ut "? Han har fortsatt ikke slutta å snakke dritt om mamma til meg. For et år siden kuttet søstera mi kontakt med han pga dette. Da ble han så forbanna at han kjørte til henne midt på natta for å kreve tilbake noen penger hun hadde fått fra han, siden hun havnet i en vanskelig økonomisk situasjon for noen år siden. Dette har ført til at han også snakker dritt om søstera mi til meg. Sier at hun er utakknemlig osv. Han krever i tillegg at jeg ikke ber mammas nye kjæreste i alt av barnebursdager, dåp osv. Da vil han gjøre meg arveløs sier han, og kutte kontakt med meg. Hans kjæreste forventer han at blir bedt, siden han ble sammen med henne lenge etter bruddet sier han. Hvor lenge hadde dere holdt ut ? Jeg synes jo synd på han og ser at han har det vondt. Men han suger all energien ut av meg, og jeg kvier meg for å ta tlf hver gang han ringer. Anonymkode: e6f4c...dde 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Synes du skal kutte han ut jeg. Anonymkode: 37a4d...f42 38
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes du skal kutte han ut jeg. Anonymkode: 37a4d...f42 Da har han mistet alle i familien sin. Synes jo det er synd, siden han har jo mange gode sider også. Jeg har prøvd å snakke fornuft med han hundre ganger mtp søstera mi , og forklart hvorfor hun har kuttet han ut. Men han skjønner det ikke og tviholder på at hun et egoistisk, ikke bryr seg om han, tar vekk barnebarnet fra han osv. Ts Anonymkode: e6f4c...dde 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg hadde sagt til han at jeg ikke aksepterer å høre noe slik om moren min, og at dersom han ikke holder opp, så vil jeg ikke ha noe mer kontakt med han. Og blir han da sur, så får han bare blir det. For det er jo uholdbart at du skal måtte høre på slike ting! Han er jo direkte slem mot deg! Klarer han ikke å tenke såpass langt som at han snakker dritt om noen som betyr utrolig mye for deg, og dermed sårer deg i samme slengen? Anonymkode: 7b74d...999 26
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har han mistet alle i familien sin. Synes jo det er synd, siden han har jo mange gode sider også. Jeg har prøvd å snakke fornuft med han hundre ganger mtp søstera mi , og forklart hvorfor hun har kuttet han ut. Men han skjønner det ikke og tviholder på at hun et egoistisk, ikke bryr seg om han, tar vekk barnebarnet fra han osv. Ts Anonymkode: e6f4c...dde Men kanskje det er dét som må til for at han skal begynne å innse at alle andre ikke tar feil. At kanskje det også har noe med hans egen oppførsel? Alle mennesker har mange gode sider! Hvis du forklarer ting til han og han nekter å høre, så er det jo ikke så mye mer du kan gjøre. Eventuelt kan du jo skrive et brev til han med forklaring. Så er det ikke mulig for han å lukke ørene, men han kan lese det om igjen og om igjen og så kaaanskje det går opp et lys for han til slutt! Anonymkode: 7b74d...999 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Si at du ikke vil høre dritt om din egen mor. Hver gang han begynner, si STOP høyt. "Jeg vil ikke høre drit om min egen mor" Forsetter han med klagingen, så går du hjem. Gjør dette hver gang han gjør dette. Gjør dette i ca to måneder, merker du ikke noe forbedring så kan du begynne med å si at du ikke ønsker å ha kontakt med han lenger. La det gå to måneder etter du har sagt dette, merker du framdelen ikke noe forbedring, kutt kontakt i 6 måneder. Anonymkode: 88ce7...21a 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men kanskje det er dét som må til for at han skal begynne å innse at alle andre ikke tar feil. At kanskje det også har noe med hans egen oppførsel? Alle mennesker har mange gode sider! Hvis du forklarer ting til han og han nekter å høre, så er det jo ikke så mye mer du kan gjøre. Eventuelt kan du jo skrive et brev til han med forklaring. Så er det ikke mulig for han å lukke ørene, men han kan lese det om igjen og om igjen og så kaaanskje det går opp et lys for han til slutt! Anonymkode: 7b74d...999 Dette har jeg også gjort. Fikk samboeren min til å lese over brevet, slik at det ble ordentlig formulert og forståelig. Det funket ikke.. Ts Anonymkode: e6f4c...dde 4
Silva Pluvialis Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 Jeg skjønner ikke hva sånne foreldre tenker med. Barn skal aldri ta ansvar for de voksnes konflikter og følelser. Jeg sier barn, for selv om du er voksen så er du enda hans barn. Han må ta ansvar for sitt eget liv og egne følelser. Sånn som han holder på nå så sårer han deg, drar deg inn i ting som er mellom dem og belaster deg helt unødvendig. I tillegg til å sette deg i en voldsom lojalitetskonflikt. Han får finne seg en psykolog hvis han trenger noen å snakke med. Dette er ikke ditt ansvar. Ville satt foten ned. 