Gå til innhold

Sambo misliker at jeg omtaler han som Gubben når jeg er sammen med venninner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige helg hadde jeg en venninnekveld og plutselig kom han inn i stuen, mens jeg snakket om han. Jeg fortalte om hvor fantastisk han er, men det eneste han bryr seg om er at jeg omtalte han som gubben.

Anonymkode: 3f005...328

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva hadde du følt om han omtalte deg som "kjærringa" til kompisene sine? 

Anonymkode: 0a820...1a8

• Liker 42
Skrevet

Er det greit at han omtaler deg som dronninga/grevinnen/kjerringa/osv, og er det i det heletatt greit å diskutere sin partner i det forumet?

PS: hadde du fortsatt omtalt han som "sambo" om han var fra sørligere strøk? (beklager, kunne bare ikke styre meg :) 

• Liker 6
Skrevet

Hvor gammel er samboeren din? Hadde du likt han kalte deg for gamla?

Anonymkode: 64f77...90a

• Liker 18
Skrevet

Javel. Og så da?

Anonymkode: 2ec3e...bb2

• Liker 1
Skrevet

Er du en sånn dragekvinne?

• Liker 2
Skrevet

Da kan du jo love å kalle ham et navn han liker bedre? 

• Liker 5
Skrevet

Så ikke kall han det da. Eller syns du det er greit at folk bruker kallenavn på deg som du ikke liker? Ha litt respekt for hans følelser 

Anonymkode: 3e21b...0c4

• Liker 20
Skrevet

Hadde sett for meg at det var verre at du kaller han Sambo. Ser for meg full blackface! Annet enn det så kan du vel velge et litt mer flatterende kallenavn og ta hensyn til hans synspunkter på dette, siden det faktisk handler om han?

Anonymkode: dad4d...ba7

• Liker 4
Skrevet

GUBBEN er det mest harry ordet på jord! Bare slutt!

Anonymkode: ee4ac...2ce

• Liker 30
Skrevet

Da slutter du å kalle ham det. Tenk om alle problemer på kvinneguiden kunne løses like enkelt. :) 

Anonymkode: 90629...6b0

• Liker 18
Skrevet

Jeg har i flere år hørt kvinner har omtalt mannen sin for gubben sin. Jeg syns det er så usexy og teit ord at jeg fatter ikke at damer kan kalle mannen sin det. 

Anonymkode: c7b49...563

• Liker 30
Skrevet

Skjønner han godt jeg. Gubbe er så nedlatende ord, ikke mye positive vibber over det..    er vel ikke sånn man vil portrettere mannen sin heller?   

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det finnes ikke noe mer usexy og white trash enn å kalle partner for gubbe/kjerring! 

Anonymkode: 6b81f...dfb

😄 er vel harry da. Bruker mannen eller typen når jeg snakker med kollegaer og bekjente, og sier gubben eller navn når jeg er med venner og min familie. Han sier navn, konå, madamen, jenta mi, kan sikkert si kjerringa når han er med mannlige venner.

Anonymkode: 51078...833

• Liker 7
Skrevet

Det der er litt kulturbestemt. Det er helt vanlig å kalle mannen for "gubben" og kvinnen for "kjærringa" i mange landsdeler uten at man legger noe mer i det, mens andre steder er det ikke vanlig. 
Jeg er vokst opp et sted hvor det er vanlig å omtale ektefellen sånn. Jeg personlig syns det er direkte harry og for meg signaliserer det bare at man er et par som er tilfreds med å falle inn steriotypien "far klipper plenen (evt leser avisen) og mor vasker opp". Det er noe satt over det. Noe kjedelig. Noe gammeldags. 

Så hvis mannen din tenker som jeg, at språket er hva vi har for å formidle våre verdier og tanker, så skjønner jeg at han reagerte. 

• Liker 11
Skrevet

Om han ikke liker å bli omtalt som gubben, kaller du han noe annet. Feks. ved navnet hans.

Anonymkode: 74ab8...307

• Liker 7
Skrevet

Skjønner han veldig godt! Harry

• Liker 6
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forrige helg hadde jeg en venninnekveld og plutselig kom han inn i stuen, mens jeg snakket om han. Jeg fortalte om hvor fantastisk han er, men det eneste han bryr seg om er at jeg omtalte han som gubben.

Anonymkode: 3f005...328

Det er vel ikke sikkert at afrikanere forstår at «Gubben» er positivt ladet.

Skrevet
Niek79 skrev (1 minutt siden):

Det er vel ikke sikkert at afrikanere forstår at «Gubben» er positivt ladet.

😂😂

Anonymkode: b2169...148

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...