AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #1 Skrevet 31. august 2021 Hei! Storebror er 2,5 år og bruker BeSafe iZi Twist. Er veldig fornøyd. Kjøpte det vel vitende om at kommende småsøsken skulle overta det, og at vi uansett måtte ha to bakovervendte småbarnstoler på et tidspunkt. Jeg ønsket meg et twist-sete til "små" unger. Nå som lillesøster snart må ha småbarnsete og storebror er så stor at han insisterer på å krabbe inn selv, så er ikke det noe jeg trenger til han, og jeg ser heller på lang brukstid. Lurer derfor på om noen har erfaring med Axkid ONE? Jeg vet den er dyr, men jeg vil gjerne betale meg til noe som er enkelt 🤓 Får litt spader av beltemontering. Og de reklamerer jo med best plass til ben, og ønsker jo bakovervent så lenge som mulig. Jeg har ikke supergod kunnskap om alt av tester og sånn, men har den bestått de viktigste? Blir superglad for tilbakemeldinger 😄 Er ikke på facebook lenger, hvis ikke hadde jeg spurt i den beryktede bilstolgruppa 😅 Anonymkode: d68e1...1f3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #2 Skrevet 31. august 2021 Det er en kjempegod stol, og den er plus-testet (eneste som er vits å bry seg om). Har du råd til det, så kjør på! Men at den har best benplass vil jeg ikke påstå, men av isofixstoler - helt sikkert. Bare husk at på isofixstoler er vektgrensen bastant, den skal ikke overgås. Men det er vel ikke mange som når over 23 kg før etter skolestart, så det går nok bare godt 🙂 Anonymkode: dfb59...8dc 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #3 Skrevet 31. august 2021 Beste stolen noen sinne! 4 åringen har god plass i stolen og vi har mye å gå på både i høyde og bredde. Benplassen er fantastisk! Hele 36 cm har vi når vi stiller stolen på maks (altså fra hvor sitteputen slutter og mot stolryggen). Det tar 30 sekunder å få installert stolen. Vi har latt en 7 åring vi hadde på besøk bruke stolen (fordi vi ikke hadde annen stol/pute der og da) og selv 7 åringen hadde det romslig. Anonymkode: 31ccc...7df
HerKommerMummi Skrevet 31. august 2021 #4 Skrevet 31. august 2021 Jeg liker den ikke så godt. Synes det er vanskelig å stramme selene. Men det tar liten plass, så jeg foretrekker den pga jeg er 180 og har Kia Soul. Bak passasjersetet har jeg Akid minikid som jeg liker mye bedre. Den er beltemonteret da, men synes den er lett å montere.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2021 #5 Skrevet 31. august 2021 HerKommerMummi skrev (2 timer siden): Jeg liker den ikke så godt. Synes det er vanskelig å stramme selene. Men det tar liten plass, så jeg foretrekker den pga jeg er 180 og har Kia Soul. Bak passasjersetet har jeg Akid minikid som jeg liker mye bedre. Den er beltemonteret da, men synes den er lett å montere. Beltene er ikke vanskelig å stramme på vår axkid one. Vi hadde en besafe før som var mye værre. Anonymkode: 31ccc...7df
HerKommerMummi Skrevet 1. september 2021 #6 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Beltene er ikke vanskelig å stramme på vår axkid one. Vi hadde en besafe før som var mye værre. Anonymkode: 31ccc...7df Jeg synes de er vanskelig å stramme. Mye lettere på Axkid minikid 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #7 Skrevet 1. september 2021 HerKommerMummi skrev (9 timer siden): Jeg liker den ikke så godt. Synes det er vanskelig å stramme selene. Men det tar liten plass, så jeg foretrekker den pga jeg er 180 og har Kia Soul. Bak passasjersetet har jeg Akid minikid som jeg liker mye bedre. Den er beltemonteret da, men synes den er lett å montere. Jeg har Max Way Plus gog syntes den var vanskelig å stramme tidligere, det har kommet seg men jeg hadde seriøst betennelse i venstre handledd i mange mnd pga den 😅 Prøvde en Axkid Minikid og opplevde også den som myyyyye lettere å stramme, ingen kamp! Anonymkode: dfb59...8dc 1
HerKommerMummi Skrevet 1. september 2021 #8 Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har Max Way Plus gog syntes den var vanskelig å stramme tidligere, det har kommet seg men jeg hadde seriøst betennelse i venstre handledd i mange mnd pga den 😅 Prøvde en Axkid Minikid og opplevde også den som myyyyye lettere å stramme, ingen kamp! Anonymkode: dfb59...8dc Haha, ikke sant. 😅 Pluss at jeg synes knappen for å løsne ut selene er irriterende plassert. Men virker som at alle andre elsker den!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #9 Skrevet 1. september 2021 Kjøpte den i år til 2,5-åringen og eeeeelsker den. Bortsett fra at den sidebeskyttelsen faller av og knekker hele tiden...... Forventer mer av et sete til over 7000 kr, men ender opp med å lime på selv med tek7 fordi uansett hvor mange nye vi får så knekker de eller faller av. Ellers, brukervennligheten og størrelsen og comforten er super 😊 Anonymkode: ffa39...892
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #10 Skrevet 1. september 2021 Superenkel å flytte fra bil til bil. Verdt det bare for å slippe å svette. Men beltene er ekstremt vanskelige å stramme ordentlig. Jeg er gravid og får kynnere når jeg skal stramme så hardt som må til for at det skal være max 1 cm mellom skulder og belte. Det er antiskli-materiale på skulderputene, noe som ser ut til at menn gjerne tror beltet er festet, fordi fingrene ikke kommer så lett inn for å kjenne 🙄 Har hatt svigerfar, bestefar, onkel og mannen min kjøre rundt med 3 cm løse belter pga dette. Anonymkode: d60c0...110 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #11 Skrevet 1. september 2021 HerKommerMummi skrev (1 time siden): Haha, ikke sant. 😅 Pluss at jeg synes knappen for å løsne ut selene er irriterende plassert. Men virker som at alle andre elsker den! Samme her! Må lete HVER eneste gang 😖 Anonymkode: d60c0...110 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå