Gå til innhold

Leieforhold

Anbefalte innlegg

Gjest anonymt2021
Skrevet (endret)

Heisann dere, usikker på om dette kommer under rett kategori. Men jeg føler meg så rådvill. Beklager at det blir langt men jeg ønsker virkelig innspill. Beklager om det også er lagt under feil kategori. 

så vær så snill og hjelp meg dere gode KG brukere.  Har jeg riktig her eller er jeg helt på jordet?

Endret av anonymt2021
Redigert
Videoannonse
Annonse
Skrevet

FLYTT! Det der hadde jeg ikke funnet meg i, si opp leiligheten fra 1 i neste mnd og ikke se deg tilbake.

Anonymkode: 8b346...e92

• Liker 46
Skrevet

Hvorfor undersøker du ikke bedre? Du var på visning?

Da kunne du sett den døra, spurt hvor den går. Du kunne sett hvordan det var med dekning etc. Gått over badet/kjøkken. Gammelt?

Angående de smsene så har du det dokumentert at det var greit å betale den 20.

er det en shitty og billig leilighet? Har inntrykk av det. Da må man forvente så som så.

• Liker 7
Skrevet
goho skrev (2 minutter siden):

Da kunne du sett den døra, spurt hvor den går. Du kunne sett hvordan det var med dekning etc. Gått over badet/kjøkken. Gammelt?

er det en shitty og billig leilighet? Har inntrykk av det. Da må man forvente så som så.

Er du utleieren til TS, eller? 

Ingenting av dette er "så som så" når leiligheten mangler fungerende do, dusj og komfyr så er det store mangler.

TS, du har rett til å tilbakeholde leie inntil det er fikset. Ta gjerne kontakt med leieboerforeningen, og få litt hjelp med rettighetene dine.

Anonymkode: a8c33...b68

• Liker 31
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du utleieren til TS, eller? 

Ingenting av dette er "så som så" når leiligheten mangler fungerende do, dusj og komfyr så er det store mangler.

TS, du har rett til å tilbakeholde leie inntil det er fikset. Ta gjerne kontakt med leieboerforeningen, og få litt hjelp med rettighetene dine.

Og slikt burde man undersøkt når man var på visning. Slik at TS hadde sluppet denne tråden.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Nei, man kan ikke gå på do og dusje på visning. Det er sånne ting man faktisk skal forvente er i orden, hvis ikke så har leiligheten alvorlige mangler. 

ja,. ikke tester man ut komfyren heller. slikt hadde jeg også regnet med var i orden. 

• Liker 36
Skrevet

Ba du ikke om referanser fra tidligere leietakere? Dette er slikt en får vite om en tar en liten prat med noen som har bodd der.

Anonymkode: a820c...692

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ba du ikke om referanser fra tidligere leietakere? Dette er slikt en får vite om en tar en liten prat med noen som har bodd der.

De færreste gjør det altså 

Anonymkode: 1f6d6...bc6

• Liker 33
Skrevet

Oj! Dette er skikkelig dårlig ts. Hold tilbake leien for hele perioden og send skriftlig til utleier at leien blir hold tilbake frem til manglene blir utbedret. Om det skal gjøres helt riktig skal leien inn på en deponeringskonto, så du ikke risikerer oppsigelse pga avtalebrudd, men det er ikke sikkert det er så viktig.

Så så sier du opp og sender ett krav til husleietvistutvalget. 

Både utleier og utleieleiligheten er under pari.

Anonymkode: a7b2c...ac2

• Liker 3
Skrevet

Kontakt leieboerforening. 
Den leiligheten der er ikke beboelig.
Doen er tett, dusjen er tett og komfyren virker ikke.
Mest sannsynlig så er det problemer med det elektriske.
Har du tilgang til sikringsskap?
Det skal være merket med hvor sikringene går til.
Jeg gjetter at dette er en utleiedel som ikke er laget skikkelig og vil tro at de elektriske kretsene gjerne er satt opp feil, kan godt være du deler kretser med utleieren din... Ville ikke vært første gangen at noen betaler for andre sin strøm..
For å teste kan du slå av sikringer i leiligheten din og se om du får klager fra huseier ;)

Er du student? Så kan du jo også snakke med Jussbuss?

Anonymkode: d07f3...e07

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, man kan ikke gå på do og dusje på visning. Det er sånne ting man faktisk skal forvente er i orden, hvis ikke så har leiligheten alvorlige mangler. 

Men man kan fint trekke i snoren, sette på vannet i kranen både på badet og på kjøkkenet. Man kan også sjekke avløpet i dusjen ved å løfte opp risten til sluket så lenge det ikke er dusjkabinett, man kan også skru på vannet i dusjen og sjekke av vannet renner ned slik det skal!

Anonymkode: f7278...a81

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Men man kan fint trekke i snoren, sette på vannet i kranen både på badet og på kjøkkenet. Man kan også sjekke avløpet i dusjen ved å løfte opp risten til sluket så lenge det ikke er dusjkabinett, man kan også skru på vannet i dusjen og sjekke av vannet renner ned slik det skal!

Dette er ting som man kan forvente virker, og kan forvente at utleier har kontroll på og utbedret. At det er en dør mellom leilighetene er det eneste ts kan ts «selvkritikk» for å ikke ha oppdaget.

Anonymkode: a7b2c...ac2

• Liker 25
Skrevet

Jeg virkelig håper for din skyld at du har betalt depositum i en depositums konto og ikke til utleieren direkte. 

Anonymkode: a7c55...923

• Liker 7
Skrevet

Tenker her er det bare å komme seg unna ASAP. Hvis du møter så mye dritt og useriøsitet så kort tid etter innflytting, bare tenk på hvor kjipt det vil være å bo der over et helt eller flere år. 

Husk å ta masse bilder og film for å dokumentere manglene!

Anonymkode: 53d89...434

• Liker 11
Skrevet

Utleier leier nok leiligheten ulovelig også. Ring kommunen og oppgi adressen du bor på også hører du med de om enheten som du leier er godkjent som oppholdsrom/utleie bolig. Om utleier ikke har søkt kommunen om og få leie ut delen og om utleier ikke har sørget for og bygge utleiedelen forsvarlig  så kan utleier få bot og få brev av kommunen om at de ikke kan leie ut boligen. Ikke betal noe husleie da det er feil og mangler og flytt til noe bedre.

• Liker 12
Gjest anonymt2021
Skrevet
goho skrev (3 timer siden):

Heisann. Du, jeg flyttet fra en annen by til hit. Det som mangler her er ting de ikke nevnte. Det gikk på tillit. 

Gjest anonymt2021
Skrevet
Sonjadora skrev (Akkurat nå):

Heisann. Du, jeg flyttet fra en annen by til hit. Det som mangler her er ting de ikke nevnte. Det gikk på tillit. 

Den er ikke shitty. Huset koster 15 millioner og leiligheten er pen. Desverre så har jeg utleiere som blåser i hvordan den er. Den koster 10.000 kr i et av de peneste strøkene rett utenfor Oslo. 

Gjest anonymt2021
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kunne ønske jeg gjorde det. Var vel derfor de var så på hugget når de kontaktet meg (jeg la ut annonse om ønsket leie bolig). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ting det er forventet fungerer, om ikke annet er nevnt i annonsen.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...