Gå til innhold

Menn: Betyr det noe for deg om du tjener mindre enn dama di?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler du deg mindre mandig? Gjør det noe med selvfølelsen? 

Anonymkode: 02658...69b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Føler du deg mindre mandig? Gjør det noe med selvfølelsen? 

Anonymkode: 02658...69b

Nei overhodet ikke, ville ikke brydd meg en gang :)  Hun må gjerne tjene det dobbelte :)  Regner det på presten så drypper det på klokkeren :)  Helt seriøst jeg er økonomisk uavhengig og det kunne ikke brydd meg mindre om den dame tjente mye mer en meg. Være mann etter mitt syn er noe langt mer en å tjene masse penger. Forvalte forholdet godt, bry seg, engasjere seg, og ikke minst behandle den andre med respekt er det viktigste for min del, og forventer akkurat det samme tilbake. En god økonomi gjør at man ikke trenger bekymre seg så mye hele tiden angående dette. Men det hjelper veldig lite om forholdet skranter. Har min jobb og min lønn som jeg trives og er fornøyd med. Og om hun så tjente milliarder ville ikke rokket på det.

• Liker 4
Skrevet

Min umiddelbare respons er nei, men det ville nok plaget meg mer enn jeg gjerne ville innrømmet offentlig hvis jeg følte at jeg var lavtlønnet i utgangspunktet. Mao, greit å tjene 2 mill og ha dame som tjener 4 mill. Ikke så kult å tjene 400k og ha dame som tjener 800k. 

Anonymkode: d3f0a...5af

Skrevet

Det hadde jo vært en drøm om dama tjente mer enn meg, for nå bruker hun sine penger pluss mine penger.

Tror ihvertfall hun er glad for at hun er sammen med noen som tjener 5-6 ganger så mye som henne selv.

Anonymkode: d528b...8fc

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min umiddelbare respons er nei, men det ville nok plaget meg mer enn jeg gjerne ville innrømmet offentlig hvis jeg følte at jeg var lavtlønnet i utgangspunktet. Mao, greit å tjene 2 mill og ha dame som tjener 4 mill. Ikke så kult å tjene 400k og ha dame som tjener 800k. 

Anonymkode: d3f0a...5af

Hvorfor det? Min mann tjener 450.000 i året og jeg tjener 900.000. Det har aldri vært et problem. Vi har felles økonomi, så forskjellen i inntekt merkes ikke. 

Anonymkode: 15b5d...71d

• Liker 2
Skrevet

En fyr jeg datet tjente mindre enn meg og hadde store problemer med det

Anonymkode: 0a2f6...320

Skrevet

Mannen min tjener mindre enn meg, men vi har 100% felles økonomi og ganske dårlig råd totalt sett (ingen av oss har høye lønninger og vi har 3 barn å forsørge), så det fungerer greit nok. Han har nevnt noen ganger på "spøk" at det er jo han som skulle vært familiens hovedforsørger - så han kjenner nok på det.

Men da han hadde samme (relativt dårlig betalte) jobb og datet ei dame som var mangemillionærarving før han møtte meg, da skar det seg fullstendig på grunn av forskjellig syn på og bruk av penger. 

Anonymkode: 89713...c41

Skrevet

Hvis jeg skal være heeelt ærlig, så ja. Det hadde nok plaget meg litt. Jeg liker nok litt følelsen av å «forsørge», selv om jeg jo ikke gjør det (dama jobber 100% hun også). Det at jeg tjener mer enn henne gjør at jeg får muligheten til å spandere ig være den rause.

Anonymkode: 3b5ae...cb1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor det? Min mann tjener 450.000 i året og jeg tjener 900.000. Det har aldri vært et problem. Vi har felles økonomi, så forskjellen i inntekt merkes ikke. 

Anonymkode: 15b5d...71d

:laugh: 

Anonymkode: b03a6...9c4

Skrevet

Mannen tjener vel ca 2-300 000 mindre i året enn meg. Han er storfornøyd! 

Jeg er typisk «ambisiøs kvinne» som endelig fikk drømmejobben etter lengre utdannelse (har jobbet fulltid hele tiden ved siden av) Han er håndverker og er absolutt ikke «mindre mandig» av at jeg landet god jobb med høy inntekt. Han elsker det! Han er selv typen som er veldig familieorientert, og har tatt mye ansvar for hus og hjem. Vi får ofte kommentarer om hvor heldige vi er som har funnet hverandre, fordi vi trives veldig godt i hverandre sitt selskap. Tror det handler mest om å la hverandre være den beste utgaven av seg selv. Jeg hadde ikke vært lykkelig om jeg bare skulle fokusere på familie og han hadde vært like lite lykkelig om han skulle fokusere på høyere utdannelse og bedre betalt jobb når han er fornøyd med en som ikke krever så mye og som gir rom for at han kan stille opp mer på hjemmebane. 
Hvorfor spør du TS? 

