Gå til innhold

Trenger man søskenvogn til nyfødt og 13 mnd gammelt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når baby kommer er den andre 13mnd. Vil man trenge søskenvogn? Spør da det er så sykt dyrt, og veldig dumt å kjøpe om det allikevel ikke vil bli brukt noe særlig.

Anonymkode: 6e1ae...c64

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg kjøpte ikke først, men merket behovet og gikk da til innkjøp av en. 

• Liker 1
Skrevet

Vent å se :) 

Anonymkode: eb02e...5b2

• Liker 1
Skrevet
Strange Doll skrev (Akkurat nå):

Det er veldig individuelt. Jeg kjøpte ikke først, men merket behovet og gikk da til innkjøp av en. 

Ja sant. Synes det er litt vanskelig. Vi har jo to vogner hjemme, og hvor ofte vil man trille disse to sammen om vinteren. Baby kommer i desember. Ser for meg at jeg vil være mest inne de første tre mnd som med første!

Skrevet

Det vil jeg påstå ja. Hadde 2 år og 3 mnd mellom to av mine og søskenvogn var uunnværlig om jeg ville komme meg noe sted alene.

Sykt dyrt trenger det ikke være. Trenger ikke nødvendigvis være en fullverdig vogn, kan funke fint med f eks en sportstrille. Så lenge ryggen kan legges helt flatt kan babyen også fint ligge i sportsdel.

Anonymkode: 70552...317

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja sant. Synes det er litt vanskelig. Vi har jo to vogner hjemme, og hvor ofte vil man trille disse to sammen om vinteren. Baby kommer i desember. Ser for meg at jeg vil være mest inne de første tre mnd som med første!

Mine er og født på vinteren :) Turer på butikken og senteret feks løste jeg med babystol i en handlevogn og eldstemann som satt i den sittekorgen på vognen :) Men syns helt klart det var verdt det med søskenvogn altså.

Skrevet

Kan være du klarer deg med søskenbrett og bæresele, hvis din eldste ikke er en «sprinter». 

Anonymkode: e786c...a77

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når baby kommer er den andre 13mnd. Vil man trenge søskenvogn? Spør da det er så sykt dyrt, og veldig dumt å kjøpe om det allikevel ikke vil bli brukt noe særlig.

Går eldste i barnehagen, eller blir du hjemme med to? Hvis sistnevnte, vil jeg si ja. Hvis barnehage vil jeg si nei. Kanskje etterhvert, for storesøsken vil ofte bli behandlet litt som babyen etterhvert, og å sitte i vogn og slippe å gå er digg. Men jeg hadde ikke invistert i en Donkey eller lignende dyr vogn, men kjøpt en Babyjogger city mini GT double f.eks, brukt. 

Anonymkode: 8bd51...9c2

• Liker 1
Skrevet

Usikkert om han på 13 mnd får plass i mars eller ei. Om ikke blir det hjemme med begge til august 2022.

Skrevet

Ja, det vil jeg si du gjør. Hadde 21 mnd mellom min andre og tredje og de første månedene var søskenvogn uunnværlig. Et godt tips om du ikke vil bruke for mye penger er å kjøpe brukt søskenvogn på Finn, og eventuelt selge den videre igjen der også. Slike vogner holder seg godt i pris dersom de blir tatt skikkelig vare på. 

• Liker 2
Skrevet

Vår ble flittig brukt. Men vi fant en helt grei på finn til 500 kr. 14 måneder mellom. 

Anonymkode: 15d8e...b80

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips er å vente og se an behovet :) Vi har 23 mnd mellom våre og tenkte i utgangspunktet at vi skulle klare oss uten, men etter hvert fant vi ut at det var veldig greit om en av oss kunne ta begge med ut på en times tur sånn at den andre kunne ta huset osv., og med en toåring som gikk alle andre retninger enn der vi skulle var det ikke så enkelt alene på tur! Kjøpte en brukt sportstrille til 1000 kr på finn som vi har brukt masse! Ryggen kunne legges helt ned så minstefrøken lå fint der i pose fra noen mnd gammel. Nå er de 1 og 3 år og vi bruker den fremdeles mye, men nå blir den straks byttet ut med sykkel/trillevogn til 2.  

Anonymkode: 0d958...12f

• Liker 1
Skrevet

Takk alle sammen:) 

Skrevet

Jeg trodde jeg skulle klare meg uten, men når det viser seg at nr 2 elsker vogn er det så deilig å slippe å bære og heller være friere til å løfte og tulle med storesøster når vi henter i barnehagen. Storesøster har også blitt mer glad i vogn, og selv om hun klarer å gå/stå på brett på vogna hele veien fra barnehagen, må jeg innrømme at det hadde vært greit å kunne plassere henne i vogna når hun bestemmer seg for at hun skal krabbe(!) hjem fra barnehagen…

Her ble det brukt bugaboo donkey til under 5000kr, og satser på at jeg får solgt den når vi er ferdig med den. Vi har allerede sykkelvogn med plass til to, så når nr 2 er stor nok går vi nok over til å bruke sykkelvogna som vogn. 

Anonymkode: 11a76...8f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ei på 2,5 år og ei på 7 måneder - og jeg skulle ønske vi hadde investert i en søskenvogn. Eldste min løper uansett hva og hvor vi skal, og det gjør at jeg ofte ikke orker å dra ut på ting med de to alene, annet enn i parken der hun kan løpe nesten som hun vil. 
Så ja; jeg hadde helt klart investert i en søskenvogn. 

Anonymkode: c0f31...05e

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde 18 mnd mellom, veldig glad vi hadde og fortsatt har søskenvogn

Anonymkode: 9b3e4...8d9

Skrevet

Ja det vil jeg si at du må ha. 

Jeg har 2 år mellom mine og trodde jeg skulle klare meg uten søskenvogn. Måtte ganske raskt anskaffe det likevel. 

Kjøpte brukt på finn. Det trenger ikke å bli dyrt.

Anonymkode: 55fca...1ff

• Liker 1
Skrevet

13 mnd mellom mine barn, hadde aldri i livet klart meg uten søskenvogn!

Anonymkode: 88be4...245

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke det. Jeg hadde en av dem i vogn og en av dem i sele. 

Anonymkode: 45162...22d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi har to år mellom våre og søskenvogn var gull verdt. Ville ikke vært foruten. Søskenbrett kan på ingen måte erstatte en vogn hvor barnet virkelig kan hvile og til og med sove hvis det er behov for det. Man trenger jo ikke kjøpe en dyr vogn heller, det finnes masse rimelige på markedet eller man kan kjøpe brukt. 

Endret av Arkana
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...