AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hei. Noen som kan forklare meg lett hvordan permisjon fungerer? Altså skal jeg legge det inn på nav hva jeg velger av permisjon, eller gir jeg bare beskjed til arbeidsgiver, og hva med samboeren min hva gjør han?:P føler meg dum men står ingen plass😓😓 hvordan registreres permisjonen min liksom. Vet at foreldrepenger søkes om på nav, men hvordan man tar ut permisjon forsto jeg ikke.. Anonymkode: 2094e...259
Mnjah Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Du søker om permisjon fra jobben og får foreldrepenger fra NAV. Foreldrepenger fra NAV er slik du "tar ut" permisjonen. Om det var forståelig.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Du søker på nav.no og så må du følge rutinene dere har på jobb. Det samme må partneren din. Anonymkode: b5a3b...f43 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Min arbeidsgiver forskutterte permisjonspengene direkte til meg, og fikk så refundert fra NAV. En gode vi hadde. Så jeg fikk permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver hele permisjonen, til vanlig lønningsdato. Jeg sa i fra (halvveis i graviditeten) når jeg hadde termindato til personalavdelingen på jobb, og så la de inn når ca jeg var forventet å ta ut permisjonen, og hvor mange måneder jeg skulle ha. Det er jo ikke hugget i stein, en slik startdato for permisjon, for ungen kan jo bli født før eller etter datoen. Det vet arbeidsgiver. Min permisjon startet brått da jeg fødte en måned for tidlig. Mannen informerte sin arbeidsgiver om det samme, men den gangen var det bare en måned han skulle ha (2001). Anonymkode: 4d4eb...912
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Les deg opp på https://familie.nav.no/ Der er det meste godt forklart Anonymkode: 5ccbc...4c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå