AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hei! lurer på hvordan situasjonen er per i dag med å føde på Voss og hvilke erfaringer dere har? bor i Bergen men har kun opplevd å høre/lese negative kommentarer rundt fødselsomsorgen her så jeg tror jeg ønsker å ta mine sjanser med Voss ☺️ Anonymkode: 9ac48...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Har født både i Bergen og på Voss. Voss er jo et mye mindre sykehus og roligere, men jeg har 3 fine opplevelser på Haukeland. Så har ikke noe negativt om de eller Voss Anonymkode: 2be0c...8e1 1
Gjest Chroma Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Jeg fødte på Voss i 2008 og 2012, etter en vond opplevelse på Haukeland noen år tidligere. Var veldig fornøyd med Voss, både under fødsel og på barsel. Fødte igjen på Haukeland for få år siden og da fikk jeg en mye bedre opplevelse enn første fødsel. Ble godt ivaretatt både før, under og etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har født både i Bergen og på Voss. Voss er jo et mye mindre sykehus og roligere, men jeg har 3 fine opplevelser på Haukeland. Så har ikke noe negativt om de eller Voss Anonymkode: 2be0c...8e1 Kan du gjerne fortelle noe mer om dine fødseler på Voss/ i Bergen? har jo hørt at man gjerne må ligge på fleremannsrom i Bergen, at de ikke alltid gir smertelindring selvom den fødende ønsker det osv. hvordan var begge sykehusene med tanke på smertlindring, omsorg og tid fra jordmødrene, rom og fasiliteter og det å ha med partner med på fødselen? Anonymkode: 9ac48...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Chroma skrev (26 minutter siden): Jeg fødte på Voss i 2008 og 2012, etter en vond opplevelse på Haukeland noen år tidligere. Var veldig fornøyd med Voss, både under fødsel og på barsel. Fødte igjen på Haukeland for få år siden og da fikk jeg en mye bedre opplevelse enn første fødsel. Ble godt ivaretatt både før, under og etter fødsel. Kan du gjerne fortelle noe mer om dine fødseler på Voss/ i Bergen? har jo hørt at man gjerne må ligge på fleremannsrom i Bergen, at de ikke alltid gir smertelindring selvom den fødende ønsker det osv. hvordan var begge sykehusene med tanke på smertlindring, omsorg og tid fra jordmødrene, rom og fasiliteter og det å ha med partner med på fødselen? Anonymkode: 9ac48...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #6 Skrevet 31. august 2021 Fødte på Voss mot slutten av 2019. Synes det var veldig fint! Hadde en komplisert og noe dramatisk fødsel, men følte meg likevel trygg og ivaretatt hele veien. Jordmødrene hadde god tid til meg, legen var aldri langt unna og jeg følte meg trygg som sagt. Nå hadde ikke jeg behov for smertelindring under fødselen - jeg bad om epidural på ett tidspunkt og da hadde jeg 8 cm. Fikk likevel tilbudet og jordmoren sa hun kunne ringe anestesi, men jeg valgte (uten noe form for press) å la være. Veldig profesjonelle og kunnskapsrike samtidig som de var veldig omsorgsfulle (både jordmødre, leger og barnepleiere). På barsel lå jeg på tomannsrom, men den andre sengen var tom så jeg fikk ha mannen min der hele tiden. Første døgnet måtte jeg opereres og endet på intensiv noen timer - samme gode og trygge erfaring med alt personale der også. Dag 3 da jeg hadde komt meg på beina og klarte meg selv, så fikk jeg beskjed om at mannen min nå var nr 1 i «køen» blant dem som måtte reise dersom det ble fullt. Det er jo forståelig. Det skjedde heldigvis ikke, så vi var der alle sammen i 6 døgn før vi reiste hjem. Veldig fornøyd med det sykehuset, fra første rie og til vi reiste hjem Jeg fikk også god informasjon om stell av fødselsskadene mine. Fikk god smertelindring på barsel og god veiledning til da vi skulle hjem. Føden på Voss må være 10/10 i mine øyne Anonymkode: 1512c...85e 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #7 Skrevet 31. august 2021 Fødte sist gang på Voss i 2010. Sammenlignet med Haukeland var Voss roligere, alle hadde masse tid til meg, mannen fikk bo med meg så lenge han ville og stemningen i gangen på barsel var mye koseligere. Følte meg tryggere der siden personalet ikke var overarbeidet og jeg kom meg mye raskere der enn på Haukeland. Voss får karakter 10 av 10 fra meg. Anonymkode: b3675...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #8 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan du gjerne fortelle noe mer om dine fødseler på Voss/ i Bergen? har jo hørt at man gjerne må ligge på fleremannsrom i Bergen, at de ikke alltid gir smertelindring selvom den fødende ønsker det osv. hvordan var begge sykehusene med tanke på smertlindring, omsorg og tid fra jordmødrene, rom og fasiliteter og det å ha med partner med på fødselen? Anonymkode: 9ac48...4dd Jeg har født på storken alle 3 gangene, mannen min har fått overnattet og har blitt godt ivaretatt. Så jeg er fornøyd. Veldig fornøyd med Voss og, mannen fikk overnatte der og. Men jeg har raske fødsler, og synes ikke det er så behagelig i bil 1time til Voss med rier 😅 Anonymkode: 2be0c...8e1 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #9 Skrevet 31. august 2021 Tusen takk for at dere deler deres erfaringer! Dette forsterker mitt ønske om å føde på Voss. Som førstegangsfødende håper jeg at vi rekker det i god tid dit ☺️ Anonymkode: 9ac48...4dd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #10 Skrevet 31. august 2021 Jeg vil også til Voss! venter nr.2 nå og hadde planlagt keisersnitt med førstemann. Kan man føde på Voss om man har hatt et tidligere keisersnitt? Anonymkode: 8a8d0...7ab
Gåsemor Skrevet 31. august 2021 #11 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil også til Voss! venter nr.2 nå og hadde planlagt keisersnitt med førstemann. Kan man føde på Voss om man har hatt et tidligere keisersnitt? Anonymkode: 8a8d0...7ab Ja, det kan man. Spørsmålet er om det er andre risikofaktorer som tilsier behovet for keisersnitt.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #12 Skrevet 31. august 2021 Gåsemor skrev (1 minutt siden): Ja, det kan man. Spørsmålet er om det er andre risikofaktorer som tilsier behovet for keisersnitt. Har hittil gått til kontroll på Haukeland, og i følge de ligger forholdene til rette for en vanlig vaginal fødsel denne gangen. Sist lå baby i tverrleie, derfor ble det planlagt ks. Men denne gangen er det hodeleie. (Ihvertfall så langt, er i uke 30 nå.) Anonymkode: 8a8d0...7ab
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #13 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Tusen takk for at dere deler deres erfaringer! Dette forsterker mitt ønske om å føde på Voss. Som førstegangsfødende håper jeg at vi rekker det i god tid dit ☺️ Anonymkode: 9ac48...4dd Bor nå på andre kanten av landet, men hadde fremdeles reist til Voss hvis jeg skulle hatt flere barn. Beste fødeavdelingen 😊 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg vil også til Voss! venter nr.2 nå og hadde planlagt keisersnitt med førstemann. Kan man føde på Voss om man har hatt et tidligere keisersnitt? Anonymkode: 8a8d0...7ab Ja det kan du, jeg gjorde det. Igangsatt vaginal fødsel etter ks på Haukeland med første. Anonymkode: b3675...fdf 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå