Gå til innhold

Hund på langdistanse/ekspressbuss

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har ikke bil og reiser derfor mye kollektivt. Men etter at jeg fikk hund opplever jeg det er litt kronglete da de fleste langdistanse og ekspressbusser ikke tillater dyr. Har familie i Larvik og bor i Kristiansand, men hverken Lavprisekspressen, Konkurrenten eller Nettbuss tillater hund.

Forstår problemet med allergikere,  men hadde det ikke vært en løsning at  f eks en avgang om dagen tillot hund på bestemte plasser? 

Flere enn meg som hadde hatt behov for dette?

Sånn som det er nå er det kun tog som er aktuelt for oss, og toget går jo ikke overalt heller 😅

Anonymkode: 28a7f...2ef

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med fly til Sandefjord Torp og få noen til å hente dere der?

Anonymkode: 2b92e...507

Skrevet

Nå er det riktignok noen år siden jeg pleide å reise med buss mellom Oslo og Krs, og da var kjæledyr lov å ha med.

Anonymkode: 2f5ba...7c5

Skrevet

Vy tillater dyr. Allikevel må man regne med avvik hvis det viser seg at man reiser med noen med kraftig allergi. Den med dyret må ta størst hensyn. 

Anonymkode: a20c0...5af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det riktignok noen år siden jeg pleide å reise med buss mellom Oslo og Krs, og da var kjæledyr lov å ha med.

Anonymkode: 2f5ba...7c5

Ja, det var det, men det sluttet de med i 2019 dessverre.

Skrevet

Vy tillater dyr. Allikevel må man regne med avvik hvis det viser seg at man reiser med noen med kraftig allergi. Den med dyret må ta størst hensyn. 

Gjelder det også Vy buss, vet du det?

Skrevet

Hva med fly til Sandefjord Torp og få noen til å hente dere der?

Anonymkode: 2b92e...507

Går nok ikke fly fra Kjevik til Torp, men takk for forslaget. 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vy tillater det på tog og buss for tog. 

Tror alle hundeeiere forstår det med allergi. Synes ts' forslag med en hundevennlig avgang daglig virker lur! 

Anonymkode: 753f7...ea7

• Liker 2
Skrevet

GoAhead (tog) tillater i hvertfall hund, jeg hadde med hunden min fra Kristiansand til Stavanger nå i helga. Regner med det er samme regler for Kristiansand-Oslo-distansen (også GoAhead).

Anonymkode: be015...08e

Skrevet

Har du lappen? Hva med å leie bil?

Anonymkode: 79660...bda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...