Gå til innhold

Kjørte ullprogram på en jakke, men vannet rant ikke ut av vaskemaskinen. Mer under.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg vasket en fin ulljakke på vaskemaskinens ullprogram. Hadde oppi Milo. (Har vasket den før uten problemer.)

Da vasken var ferdig og jeg skulle ta opp døren ville ikke døren åpne seg. Jeg så det var mye vann inni maskinen. Fikk ordnet det slik det ordnes kan, men ulljakken var klissvåt og steintung og tovete 😳 

Hva gjør jeg? :cry3:

Anonymkode: 7ba96...4d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

?

Åpne luken under og se om det er en tynn slange der..ta ut pluggen av slangen og tøm ut vannet i en tom isboks e.l 

Skrevet

Anonymkode: cc49c...cdc

Skrevet
ABM skrev (Akkurat nå):

Åpne luken under og se om det er en tynn slange der..ta ut pluggen av slangen og tøm ut vannet i en tom isboks e.l 

Så tar du ut sila og fjerner den halve sauen som sitter der og sentrifugerer jakken etterpå..

Skrevet
3 hours ago, ABM said:

Så tar du ut sila og fjerner den halve sauen som sitter der og sentrifugerer jakken etterpå..

Hvordan sentrifugerer man? :sjenert:

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kan like greit kjøre et nytt ullprogram om du er usikker. 😅

Anonymkode: 18df5...403

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Den ser sånn ut nå: 9CF30994-CCA9-4F4E-BEF0-491A1BD13615.thumb.jpeg.511173caf4d8cee23d2d6c7ad656668a.jpeg

Totalt tovet. Ikke helt tørr enda. Jeg kan vel ikke kjøre den på nytt ullprogram? :( 

Skrevet

Hvis den faktisk er tovet så er den vel ødelagt?

Skrevet
10.54 skrev (5 minutter siden):

Hvis den faktisk er tovet så er den vel ødelagt?

Du kan strekke den i våt tilstand og se om du får den større, i "gamle dager" hadde man "jumperboards" usikker på det norske navnet :P hvor man tredde genser på og strekte den men regner med ingen har slikt i dag.. 
image.png.8360c0d59d30e5fcca2e225c0df97167.png

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Carrot said:

Du kan strekke den i våt tilstand og se om du får den større, i "gamle dager" hadde man "jumperboards" usikker på det norske navnet :P hvor man tredde genser på og strekte den men regner med ingen har slikt i dag.. 
image.png.8360c0d59d30e5fcca2e225c0df97167.png

Hah! Jeg tror mormor har en sånn faktisk. Tro om jeg kan bruke den for å utvide strikken i en shorts som er litt for trang...

Skrevet
10.54 skrev (17 minutter siden):

Hah! Jeg tror mormor har en sånn faktisk. Tro om jeg kan bruke den for å utvide strikken i en shorts som er litt for trang...

hahah, aner ikke - har kun brukt den på strikketøy, vi har også for sokker og votter :P omtrent som man har for sko.. arvet fra en bestemor men superhendig når man er uheldig som TS. Jeg har klart å redde en Kashmirgenser og for meg var det en stor greie for den var dritdyr 😎 kanskje en butikk som selger garn har slikt?

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, Carrot said:

hahah, aner ikke - har kun brukt den på strikketøy, vi har også for sokker og votter :P omtrent som man har for sko.. arvet fra en bestemor men superhendig når man er uheldig som TS. Jeg har klart å redde en Kashmirgenser og for meg var det en stor greie for den var dritdyr 😎 kanskje en butikk som selger garn har slikt?

Jakken min er en blanding av Kashmir og noe mer. Jeg bare er så lei meg fordi den fikk jeg av faren min, den kostet over 3000kr og nå er den ødelagt 😔

Prøvde å strekke den ut, la den på håndklær og rullet det sammen. Tør ikke ta noe mer vask på den 😭 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jakken min er en blanding av Kashmir og noe mer. Jeg bare er så lei meg fordi den fikk jeg av faren min, den kostet over 3000kr og nå er den ødelagt 😔

Prøvde å strekke den ut, la den på håndklær og rullet det sammen. Tør ikke ta noe mer vask på den 😭 

den må være fuktig for at fibrene skal kunne strekkes i allefall, du kan evt prøve dampe og strekke, den er jo uansett ødelagt så du kan ikke gjøre så mye galt tenker jeg.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Da vil den jo bare toves enda mer.

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har du ikke et eget program for kun sentrifugering som du kan bruke?

Anonymkode: 87ba5...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Altså, jeg vasket en fin ulljakke på vaskemaskinens ullprogram. Hadde oppi Milo. (Har vasket den før uten problemer.)

Da vasken var ferdig og jeg skulle ta opp døren ville ikke døren åpne seg. Jeg så det var mye vann inni maskinen. Fikk ordnet det slik det ordnes kan, men ulljakken var klissvåt og steintung og tovete 😳 

Hva gjør jeg? :cry3:

Brukte du nå samme program og samme varmegrade-innstilling som da du vasket den før?

Hvor mange grader var det på denne vasken som tovet jakken?

Hvis du vasket den etter det som står på vaskeanvisningen i jakken, så kan du prøve å reklamere på jakken.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke får tilbake pengene eller får ny jakke ved å reklamere, og hvis jakken ikke kan reddes, må du ikke kaste den!

Du kan bruke stoffet i jakken og sy den om til noe annet som et annet plagg (en vest eller votter feks) eller flere gode luksus-sitteunderlag 🥰

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Brukte du nå samme program og samme varmegrade-innstilling som da du vasket den før?

Hvor mange grader var det på denne vasken som tovet jakken?

Hvis du vasket den etter det som står på vaskeanvisningen i jakken, så kan du prøve å reklamere på jakken.

Ja. Ullprogram 30 grader. 
Det står jakken skal renses, men det har ikke vært et problem før.

Det kan jeg ikke. Faren min kjøpte den brukt på nett, så aner ikke hvor gammel jakken er. :( 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvis du ikke får tilbake pengene eller får ny jakke ved å reklamere, og hvis jakken ikke kan reddes, må du ikke kaste den!

Du kan bruke stoffet i jakken og sy den om til noe annet som et annet plagg (en vest eller votter feks) eller flere gode luksus-sitteunderlag 🥰

Den kan ikke brukes likevel om den passer? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. Ullprogram 30 grader. 
Det står jakken skal renses, men det har ikke vært et problem før.

Det kan jeg ikke. Faren min kjøpte den brukt på nett, så aner ikke hvor gammel jakken er. :( 

Er det samme vaskemaskin?

Betalte din far kr 3000,- for denne brukte jakken, eller er 3000,- ny-pris for jakken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...