Gå til innhold

Noen som har fordekt perm annerledes (at far ikke bare har siste del)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel vanligst at mor tar ut først, så far. Meb har noen fordelt annerledes? Hvorfor? Fordeler og ulemper?

Anonymkode: e3936...96b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den soleklare fordelen med at mor tar først er jo det at mor ammer gjerne mange timer i døgnet den første tiden. Hvis mor ikke skal amme, så er det vel egentlig ett fett. 

Anonymkode: ae5b5...bcf

• Liker 2
Skrevet

Far hadde uke 6 og 7 her. Pga jobbskifte ga det høyere lønn i permisjonstiden. (Gamle regler)

Anonymkode: 67dce...b49

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel vanligst at mor tar ut først, så far. Meb har noen fordelt annerledes? Hvorfor? Fordeler og ulemper?

Anonymkode: e3936...96b

Ja, har fordelt at far tok 1 dag i uken etter 5 måneder, 2 dager i uken etter 6 måneder, 3 dager i uken etter 7 måneder og ut permisjonstiden. Fikk begge kombinert jobb og permisjonen, noe som var fint for oss. Jeg fikk lenger tid hjemme med babyen (startet dog tidligere i jobb såklart, men med 2 timer ammefri var det null stress)

Anonymkode: 3a301...517

Skrevet

Far tok alt etter 6 uker. 

Funket veldig bra! Jeg studerte og jobbet. 

Fullammet i 6 mnd, ammer fortsatt nå når hun har blitt over året. 

Anonymkode: 3e99b...ea4

Skrevet

Her tar far 1 uke hver måned fra 7. uke etter fødsel. Så tar jeg ulønnet samme uke så vi får vært sammen. Vi har spart opp til det. Vi ville fokusere på å bruke tiden sammen og nyte barseltid sammen. Når jeg er ferdig med min permisjon, så jobber jeg 2 dager i uken og han 3 dager i noen uker før han tar resten av permisjonen sin på sommeren. 

Anonymkode: 553eb...93e

Skrevet

Far tok alt etter 3 mnd her. Jeg er i full jobb mens han blir hjemme med barnet i 9 mnd ☺️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...