Gå til innhold

Må begge foreldrene møte bv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har snakket med far på telefon da meldingen kom. De har møtt meg og barnet, de har vært på hjemmebesøk, besøkt barnehagen fått info fra alle instanser de har bedd om. De er ikke bekymret sier de og skal henlegge saken snart. 

Det var jeg som ble meldt inn, ikke far, bv vil gjerne komme på besøk og se på oss alle tre før de henlegger, men han vil ikke. Kan man si nei eller blir det bare styr med det? 

Anonymkode: 05dae...dd3

Videoannonse
Annonse
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har snakket med far på telefon da meldingen kom. De har møtt meg og barnet, de har vært på hjemmebesøk, besøkt barnehagen fått info fra alle instanser de har bedd om. De er ikke bekymret sier de og skal henlegge saken snart. 

Det var jeg som ble meldt inn, ikke far, bv vil gjerne komme på besøk og se på oss alle tre før de henlegger, men han vil ikke. Kan man si nei eller blir det bare styr med det? 

Hvorfor vil han ikke?

Skrevet

Bor dere sammen? 

Anonymkode: 02543...040

Skrevet
Alterego666 skrev (3 minutter siden):

Hvorfor vil han ikke?

Fordi han skjønner ikke hvorfor han skal møte dem når han ikke vet hvorfor hun vil møte han. Det vet jo ikke jeg heller egentlig, hun vil bare se oss sammen som en familie. Men det er ikke familien det er meldt bekymring om, det var meg. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor dere sammen? 

Anonymkode: 02543...040

Ja, dog har vi bare bodd sammen 50% frem til nå. 

Gjest Alterego666
Skrevet

Fordi han skjønner ikke hvorfor han skal møte dem når han ikke vet hvorfor hun vil møte han. Det vet jo ikke jeg heller egentlig, hun vil bare se oss sammen som en familie. Men det er ikke familien det er meldt bekymring om, det var meg. 

ts

Jeg ville i det minste møtt for å høre hva som er bekymringen rundt barnet mitt. Bryr han seg ikke?

Skrevet

Tror det virker rart hvis han ikke møter..

Anonymkode: 332f8...e52

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor er du meldt inn? Vet du hvem som meldte deg? 

Anonymkode: 138d2...5f8

Skrevet
Alterego666 skrev (Akkurat nå):

Jeg ville i det minste møtt for å høre hva som er bekymringen rundt barnet mitt. Bryr han seg ikke?

Det vet han, han har jo snakket med dem på telefon. Der tilbakeviste han også alle påstander som var om meg og det er ingen hold i bekymringen det har jo også bup, ppt, helsesøster, barnehagen & habiliteringen sagt. De har observert barnet i barnehagen senest i dag og sa igjen etter det at de ikke er bekymret og at barnet er ett trygt og harmonisk barn. 

Gjest Alterego666
Skrevet

Det vet han, han har jo snakket med dem på telefon. Der tilbakeviste han også alle påstander som var om meg og det er ingen hold i bekymringen det har jo også bup, ppt, helsesøster, barnehagen & habiliteringen sagt. De har observert barnet i barnehagen senest i dag og sa igjen etter det at de ikke er bekymret og at barnet er ett trygt og harmonisk barn. 

OK, jeg forstår. Da er det vel bare en formalitet for å fullføre kravene til en grundig undersøkelse. Bare å spille med for å få lukket saken ASAP, tenker jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror det virker rart hvis han ikke møter..

Anonymkode: 332f8...e52

Og så? 

Man må i de minste få vite hva det er de ønsker å observere og på hvilket grunnlag. Verken far eller familie er meldt. Kun mor. Og grunnlaget er åpenbart tynt.

Man gjør ikke bare ting man ikke vil bare for at det ikke skal "virke rart".

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du meldt inn? Vet du hvem som meldte deg? 

Anonymkode: 138d2...5f8

Fordi barnet mitt som er 16 hadde fortalt på familievernkontoret at jeg var veldig humørsyk. Det var FK som meldte. Disse to har ikke samme far. 

Skrevet

Spiller ingen rolle om bekymringen kun var mot ene parten. Den andre parten skal da kompensere for den andres «mangler» og inkluderes derfor i vurderingen av den totale omsorgssituasjonen. De kan gjeninnføre hjemmebesøk og samtaler med barnet. Foreldrene er ikke pliktig til å snakke med dem, men de fleste foreldre ønsker jo å tale sin sak 

Anonymkode: fdecc...f3d

• Liker 1
Skrevet

*gjennomføre hjemmebesøk.....osv

Anonymkode: fdecc...f3d

Skrevet

Noen som jobber i bv her inne som har lyst til å svare? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...