Anonymkode: ab809...d8e

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

:laugh: 

Skjønner ikke hva du ler av.

Riktignok tjener jeg (kvinne) «bare» 700 000 men mannen tjener vel ca 450-475 (tror ikke han bikker 500) - vi har delt økonomi. Jeg har også arvet noen millioner som fører til at han disponerer både bil og båt han aldri ville hatt råd til selv. 

Så dette skjer kanskje mer enn folk tror, men klisjeen er jo at mannen skal være hovedforsørger. 

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke brydd meg noen ting om. 

Det er ikke en konkurranse i huset om å dra inn mest mulig penger. Dersom hun i huset hadde tjent mer enn meg, så ville det vært bare hyggelig faktisk. Høy lønn signaliserer at hun har kompetanse mange trenger og få innehar. Rett og slett at hun er mer attraktiv på arbeidsmarkedet enn meg. 

I stedet har hun (i forhold til meg) lav lønn og folk flest synes det holder å klappe for henne enn å gi henne høyere lønn. Så kan man jo enkelt gjette seg til hvilket yrke hun har.

Anonymkode: ff269...fed

• Liker 1
Skrevet

Leser jo her på KG at mannen skal betale på date og slik, så da er det vel naturlig at han tjener mest?

Anonymkode: 39796...07a

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Skjønner ikke hva du ler av.

Det var en åpenbar satire.

Ikke bare tjener hun mest, men hun uttaler deg også på mannens vegne, og på toppen av det hele kommer med en grunn for at dette er i orden, som ironiserer over det TS skriver.

TS sikter selvfølgelig til følelsen av å være mann, følelsen av å tjene best, ikke til hvorvidt man i praksis har felles økonomi eller ikke.

Så enten det var bevisst eller ikke så var dette et nokså festlig innslag for å vise hvor ekstremt dårlig forståelse enkelte kvinner har av menn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var en åpenbar satire.

Ikke bare tjener hun mest, men hun uttaler deg også på mannens vegne, og på toppen av det hele kommer med en grunn for at dette er i orden, som ironiserer over det TS skriver.

TS sikter selvfølgelig til følelsen av å være mann, følelsen av å tjene best, ikke til hvorvidt man i praksis har felles økonomi eller ikke.

Så enten det var bevisst eller ikke så var dette et nokså festlig innslag for å vise hvor ekstremt dårlig forståelse enkelte kvinner har av menn.

Det er jo heller du som har ekstremt dårlig forståelse av hvordan parforhold fungerer. Har du noen gang hatt en kjæreste ? 

Jeg har vært sammen med mannen i 15 år, gift i 10 av dem og vi har barn. Tror du virkelig ikke vi har snakket om dette og jeg er inkompetent til å danne meg et bilde av hva han skulle synes om tema? Samme gjelder jo AB du ler av.

De fleste par snakker sammen vet du, derfor kan man tillate seg å anta at man har en anelse om hva partneren synes om forholdet og seg selv. 

Skrevet

Nei, i utgangspunktet ikke, men stort inntektsgap begge veier kan av og til være en kilde til uenighet :) 

Skrevet

Det er genialt. Ettersom jeg tjener minst så får jeg nesten all foreldrepermisjonen og et gullkort i lønnsforhandlingene. 

Anonymkode: bdc1d...f6f

Skrevet

Nei. Hun må gjerne tjene 20 millioner i året.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo heller du som har ekstremt dårlig forståelse av hvordan parforhold fungerer. Har du noen gang hatt en kjæreste ? 

:laugh: du klarer det du også!

Skrevet

Mannen min har ingen problemer med det. Han har valgt seg et kreativt yrke som de færreste tjener mye penger på, og han er flink som i det hele tatt klarer å leve av det. Jeg har fast inntekt som er temmelig gjennomsnittlig. Jeg betaler mer til fellesskapet enn han gjør. Men hans yrke gir ham en veldig fleksibel arbeidssituasjon som kommer oss alle til gode. Han gjør soleklart mest i huset, lager mat hver dag og gjør ærender vi trenger for at jeg skal slippe - og dermed få frigjort tid vi kan bruke sammen på ettermiddagen og kvelden. Vi er begge veldig fornøyde med livene våre og synes begge at den andre bidrar etter beste evne. Min økonomi gjør at han kan leve tryggere samtidig som han får gjøre det han elsker, hans fleksibilitet  og arbeidsinnsats gjør at jeg har bedre tid enn de fleste andre kvinner i tilsvarende situasjon.

Anonymkode: f91c0...c10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...