AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Jeg fant ut igår at jeg er gravid. Sjokk!!! Jeg stresser veldig i forhold til min 6 årige utdanning i utlandet. Jeg er på 3. året nå. Er det noen som har peiling på hva man har rett på når jeg er student og faren jobber? Hvordan blir det med permisjon? Går det an å studere ett fullt år som gravid eller blir man for dårlig til dette? Faren kommer nok til å ta ut mesteparten av pensjonen. Men er det ikke slik at moren må ta første 6 uker eller noe? Kan jeg da enda studere? Noen som har erfaring? Anonymkode: e4d5a...2aa
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Hvilket land er du i? 🤔 Anonymkode: 73043...06d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Far kan tidligst ta over perm fra 7ende uken, ja. Hvis jeg var deg hadde jeg nok prøvd å søke overføring til Norge🤔 Bor dere i utlandet begge? Anonymkode: e4c44...f52 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Hvilket land er du i? 🤔 Anonymkode: 73043...06d AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Far kan tidligst ta over perm fra 7ende uken, ja. Hvis jeg var deg hadde jeg nok prøvd å søke overføring til Norge🤔 Bor dere i utlandet begge? Anonymkode: e4c44...f52 Ja, vi begge bor i utlandet. Studerer i USA. Og barnet blir vel Norsk? eller???:/ TS Anonymkode: e4d5a...2aa
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 Problemet er: Jeg vil ikke ta permisjon! Greit at jeg skal "ta ut permisjon" de 6 ukene etter fødsel, evt. få sykemelding en uke om nødvendig. Men jeg må fullføre året, orker ikke bli satt lengre på vent. For jeg må jo finasiere det siste året selv:( Jeg har ikke tid å ta 1 helt års permisjon. Og uansett jeg hadde blitt gal av rastløshet. Så typen blir nødt å ta ut sin permisjon mesteparten av tiden og hjelpe til eller noe… Anonymkode: e4d5a...2aa