Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utadvendt

Sosial

Ekstrovert

Energisk

Morsom

osv

Dette har ødelagt flere relasjoner og arbeidsforhold. Jeg var ikke kul nok eller hadde ikke nok å bidra med til fellesskapet…sjenert og tar ikke initiativ.

Har unnvikende pf og sosial angst…men jeg vil så gjerne! 

Jeg vil mestre disse tingene. Vil være en annen person og ikke kjipe meg!

Har prøvd et helt liv-38 år men jeg får det ikke til! Blir bare sliten og isolert😤

Anonymkode: f0349...039

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt om du egentlig spør om noe,men har du gjort noen tiltak for å prøve å bli slik du vil være?  Eller prøver du bare å tvinge deg selv? Prøvd eksponeringsterapi, NPL/Lifecoach, psykolog, funnet en hobby du liker som innebærer at du er med andre likesinnede?

Skrevet
Slitenmamma skrev (2 timer siden):

Vet ikke helt om du egentlig spør om noe,men har du gjort noen tiltak for å prøve å bli slik du vil være?  Eller prøver du bare å tvinge deg selv? Prøvd eksponeringsterapi, NPL/Lifecoach, psykolog, funnet en hobby du liker som innebærer at du er med andre likesinnede?

Er det riktig å utslette seg selv for å late som man er en annen person?

Har prøvd alt du nevner og det har ikke fungert. Har mistet meg selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Utadvendt

Sosial

Ekstrovert

Energisk

Morsom

osv

Dette har ødelagt flere relasjoner og arbeidsforhold. Jeg var ikke kul nok eller hadde ikke nok å bidra med til fellesskapet…sjenert og tar ikke initiativ.

Har unnvikende pf og sosial angst…men jeg vil så gjerne! 

Jeg vil mestre disse tingene. Vil være en annen person og ikke kjipe meg!

Har prøvd et helt liv-38 år men jeg får det ikke til! Blir bare sliten og isolert😤

Det hjelper dessverre ikke å ha disse personlighetstrekkene når man ikke har tro på seg selv. Det kommer ikke magisk med det å være utadvent.

Er selv ekstrovert og rimelig utadvendt. Elsker folk og har mye liv.

Men jeg er likevel ikke en spennende situasjon. Jeg er klein, sier rare ting, prøver for hardt å være morsom, og er ikke alltid en god lytter.

Jeg er derfor "misunnelig" på kollegaen min som alle liker som er stille, naiv, forsiktig, pliktoppfyllende, rolig, introvert. 

Poenget mitt er at den ene måten å være på ikke er verre eller bedre enn den andre. Man kan fortsatt finne feil ved seg selv som gjør at man er usikker i sosiale settinger. Og når man er usikker på om man er bra nok så gjennomskues det ofte av andre, som blir usikre igjen.

Så det viktigste er nok å jobbe med å godta seg selv og ikke overtenke alt - det er ikke mye lettere enn å endre personlighet, men det er hvertfall nyttig

Anonymkode: f7d83...280

Skrevet

Nå har det vist seg at Mentaliseringsbasert terapi har hatt god resultat på personer med personlighetsforstyrrelser, og tenker at kanskje du kan lese seg litt opp rundt det for å kjenne om dette er noe som gjør noe med deg. Så kan du jo eventuelt videre forsøke å finne terapeuter som jobber i den retningen  En pf kan fort lage en del "rot" i personers liv, så det å ta tak i det, kan være en god metode for å skjønne andre mennesker litt bedre, men ikke minst, at man overtenker mindre.... 

Skrevet

Takk for tilbakemelding. Det blir mye overtenking ja, og har vel kommet frem til at jeg må prøve å finne meg selv, men soden jeg har prøvd så hardt å være en annen i mange år, så vet jeg ikke lenger hvem jeg er. Hvordan finne tilbake til seg selv? Og hvorfor har jeg flyktet fra den som er meg selv? 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Chantielle mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...