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Si at du ikke vil høre dritt om din egen mor. Hver gang han begynner, si STOP høyt. "Jeg vil ikke høre drit om min egen mor" Forsetter han med klagingen, så går du hjem. Gjør dette hver gang han gjør dette. Gjør dette i ca to måneder, merker du ikke noe forbedring så kan du begynne med å si at du ikke ønsker å ha kontakt med han lenger. La det gå to måneder etter du har sagt dette, merker du framdelen ikke noe forbedring, kutt kontakt i 6 måneder. Anonymkode: 88ce7...21a Takk for tips. Dette har jeg ikke prøvd. Har sagt at jeg ikke ønsker å høre dritt, men har nok ikke vært konsekvent nok. Ts. Anonymkode: e6f4c...dde 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Dersom jeg sier at jeg ikke vil høre på dette , sier han at det er dårlig gjort og at jeg burde vite hvorfor han hater henne.. Jeg har satt hardt mot hardt en gang, men da endte det med at han blokkerte meg og baksnakket meg til vennene hans og broren hans. Han har også truet med å ta sitt eget liv . Da ringte jeg broren hans, for at han kunne ta kontakt med pappa. Han sa at jeg burde "holde ut" å høre det om mamma, sånn at ikke pappa skulle ha det så vondt og føle seg alene. Anonymkode: e6f4c...dde Dette reagerer jeg på. Både faren din og broren hans mener at du skal være en slags søppelbøtte for din fars frustrasjoner, men det skal du virkelig ikke! Samme hvor sint han er på hun som gikk fra ham, så er hun moren din; da skal han ikke snakke stygt om henne til deg eller søsteren din. Om noen familiemedlemmer skal stille opp for ham, så får det være broren hans. Jeg forstår at du ønsker ham godt og det er en fin egenskap, men det han gjør er å prøve å forgifte alle relasjoner mellom dere barna og mor - kun fordi at han er bitter. Oppførselen hans er ganske ekstrem. Han bør finne en terapeut eller noe og lesse av seg gørra si der, og ikke bruke dere barna til dette. Du og din søster er helt uskyldige i dette bruddet mellom foreldrene deres, oså det er helt sykt at dere skal plages med skittsnakk. Jeg skjønner inderlig godt at søsteren din ikke orker mer av dette, og jeg kan tenke meg hvorfor moren din etter mange år fikk nok. Anonymkode: de490...9ca 12
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 Han hadde jeg rett og slett kuttet mest mulig kontakt med. Anonymkode: f3b41...f9c 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Før så behandlet han moren din slik, nå deg. Det er psykisk medvirkning handling, jeg tror du kommer til å bli deprimert av dette. Hvis du ikke ønsker å kutte kontakt, si at du kan møte han på aktiviteter som kino, konsert, ......si at du blir syk av å høre på det, at du må ivareta egen helse. Hvis han gjør deg arveløs så gjør han det,men bedre uten penger og lykkelig. Anonymkode: 87052...9b3 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette reagerer jeg på. Både faren din og broren hans mener at du skal være en slags søppelbøtte for din fars frustrasjoner, men det skal du virkelig ikke! Samme hvor sint han er på hun som gikk fra ham, så er hun moren din; da skal han ikke snakke stygt om henne til deg eller søsteren din. Om noen familiemedlemmer skal stille opp for ham, så får det være broren hans. Jeg forstår at du ønsker ham godt og det er en fin egenskap, men det han gjør er å prøve å forgifte alle relasjoner mellom dere barna og mor - kun fordi at han er bitter. Oppførselen hans er ganske ekstrem. Han bør finne en terapeut eller noe og lesse av seg gørra si der, og ikke bruke dere barna til dette. Du og din søster er helt uskyldige i dette bruddet mellom foreldrene deres, oså det er helt sykt at dere skal plages med skittsnakk. Jeg skjønner inderlig godt at søsteren din ikke orker mer av dette, og jeg kan tenke meg hvorfor moren din etter mange år fikk nok. Anonymkode: de490...9ca Jeg er bare så redd for at han skal gjøre noe dumt med seg selv dersom jeg og kutter kontakt. Den ene gangen jeg gjorde det havnet han så langt nede at han truet med selvmord. Ja, vi skjønner mamma veldig godt begge to.. i starten hadde vi mye sympati med pappa, men det har gått litt bort. Vi ser jo at hun har blitt en helt annen person etter det ble slutt med pappa. Hun har for første gang fått mange venner, er på fester , turer og lever livet, sammen med den nye kjæresten sin. Hun har også blitt sunnere med tanke på mat og trening. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg om hun var utro mot pappa eller ikke , siden jeg på en måte skjønner henne.. Ts Anonymkode: e6f4c...dde 9
Gjest På druen Skrevet 31. august 2021 #14 Skrevet 31. august 2021 Hvorfor tror han at du vil høre om dette? Umodent. Faren min gjorde det samme. Det eneste han gjør er å skyve deg vekk fra seg selv.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #15 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg er bare så redd for at han skal gjøre noe dumt med seg selv dersom jeg og kutter kontakt. Den ene gangen jeg gjorde det havnet han så langt nede at han truet med selvmord. Ja, vi skjønner mamma veldig godt begge to.. i starten hadde vi mye sympati med pappa, men det har gått litt bort. Vi ser jo at hun har blitt en helt annen person etter det ble slutt med pappa. Hun har for første gang fått mange venner, er på fester , turer og lever livet, sammen med den nye kjæresten sin. Hun har også blitt sunnere med tanke på mat og trening. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg om hun var utro mot pappa eller ikke , siden jeg på en måte skjønner henne.. Ts Anonymkode: e6f4c...dde Å true med selvmord er nok helst bare -ja rett og slett en trussel. En måte å manipulere deg på og få deg til å syns synd på han på. Du blir redd og får dårlig samvittighet. Truer han med selvmord og du tror det er reelt ring ambulanse. Eller ring broren eller noen. Det er faktisk helt vilt at en far og en voksen mann sier noe slikt til barna sine. Han der er ikke frisk! Anonymkode: f3b41...f9c 15
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #16 Skrevet 31. august 2021 På druen skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror han at du vil høre om dette? Umodent. Faren min gjorde det samme. Det eneste han gjør er å skyve deg vekk fra seg selv. Han sier at han har et behov for at jeg vet hvorfor han hater henne.. Og hvorfor han ikke vil at den nye kjæresten til mamma skal bli bedt i bursdager, dåp osv. Han mener mamma har vært utro , lat, utnyttet han osv. Jeg vet også at han terroriserte mamma med meldinger/tlf etter bruddet og kom med trusler . Mamma har aldri sagt noe om bruddet med mindre jeg har spurt. Hun har heller aldri sagt noe stygt om han, men jeg klarer å lese mellom linjene at hun ikke hadde det bra. Ts Anonymkode: e6f4c...dde 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #17 Skrevet 31. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg er bare så redd for at han skal gjøre noe dumt med seg selv dersom jeg og kutter kontakt. Den ene gangen jeg gjorde det havnet han så langt nede at han truet med selvmord. Ja, vi skjønner mamma veldig godt begge to.. i starten hadde vi mye sympati med pappa, men det har gått litt bort. Vi ser jo at hun har blitt en helt annen person etter det ble slutt med pappa. Hun har for første gang fått mange venner, er på fester , turer og lever livet, sammen med den nye kjæresten sin. Hun har også blitt sunnere med tanke på mat og trening. Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg om hun var utro mot pappa eller ikke , siden jeg på en måte skjønner henne.. Ts Anonymkode: e6f4c...dde Jeg forstår bekymringen din om at han skal gjøre alvor av trusselen, men jeg mener det er mye bedre at andre tar over; noen som ikke er barn av kvinnen han tydeligvis hater. F.eks. broren hans og vennene hans er mer forpliktet til å stille opp her. Slik som du beskriver dette, er det to mennesker - deg og din søster - som angripes verbalt ved at han sier så mye stygt om hun som er moren deres. Det han gjør mot dere er psykologisk vold, både ved å snakke stygt om moren deres, snakke stygt om søsteren din til deg, og ved å true med selvmord om han ikke får viljen sin. Jeg ser at du virkelig har prøvd å gjøre det beste ut av situasjonen, så det er ikke pga. deg at han fortsatt driver på. Det han gjør forteller mye om hva slags person han er, og det han gjør er hans eget valg. Du er i din fulle rett til å holde avstand til ham. Han har andre mennesker han kan henvende seg til. Anonymkode: de490...9ca 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #18 Skrevet 31. august 2021 Støtter at du må sette ned foten og heller bryte kontakten hvis ikke han skjønner alvoret. Trusler ang selvmord kan du ringe inn og melde til fastlegen hans og evt 113. Jeg skjønner jo at moren din ikke orket mere av hans syn på ting. Anonymkode: a3224...338 7
Gjest På druen Skrevet 31. august 2021 #19 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han sier at han har et behov for at jeg vet hvorfor han hater henne.. Og hvorfor han ikke vil at den nye kjæresten til mamma skal bli bedt i bursdager, dåp osv. Han mener mamma har vært utro , lat, utnyttet han osv. Jeg vet også at han terroriserte mamma med meldinger/tlf etter bruddet og kom med trusler . Mamma har aldri sagt noe om bruddet med mindre jeg har spurt. Hun har heller aldri sagt noe stygt om han, men jeg klarer å lese mellom linjene at hun ikke hadde det bra. Ts Anonymkode: e6f4c...dde Ja, man skjønner tegningen. Dette er slitsomt og jævlig dumt. Uansett grunn til at det har blitt slutt mellom foreldrene, så har ikke barna deres noe med dette å gjøre. Uansett om barna er voksne. Man vil ikke settes i en situasjon hvor man må velge.
Silva Pluvialis Skrevet 31. august 2021 #20 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Å true med selvmord er nok helst bare -ja rett og slett en trussel. En måte å manipulere deg på og få deg til å syns synd på han på. Du blir redd og får dårlig samvittighet. Truer han med selvmord og du tror det er reelt ring ambulanse. Eller ring broren eller noen. Det er faktisk helt vilt at en far og en voksen mann sier noe slikt til barna sine. Han der er ikke frisk! Anonymkode: f3b41...f9c Enig. Å true med selvmord er psykisk vold. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå