AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Jeg er 19 uker på vei og jobber som vikar. Fra neste mnd får jeg ikke fornyet kontrakten. Trenger jeg å gi arbeidsplassen offisiell beskjed om at jeg er gravid når jeg snart er ferdig uansett? Det er en relativt liten plass så de finner ut av det selv før eller siden. Jeg er 50% sykemeldt grunnet rygg/bekken, men trenger ingen tilrettelegging ut over dette. Jeg har sagt det er ryggen til de. Anonymkode: 9608f...130
stan Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Så lenge det ikke vil påvirke arbeidsgiver, så er det ikke nødvendig å informere. 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 stan skrev (43 minutter siden): Så lenge det ikke vil påvirke arbeidsgiver, så er det ikke nødvendig å informere. Takk! Anonymkode: 9608f...130
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Du trenger ikke informere i det hele tatt! Anonymkode: 70961...56f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 De eneste fristene du MÅ forholde deg til, er disse: § 12-7.Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Fra arbeidsmiljøloven. Retten til fødselspermisjon står i en av paragrafene det er henvist til over. Siden det ikke er aktuelt for deg, og du ikke trenger tilrettelegging spesielt fordi du er gravid (for eksempel ikke jobbe med narkosegasser, røntgen og lignende), må du ikke si noe hvis du ikke vil. Anonymkode: 32ca8...2f5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå