AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hvorfor får en spleis delt på sosiale medier masse likes og positive kommentarer, men at de samme folkene som liker og kommenterer ikke faktisk støtter spleisen? Skjønner ikke folk greia med spleis? De synes åpenbart saken er veldig god, og vil at det skal skje, men samtidig støtter de ikke, når de som har spleisen åpenbart trenger det. I don't get it.... Om du er en av disse, hva er tankegangen din bak? Anonymkode: be615...929 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Sur fordi du ikke får penger fra folk ts? Anonymkode: 3fe42...daf 26
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Og veldig mange som skriver at de har støttet uten at de har det. Har ikke hatt noen selv, men er frivillig for en organisasjon som har noen. Overraskende mange skriver at de støtter på Facebook uten faktisk å støtte.. Anonymkode: 71031...e35 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og veldig mange som skriver at de har støttet uten at de har det. Har ikke hatt noen selv, men er frivillig for en organisasjon som har noen. Overraskende mange skriver at de støtter på Facebook uten faktisk å støtte.. Anonymkode: 71031...e35 Hvordan vet du det? Kjenner du alle som støtter? Anonymkode: ccd2a...e8f 5
Kenelz Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Kanskje de ikke har økonomien til å spleise, selv ikke 50kr. Bedre å vise støtte ved å dele sånn det når ut til flere mulige «spleisere» enn å holde stilt. 11
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Jeg liker og støtter av og til spesielle forhold som gjør inntrykk på meg, men synes det er mange useriøse formål. Noen som ønsker mange penger til ferie i utlandet for å glede barna på 1 og 2 år. De er så små at de ikke vil forstå noe likevel. Om jeg ser slike, så trykker jeg ikke på liker eller kommenterer. Hopper videre.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvorfor får en spleis delt på sosiale medier masse likes og positive kommentarer, men at de samme folkene som liker og kommenterer ikke faktisk støtter spleisen? Skjønner ikke folk greia med spleis? De synes åpenbart saken er veldig god, og vil at det skal skje, men samtidig støtter de ikke, når de som har spleisen åpenbart trenger det. I don't get it.... Om du er en av disse, hva er tankegangen din bak? Anonymkode: be615...929 Kanskje de ikke har råd? Men likes og kommentarer vil generere mer trafikk til posten = den når ut til flere. Så positiv omtale er bra i seg selv. Eller ser du helst at de som ikke har råd (eller lyst) til å støtte med penger, ikke gjør spleisen mer synlig for andre? Anonymkode: 5d768...a5c 9
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 Jeg deler aldri at jeg støtter. Føler det blir litt sånn "se for et fantastisk godt menneske jeg er" Anonymkode: a5a28...691 20
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor får en spleis delt på sosiale medier masse likes og positive kommentarer, men at de samme folkene som liker og kommenterer ikke faktisk støtter spleisen? Skjønner ikke folk greia med spleis? De synes åpenbart saken er veldig god, og vil at det skal skje, men samtidig støtter de ikke, når de som har spleisen åpenbart trenger det. I don't get it.... Om du er en av disse, hva er tankegangen din bak? Anonymkode: be615...929 De vil bare vise andre hvor gode de er. Folk tror jo de støtter en god sak ved å bytte profilbilde på facebook til alle mulige politisk korrekte bannere også. Anonymkode: a5aa8...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Jeg kan ønske noen lykke til med et opplegg uten å støtte med penger 🤷♀️ Selv har jeg tusenvis av helseutgifter hver måned og er på AAP, så jeg burde vel heller opprette spleis selv fremfor å gi penger til andre. Men Spleis for meg måtte vært ytterst nødvendig medisinsk behandling som kostet flere hundre tusen eller oppimot million(er). Eller utdanning til en fattig god bekjent barn/ungdom i et fattig land. Anonymkode: 6937b...692 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje de ikke har råd? Men likes og kommentarer vil generere mer trafikk til posten = den når ut til flere. Så positiv omtale er bra i seg selv. Eller ser du helst at de som ikke har råd (eller lyst) til å støtte med penger, ikke gjør spleisen mer synlig for andre? Anonymkode: 5d768...a5c Dette! Jeg har delt på face et par ganger, da har det vært mer politiske saker og ikke tiggerbrev fra folk eller omgivelsene deres. Men jeg har dessverre ikke råd å gi bort penger, må prioritere å betale mine egne regninger. Anonymkode: 93c3c...8c6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #12 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-8-31 den 20.18): Og veldig mange som skriver at de har støttet uten at de har det. Har ikke hatt noen selv, men er frivillig for en organisasjon som har noen. Overraskende mange skriver at de støtter på Facebook uten faktisk å støtte.. Anonymkode: 71031...e35 AnonymBruker skrev (På 2021-8-31 den 20.20): Hvordan vet du det? Kjenner du alle som støtter? Anonymkode: ccd2a...e8f Det er fullt mulig å gi penger til en Spleis anonymt. Anonymkode: 11224...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #13 Skrevet 4. september 2021 Har vel ikke råd til å støtte spleisen da, men ønsker å støtte ved å dele den så flere folk kan se den og eventuelt sponse med noen penger? Anonymkode: d64ac...f2e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #14 Skrevet 4. september 2021 Hvordan vet du sikkert at noen deler og ikke støtter? Det er jo mulig å gi anonymt Anonymkode: b771e...841 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #15 Skrevet 4. september 2021 AnonymBruker skrev (På 1.9.2021 den 17.30): Jeg deler aldri at jeg støtter. Føler det blir litt sånn "se for et fantastisk godt menneske jeg er" Anonymkode: a5a28...691 Jeg støtter ikke, men skriver at jeg støtter for å "vise at jeg er ett fantastisk godt menneske". Anonymkode: 48eb0...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2021 #16 Skrevet 4. september 2021 Fordi å like og kommentere er gratis. Å støtte en spleis er ikke. Anonymkode: 16170...44b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2021 #17 Skrevet 5. september 2021 AnonymBruker skrev (På 4.9.2021 den 15.19): Hvordan vet du sikkert at noen deler og ikke støtter? Det er jo mulig å gi anonymt Anonymkode: b771e...841 Mulig å være anonym på nett, altså at navnet ikke vises på Spleis-siden. Men den som står som mottaker kan vel se navnet på giveren uansett. Anonymkode: 93c3c...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå